ند پرایس: خروج از برجام بزرگ ترین اشتباه راهبردی آمریکا بود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود تصمیم دولت قبل برای خروج از برجام را بزرگترین اشتباه سیاست خارجی آمریکا دانست.

ند پرایس: خروج از برجام بزرگ ترین اشتباه راهبردی آمریکا بود

ند پرایس در کنفرانس خبری خود در روز دوشنبه تصمیم دولت قبلی دونالد ترامپ برای خروج از برجام را یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات استراتژیک سیاست خارجی آمریکا در سال‌های اخیر دانست.

"اکونومیست" در این‌باره نوشت، پرایس در این کنفرانس به خبرنگاران گفت: «این دولت (جو بایدن) تصمیم دولت گذشته برای خروج از برجام را یکی از بزرگترین اشتباهات استراتژیک سیاست خارجی آمریکا در سال‌های اخیر می‌داند.»

وی مدعی شد دلیل اینکه ایالات متحده توانست برجام را به توافق دیپلماتیک برساند این بود که با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان برای اعمال فشار اقتصادی قابل توجهی بر ایران همکاری کرد: «آنچه در نهایت ایران را پای میز مذاکره آورد، تغییر استراتژیک در ذهنیت نبود. فکر می‌کنم، این درک بود که آنها تحت فشار شدید اقتصادی قرار داشتند.»

پرایس همچنین با انتقاد از سیاست فشار حداکثی دولت قبل آمریکا گفت: «این سیاست به وضوح کار نمی‌کرد. آنچه تاریخ به ما می‌آموزد این است که فشار اقتصادی زمانی موثرتر است که با سایر متحدان و شرکا باشد. به همین دلیل است که ما برای همکاری با متحدان و شرکای اروپایی بخصوص تروئیکای اروپا آلمان، انگلیس و فرانسه اهمست زیادی قائل شده‌ایم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آخر  با تاکید بر فشار بر ایران گفت: «همچنین با دیگر متحدان و شرکای اروپایی خود همکاری خواهیم کرد تا شاهد باشیم که تا زمان تغییر رویکرد ایران، این رژیم محکومیت‌ها و فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی را حس خواهد کرد.»

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها