نماینده مجلس:

دیگر، معیشتی برای مردم باقی نمانده/ وضعیت آنان، «بسیار اسفناک» است / الان، فقط بازار فروش «وی پی ان» داغ است

نماینده سربیشه و نهبندان در مجلس در خصوص فیلترینگ و سرعت کم اینترنت گفت: وزیر می‌گوید به من ارتباطی ندارد و شورای امنیت گفته است و وزیر کشور باید پاسخگو باشد، با وزیر کشور صحبت می‌کنیم می‌گوید شورای امنیت کشور گفته است و در واقع همه در این وضعیت شانه خالی می‌کنند و این درست نیست. بهتر است ما با مردم شفاف سخن بگوییم.

دیگر، معیشتی برای مردم باقی نمانده/ وضعیت آنان، «بسیار اسفناک» است / الان، فقط بازار فروش «وی پی ان» داغ است

یک نماینده مجلس گفت: بحث فیلتر و سرعت کم اینترنت از جمله ی مشکلاتی است که در حال حاضر وجود دارد؛ در یک مقطع زمانی تصمیم گرفته شد که سرعت اینترنت کاهش پیدا کند و به خاطر اغتشاشات فیلترینگ صورت بگیرد که البته تصمیم درستی نیز بود.

در شرایطی که دشمن به شدت علیه ما کار می کرد و فضای مجازی هم بزرگترین و مهم ترین ابزاری بود که در اختیار داشتند این کار را انجام دادند و به نظرم تصمیم منطقی، درست و به جا بود. اما ادامه این را خیلی منطقی نمی‌دانم.

مصطفی نخعی نماینده سربیشه و نهبندان و عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به سوالی درباره عملکرد یکساله دولت گفت: دولت تلاش خود را می کند، اما از آنچه که روزهای اول در حوزه‌های مختلف به آن اشاره کرده بودند نتیجه‌ی مطلوبی نگرفتند؛ امروز شاهد مشکلات بسیاری در بخش ها مختلف، به خصوص در حوزه اقتصادی، هستیم. دولت قول داده بود که بتواند در عرصه‌ی روابط خارجی اعتمادسازی کند و به خصوص با کشورهای همسایه منطقه و همین‌طور با جهان شرق و غرب تعامل برقرار کند، اما نتوانست به آن اهدافی که روز اول به آنها اشاره می‌کرد دست پیدا کند و تا این لحظه در این حوزه خیلی موفق عمل نکرده است، در حالی‌که می‌توانستند بهتر از این عمل کند.

وی ادامه داد: امروز در حوزه داخلی با گرانی‌ سرسام‌آوری روبه رو هستیم؛ وقتی از وضعیت معیشت می‌پرسند می‌گویم، دیگر معیشتی برای مردم باقی نمانده، وضعیت مردم بسیار اسفناک است. ما بین مردم در جاهای مختلفی حضور پیدا می‌کنیم، مردم گرفتار هستند، با مشکلات فراوانی چون بیکاری و معیشتی دسته و پنجه نرم می‌کنند و این شایسته مردم کشور ما نیست. عدم توفیق و تحقق اهدافی را که روزهای اول صحبت از آن میشد مشهود است.

من به عنوان نماینده مردم امروز نمی‌دانم برای اینترنت که چه اتفاقی قرار است بیفتد

مصطفی نخعی در ادامه به وضعیت اینترنت و آینده نامعلوم آن در کشور گفت: بحث فیلتر و سرعت کم اینترنت از جمله ی مشکلاتی است که در حال حاضر وجود دارد؛ در یک مقطع زمانی تصمیم گرفته شد که سرعت اینترنت کاهش پیدا کند و به خاطر اغتشاشات فیلترینگ صورت بگیرد که البته تصمیم درستی نیز بود. در شرایطی که دشمن به شدت علیه ما کار می کرد و فضای مجازی هم بزرگترین و مهم ترین ابزاری بود که در اختیار داشتند این کار را انجام دادند و به نظرم تصمیم منطقی، درست و به جا بود. اما ادامه این را خیلی منطقی نمی‌دانم؛ حداقلش این است به مردم شفاف بگویند و تصمیم بگیرند که این مسیر را می‌خواهند ادامه بدهند یا ندهند؟ اگر نمی‌خواهند که دلیل آن را بیان کنند و اگر می‌خواهند هر چه زودتر تصمیم گیری شود. من به عنوان نماینده مردم امروز نمی‌دانم که چه اتفاقی قرار است بیفتد! بسیاری از مردم در مورد وضعیت اینترنت از ما سوال می‌کنند؛ در حالی که ما اصلا از این موضوع خبری نداریم! و این بسیار بد است.

امروز هیچ کس با مردم صحبت نمی‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در خصوص پاسخگویی وزیر ارتباطات و وزیر کشور در خصوص فیلترینگ و سرعت کم اینترنت گفت: وزیر می‌گوید به من ارتباطی ندارد و شورای امنیت گفته است و وزیر کشور باید پاسخگو باشد، با وزیر کشور صحبت می‌کنیم می‌گوید شورای امنیت کشور گفته است و در واقع همه در این وضعیت شانه خالی می‌کنند و این درست نیست.

بهتر است ما با مردم شفاف سخن بگوییم. اگر نمی‌خواهند وضعیت تغییر کند به مردم بگویند واتساپ و اینستاگرام به دلایل چالش‌هایی که برای کشور داشته اند، امکان فعالیت ندارند. گرچه ما هنوز قانونی را برای این موضوع مصوب نکرده ایم، ولی اگر این وضعیت بخواهد ادامه پیدا کند باید زمانش را مشخص کنیم. امروز هیچ کس در این مورد با مردم صحبت نمی‌کند.

وی در پایان اظهار داشت: متاسفانه وضعیت فعلی تنها بازار فروش وی پی ان را داغ کرده است. این موضوع باید آسیب شناسی شود و ببینند در وضعیت فعلی چند درصد جامعه از همین اپلیکیشن‌ها با فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند و چند درصد فیلترشکن‌ها در جامعه رواج پیدا کرده است. باید این آمار و ارقام را ارائه دهند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها