نمایندگان مجلس و انتقادات مراجع از دولت/ رییس کمیسیون قضایی: پایگاه مراجع تقلید بسیار قوی‌تر از صداوسیماست/ عضو کمیسیون فرهنگی: بعضی از کارهای کشور به دست افراد باتقوای بی‌عرضه است/عضو کمیسیون کشاورزی: مراجع در اخطار دادن تعارف ندارند، آنها همراه مردم هست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت: صحبت‌های مراجع تقلید به درستی بیان شد. کار را باید به کاردان سپرد، شاید یک فرد باتقوا بوده اما بی‌عرضه بوده و جربزه و توان اجرا و مدیریت نداشته باشد و بعضی از کارهای کشور به دست افراد باتقوای بی‌عرضه است، در حالی که کار باید به دست افراد کاردان، شایسته و اجرایی قوی داده شود.

نمایندگان مجلس و انتقادات مراجع از دولت/ رییس کمیسیون قضایی: پایگاه مراجع تقلید بسیار قوی‌تر از صداوسیماست/ عضو کمیسیون فرهنگی: بعضی از کارهای کشور به دست افراد باتقوای بی‌عرضه است/عضو کمیسیون کشاورزی: مراجع در اخطار دادن تعارف ندارند، آنها همراه مردم هست

در حالی دولت سیزدهم به ۱۷ ماهگی خود می‌رسد که تا امروز انسجام و برنامه‌ای مشخص را از سوی تیم اقتصادی دولت شاهد نبوده‌ایم و از این رو توصیه ها و  انتقاداتی از سوی مراجع تقلید شنیده می شود که مدتی قبل در دیدار با محمدباقر قالیباف و دیروز در دیدار با وزیر کشور بیان شد.

پایگاه مراجع تقلید بسیار قوی‌تر از صداوسیما است

موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در  این خصوص گفت: اصل ملاقات مراجع تقلید با محمد باقر قالیباف بسیار خوب بوده است. آن نگرانی و دغدغه‌ای که مراجع دارند نیز سایر دلسوزان نظام هم دارند. آن چیزی که مردم از مراجع انتظار داشتند این بود که در آن شرایط سخت از موضوعات و دغدغه مردم و از حملاتی که به دین اسلام و انقلاب صورت می‌گیرد سخن بگویند؛ اما صرف اینکه بگوییم مردم مشکل دارند، خود مردم هم می‌دانند مشکل دارند. مردم نشان دادند به صحنه می‌آیند و توطئه‌ها را خنثی می‌کنند و تا پای انقلاب و امنیت و رهبری می‌ایستند، انتقاد مردم همین بود.

وی افزود: قالیباف در خصوص دیدار با مراجع کار بسیاری شایسته‌ای کرد، ما حرف مراجع را قبول داریم و تلاش می‌کنیم مشکلات حل شود. اگر ما بگوییم «مشکل مشکل، ناامیدی ناامیدی»، این سخن بیشتر ایجاد یأس می کند. امروز بخشی از جوّی که در بازار وجود دارد به جوسازی دشمن برمی‌گردد؛ آنها تلاش دارند با وجود اغتشاشات بازار را ملتهب کنند.

وی در خصوص اعتراض آیت الله مکارم شیرازی و نوری همدانی باب انعکاس ندادن انتقادات مراجع گفت: صداوسیما را تا امروز عملکرد خوبی داشته است؛ مراجع چه زمانی خواستند که صدایشان نرسیده باشد؟ بعید می‌دانم که نخواسته باشند صدایشان به مردم برسد. من مراجع را بسیار قوی‌تر از صداوسیما می‌بینم، چون مقلد دارند و مقلدین آن‌ها می‌توانند بیانیه بدهند. اگر صحبت‌های خود را از طریق فضای مجازی بزنند آیا صداوسیما می‌تواند مانع این شود؟ هر کسی حرف حقی داشته باشد می‌تواند از طریق فضای مجازی اعلام کند، این را من قبول نمی‌کنم و نمی‌پذیرم. اگر من حرفی داشته باشم از طریق فضای مجازی به کل کشور انتقال می دهم و باز هم تاکید می کنم پایگاه مراجع تقلید بسیار قوی‌تر از صداوسیما است.

بعضی از کارهای کشور به دست افراد باتقوای بی‌عرضه است 

جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی دیگر نماینده مجلس یازدهم هم در این‌باره گفت: صحبت‌های مراجع تقلید به درستی بیان شد. کار را باید به کاردان سپرد. شاید یک فرد باتقوا بوده اما بی‌عرضه بوده و جربزه و توان اجرا و مدیریت نداشته باشد و بعضی از کارهای کشور به دست افراد باتقوای بی‌عرضه است. در حالی که کار باید به دست افراد کاردان، شایسته و اجرایی قوی داده شود.

وی در خصوص گلایه مراجع از صداسیما نیز گفت: نظرم این است صدا وسیما حرف مسئولان را می‌رساند. برخی مدیران توان اجرا ندارند؛ به علت اینکه در تصمیم‌گیری درست عمل نمی‌کنند. نمیدانم فرزین رییس بانک مرکزی در حوزه اجرا موفق خواهد بود یا نه، چون بهتر از صالح آبادی بوده است. مردم این نظر را دارند که و بتواند در بازار بهتر کار کند و قطعا بهتر هم کار خواهد کرد. اگر رییسی تیم اقتصادی خود را به روز کند اوضاع بهتر خواهد بود.

نیک بین در خصوص اینکه  رییسی و تیمش با حمایت مجلس یازدهم وارد پاستور شد، تصریح کرد: دعوت از ابراهیم رییسی برای ورود به انتخابات دلیل بر این نیست که عملکردش را تائید می‌کنیم؛ ما حمایت کردیم و حمایت هم می‌کنیم. رییسی فردی باتقوا و کاردرست و قوی است. اما نظر من این است، افرادی که در اجرا هستند قوی نیستند، مثل محسن رضایی که از اقتصاد چیزی نمی‌داند.  

وی با بیان اینکه ما در حوزه اقتصادی دولت تغییر خواهیم داشت، یادآور شد: احیاء برجام در وضعیت فعلی تاثیرگذار خواهد بود؛ برجام اجازه ورود و خروج ارز را به کشور خواهد داد و تحریم‌ها را کم میکند.

مراجع نارضایتی و مشکلات اقتصادی مردم را شناسایی کردند و همراه مردم هستند

احد آزادی خواه عضو کمیسیون کشاورزی نیز گفت: مراجع عظام تقلید جایگاه مردمی و دینی دارند. یعنی برابر اصول اسلامی قاعدتا مراجع اعزام تقلید باید مشکلات کف جامعه را شناسایی کنند و با نگاه دینی برای حل مشکلات حداکثر تلاش خود را داشته باشند و از باب انذار و تلنگر به دولت و قوه مجریه سخن بگویند.

وی گفت: موضع‌گیرایی‌های اخیر اخیرا نشان داد آنان نارضایتی و مشکلات اقتصادی مردم را شناسایی کرده اند و همراه مردم هستند. در قبال این تلنگری که داده شد دولت باید یک به روزرسانی در حوزه منابع انسانی و  تصمیمات اجرایی خود کند. این سخنان نشان می‌دهد  مراجع در اخطار دادن با کسی تعارف ندارند؛ آنان اگرچه از اقدامات مثبت دولت و مجلس اعلام رضایت می‌کنند، اما مشکلات و موانع را هم تذکر می‌دهند. اینجا وظیفه مجلس و دولت انقلابی این اقتضا را دارد که برای وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم برابر با تذکراتی که از مراجع تقلید شنیدند، حداکثر تلاش خود را داشته باشند.

وی در خصوص گلایه مراجع از عدم بازتاب انتقاداتشان توسط صداوسیما، ادامه داد: صداو سیما با ملاحظاتی که برای ما هم قابل قبول است باید نقد منصفانه را بازتاب دهند. مخصوصا از نخبگان و چهره‌هایی مثل مراجع عظام  تقلید؛ تا ایجاد یک امید به آینده بین مردم و یک تلنگری بین سایر مسئولان ایجاد شود و پویش حل مسأله بین دولت‌مردان راه بیفتد. من اعتقاد دارم اگر صداوسیما صحبت‌های آیت الله مکارم و دیگر مراجع را بازتاب دهد، قطعا تأثیر مثبت خواهد داشت. 

آزادیخواه تصریح کرد: این دولت را دولت انقلابی می‌دانیم، اما در حوزه معیشت، اقتصاد، مسکن و خودرو حتما دولت موفقیتش ناقص بوده و کارهای نکرده بسیار دارد و باید خیلی سریع تلاش کند و خلاءهای گذشته را جبران کند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها