فرمانده کل سپاه خطاب با اتحادیه اروپا:

شما مانند کودکان، می‌توانید فقط از دور فحش دهید/ سنگ‌ریزه‌هایتان به ما نمی‌رسد اما دست ما به شما می‌رسد

سردار سلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها نمی‌توانند با سپاه هماوردی کنند، گفت: ایران اسلامی تجربه زمین‌زدن قدرت‌های بزرگ را دارد و ایران امروز از اراده اروپا برای تحریم عبور کرده است.

شما مانند کودکان، می‌توانید فقط از دور فحش دهید/ سنگ‌ریزه‌هایتان به ما نمی‌رسد اما دست ما به شما می‌رسد

سردار حسین سلامی در نشست غیرعلنی روز یکشنبه دوم بهمن مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: اروپا در امتداد خط تاریخی خود در این فتنه عظیم جهانی به‌عنوان بخشی از آرایش یک جنگ جهانی علیه ملت ایران عمل کرد. منظورم از اروپا برخی از کشورهایی هستند که همواره میدان‌دار ایجاد چالش، جنگ و بحران علیه ملت عزیز ایران هستند. خصوصا انگلستان، فرانسه، آلمان و هلند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: یک چشم انداز کوتاه تاریخی نشان می‌دهد که از ۱۲۰سال پیش به این سمت، از دوران هنری کمبل، بالفور تا چرچیل، جیمز کالاهان، تاچر، کامرون، تونی‌بلر و همه نخست وزیران انگلستان، یک خط دقیق تعقیب شده و آن هم مبارزه، جنگ، تحمیل بحران و قتل عام حتی در حد سلاح‌های کشتار جمعی با تحمیل قحطی و تحریم است. در کودتای ۲۸ مرداد و حتی در قطعنامه‌های ترکمنچای و گلستان و در دفاع مقدس نیز این مسیر دنبال شده است.

وی یادآور شد: دیگر کشورهای اروپایی هم که آنها را برشمردند، همینطور بوده‌اند. شما نقش فرانسه را علیه جنگ تحمیلی علیه ملت ایران به خوبی می‌شناسید، میراژها، سوپر اتانداردها و سایر تسلیحاتی که به رژیم عراق داده شد و حمایت سیاسی و روانی تبلیغاتی، سیاسی و روانی از رژیم بعث عراق و آلمان را با زرادخانه‌های شیمیایی و با تنگی نفس و تاول دست‌ها و ابدان و اجساد مطهر شهیدان و جانبازان می‌شناسید. شما خطوط اثر بحران آفرینی سیاسی این کشورهای اروپایی را در تحمیل یک تحریم جهانی علیه ملت ایران به خوبی می‌بینید.

سردار سلامی با اشاره به رد پای آشکار این کشورها در تعمیق یک بحران امنیتی، در داخل کشور ما ظرف ماههای گذشته، اظهار کرد: دیدید که چگونه این کشورهای اروپایی تلاش کردند، نقش میدان‌دار اصلی را در سلب مشروعیت بین‌المللی از نظام ما به عهده بگیرند، دیدید که چگونه آنها پناهگاه امن فراریان معارضی بودند که ارمغانشان برای ملت عزیز ایران ترورریسم بود. دیدید که چگونه فرانسوی‌ها سازمان منافقین خلق را که عامل به شهادت رساندن ۱۷ هزار جوان ایرانی بوده، به عنوان پناهگاه امن در اختیار آنها قرار داد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دیدید که اروپا چگونه می‌خواست با ایجاد بحران در مشروعیت استقلال وطن، توطئه تجزیه طلبانه را علیه ملت ایران تحمیل کند. دیدید که چگونه سرویس‌های جاسوسی این دشمنان به انتقال سلاح در داخل سرزمین ما پرداختند، همه اینها دارای داده‌های اطلاعاتی بسیار ارزشمند برای نشان دادن نمایه واقعی خصومت این کشورهای اروپایی علیه ملت ایران است.

از توطئه‌های تجزیه طلبانه تا انتقال سلاح و بسیج تمام رسانه‌ها برای درهم شکستن اراده ملت ایران و تسخیر ذهن‌ها و قلب‌های جوانان عزیز ما و به خیابان کشیدن آنان و وادار کردن آنان برای آتش زدن هر آنچه که دستاوردهای شکوهمند و بزرگ یک انقلاب است.

سردار سلامی تصریح کرد: ارمغان اروپای امروز برای ملت امروز ایران چیزی جز آتش یک فتنه داخلی برای از بین بردن استقلال، وحدت، امنیت و اعتبار بین‌المللی نظام نبوده است. شما دقیقاً آثار این مخاصمه شرم آور را در آوردگاه انقلاب اسلامی با همه دشمنان صف کشیده از منجمدشدگان تا در لانه خزیدگان و مال باختگان سیاسی تا گروه‌های فراری تجزیه طلب و تروریسم دیدید و نیازی به تفسیر و توجیه ندارد و البته این یک داستان ادامه‌دار است.

وی ادامه داد: امروز هم دشمنان ما همه تلاش خود را موقوف به این کرده‌اند که عظمت‌های آفریده شده توسط این ملت بزرگ را که در یک قیام آسمانی و الهی به دست آمده است، تحت تاثیر فشارهای خود از ملت ایران پَس بگیرند. اروپا می‌خواهد همانند گذشته به سرنوشت ملت ایران بازگردد و تاریخ ننگین و نکبت بار مداخلات گذشته خود را در سرزمین بزرگ ایران، تکرار کند.

داعش که می‌رفت در قلب اروپا بحران امنیتی ایجاد کند، توسط چه کسانی مهار شد؟

سردار سلامی خطاب به نمایندگان، گفت: شما نقش فداکارانه این نظام و در قلب این عرصه، نقش برجسته و درخشان فرزندان فداکار این ملت و امت را در عرصه امنیت جهانی دیده‌اید، ما برای خاموش کردن آتشفشان تروریسم که با ابتکار آمریکای جنایتکار در سرزمین‌های اسلامی، شروع به فوران کرد و به تعبیر رئیس جمهور قبل آمریکا (ترامپ)؛ «اوباما خالق داعش بود»، اما این داعش فوران کرده در سرزمین‌های اسلامی که می‌رفت تا شعله‌های آتش تروریسم او عالم گیر شود و در قلب اروپا بحران امنیتی بازگشت ناپذیری را ایجاد کند، توسط چه کسانی مهار شد؟

فرمانده سپاه پاسداران پرسید که این آتشفشان توسط چه جریانی خاموش شد؟ آیا غیر از پاسداران انقلاب اسلامی بودند که به فرماندهی آن فرمانده آسمانی، آن فرمانده پر آوازه و نام آور، آن فدارکار و وفادار به عهد خویش، سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی در سرزمین‌های که تروریسم در حال انتشار و فوران بود، کوچه به کوچه، دره به دره، کوه به کوه و خانه به خانه جنگیدند و شهید شدند که تمثال برخی از این شهیدان را در مقابل دیدگان مبارکتتان می‌بینید.

این‌ها بر زمین افتادند تا تمام بشریت از شر یکی از خطرناک‌ترین، موجودات متولد شده در گاهواره آمریکا نجات پیدا کند. آیا جز فداکاری پاسداران انقلاب جهان امروز را از شَر این پدیده جهانی نجات داد؟

سردار سلامی افزود: آیا این پاسداران انقلاب اسلامی نیستند که امروز در پهنه خلیج فارس و تنگه هرمز به کمک برادران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران، امنیت انرژی و تجارت جهان را در راهبردی‌ترین گذرگاه آبی عالم تامین می‌کنند؟

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: آیا اگر پاسداران انقلاب اسلامی اینگونه فداکارانه برای نجات اقتصاد جهانی از ناامنی در راهبردی‌ترین مخزن انرژی عالم اینگونه عمل نمی‌کردند، امروز اروپا می‌توانست گرم باشد؟ آیا منجمد نمی‌شد؟ آیا اگر پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل سیل امواج مواد مخدر از شرق به غرب نمی‌ایستاد و هزاران شهید را تقدیم نمی‌کرد، آیا پدیده مواد مخدر نمی‌توانست اروپای امروز را در خود ببلعد؟ این یک جلوه کوچکی از رخسار درخشان سپاهی است که فرزندان این امت در آن لباس شهادت و جهاد پوشیده‌اند و هرگز میدان را ترک نکردند.

وی تصریح کرد: امروز اروپایی‌ها به کسانی روی آوردند که از مبارزه فراری هستند، آنهایی که اروپایی‌ها رویشان حساب می‌کنند، فراریان از مبارزه هستند. به آنها می‌گوییم شما نمی‌توانید با لشکر فراریانی که به شما پناه آوردند، پیشروی کنید. اینها اولین کسانی هستند که میدان را ترک کردند و به پناهگاه رفتند. اروپا نمی‌تواند با کسانی که با یک نهیب به پناهگاه می‌روند، در مقابل یورش هوایی استفاده کند.

سردار سلامی گفت: به اروپا واضح می‌گوییم؛ دست‌های ما باز است، قلمرو قدرت ما وسیع است، ما به همه جا دسترسی داریم. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به اروپایی‌ها، گفت: ما وقتی دوستی می‌کنیم بسیار زیبا، جوانمردانه، وفادارانه و فداکارانه و وقتی هم دشمنی می‌کنیم، جوانمردانه، قدرتمندانه و تمام کننده.

شما اشتباه کردید که امروز به میدان نظام و ملت و سپاه اینگونه واضح آمدید، شما چه حق دارید در امور داخلی ایران عزیز دخالت می‌کنید؟ دستتان به‌جایی نمی‌رسد، ما شما را می‌شناسیم، شما مانند کودکانی هستید که می‌توانید فقط از دور اهانت و جسارت کنید و فحش دهید و حتی سنگ ریزه پرتاپ کنید، با اینکه سنگ ریزه‌هایتان به ما نمی‌رسد اما بدانید ما دستهایمان به شما می‌رسد.

ایران از اراده اروپا برای تحریم عبور کرده است

سردار سلامی، گفت: با سپاه نمی‌توانید هماوردی کنید، ما تجربه زمین زدن قدرت‌های بزرگ را در اختیار داریم. مراقبت کنید؛ اشتباه در محاسبه نکنید، ایران و ملت بزرگش به آن درجه از آگاهی و ایمان رسیده که شما را در عرصه سیاست، اقتصاد، نفوذ منطقه‌ای و توسعه قدرت به زمین زده است. می‌دانم چرا شما عصبی هستید، زیرا ما از اراده شما برای تحریم عبور کرده‌ایم. شما می‌خواستید ما قدرت دفاعی خود را توسعه ندهیم، نرخ رشد قدرت دفاعی ما به روز است و ما هر روز به دامنه قدرت خود می‌افزاییم، شما می‌بینید ولی نمی‌توانید و نخواهید توانست.

ایران، امت اسلام را از شَر سیطره نجات خواهد داد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: شما می‌خواستید نفوذ منطقه‌ای ایران را از بین ببرید، امروز شما حتی در حاشیه تحولات منطقه هم نیستید و ما هستیم و خواهیم بود و امت اسلام را از شَر سیطره شما نجات خواهیم داد، منتظر باشید اگر دشمنی کنید، دشمنی می‌کنیم، تعارف هم نداریم و اگر دوستی کنید، دوستی می‌کنیم.

سردار سلامی از رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس انقلابی و متعهد و نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی برای حمایت و دلجویی از سپاه قدردانی و تشکر کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها