نماینده مجلس:

تا زمانی که مسائل امنیتی برطرف نشود محدودیت فضای مجازی ادامه دارد

راستینه در پایان در خصوص تأثیر شبکه سعودی ایران اینترنشنال در اتفاقات اخیر به خصوص بر نوجوانان، گفت: اینکه اینترنشنال امروز دایه دلسوزتر از مادر شده است و اشک تمساح برای ملت ما می‌ریزد، این دیگر خنده‌ و جوک روزگار است.

 تا زمانی که مسائل امنیتی برطرف نشود محدودیت فضای مجازی ادامه دارد

 نزدیک به ۴ هفته از اعتراضات در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها می‌گذرد و طی این روزهای پر تنش اینترنت با اختلال و قطعی مواجه شد.

 اپلیکیشن های محبوب واتساپ و اینستاگرام نیز «فیلتر» شد و تا امروز از سوی مسئولان پاسخ دقیقی مبنی به رفع محدودیت‌ها به گوش نرسیده است.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز زمان بازگشت اینترنت به حالت عادی را مشخص نکرده و افزود که اتصال مجدد و بدون اختلال اینترنت زمان مشخصی ندارد.

در این باب احمد راستینه هفشجانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: محدودیت برخی پلتفرم‌ها به دلیل فضاسازی‌های دروغین در حوزه رسانه به خصوص در شبکه‌های مجازی است که یله و رها شدند و به هیچ کدام از تعهدات قانونی خود پایبند نیستند و همچنین به خاطر سازماندهی ای است که بر اساس پروپاگاندای رسانه‌ای غرب در قالب شبکه‌های رسانه‌ای و پلتفرم‌های خارجی اتفاق افتاد.

وی افزود: آنها از یک اتفاق ناگواری که همه ی مردم برای آن ناراحت شدند استفاده کردند و دست به آشوب‌، ایجاد ناامنی و آسیب زدن به اموال مردم و بیت‌المال زدند که در این شرایط مسئولیت نظام، حفظ اموال، امنیت و فراهم کردن آرامش خاطر برای مردم در فضای جامعه است. در این بین به خاطر مسائل امنیتی که به وجود آمد برخی از پلتفرم‌ها که به تعهدات خود عمل نکردند و عملا دعوت به آشوب، اغتشاش، تحریف و فریب افکار عمومی زدند که بر اساس سیاست‌گذاری‌‌هایی که انجام شد محدودیت‌هایی برای آن‌ها اعمال شد.

تا زمانی که مسائل امنیتی برطرف نشود محدودیت فضای مجازی ادامه دارد

وی با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در کمیسیون فرهنگی یادآور شد: مادامی که مسائل امنیتی برطرف نشود و آرامش و بستر آسایش مردم فراهم نشود، امکان دارد این شرایط ادامه داشته باشد. در این بین برخی افراد که در پلتفرم‌ها دارای مشاغلی بودند و امرار معاش می‌کردند، آسیب‌هایی دیدند و برای اینکه این آسیب‌ها جبران شود در کمیسیون فرهنگی از وزیر ارتباطات دعوت شد تا سریعا شرایط مناسب برای فعالیت مشاغل در بستر پلتفرم‌های داخلی یا ارتقاء آن پلتفرم ها فراهم شود یا احیانا اگر احتیاج به پلتفرم ایجاد جدیدی است، سریعا آن را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر ارتباطات متعهد شد که تدبیر لازم برای پلتفرم‌های داخلی را لحاظ کند

عضو کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با پیگیری‌هایی که انجام شده وزیر ارتباطات متعهد شد که در اسرع وقت تدبیر لازم برای فراهم کردن بستر در قالب پلتفرم‌های داخلی، حمایت از کسب و کارها، اشتغال و جبران ضرر و زیان آن‌ها اقدام کند. امروز این خواسته‌ی مردم است و مسئولان باید سریعا برای جلوگیری از خسارت بیشتر به مردم و مخصوصا بخش کسب و کارها و اشتغال این بستر را برای ارتقاء پلتفرم‌های داخلی فراهم کنند.

محدودیت‌های فعلی به طرح صیانت ارتباطی ندارد

وی در خصوص ارتباط محدودیت پلتفرم‌ها با اجرای طرح صیانت، تصریح کرد: محدودیت‌های فعلی به طرح صیانت ارتباطی ندارد. محدودیت‌ها به دلیل اغتشاش، آشوب و ناامنی ایجاد می‌شود؛ دروغ‌های بیشماری در پلتفرم‌های خارجی دست به دست می‌شود و رسما دعوت و آموزش به آشوب و ناامنی می‌کنند و در پی آن نوجوانان دچار آسیب می‌شوند. نظام تصمیم گرفته است این پلتفرم‌ها که برای ایجاد فضای آشوب و ناامنی بر این بستر دامن می‌زنند را محدود کنند.

نظام هیچ گاه به دنبال محدودسازی کسب و کار در فضای اینترنت نبوده و نخواهد بود

این نماینده ادامه داد: تداخل این بحث‌ها فقط تصویر ذهن طراحان آشوبی است که یک رمزی را برای آشوب به دنبالش می‌گردند و تلاش می‌کنند همواره نظام را به مباحث واهی متهم کنند؛ در حالی‌که نظام هیچ گاه به دنبال محدودسازی کسب و کار در فضای اینترنت نبوده و نخواهد بود. همه‌ی ما وظیفه داریم از اشتغال و کسب و کارها در فضای مجازی حمایت کنیم، اما طبیعتا اگر پلتفرم‌های خارجی این ظرفیت را ندارند و با انتشار محتواهای غیر قانونی امنیت و آرامش ما را به هم می‌زنند. لذا ما برای حفظ اشتغال و فضای کسب و کارها باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های داخلی خود بهره ببریم.

وی با تاکید بر اقدامات فرهنگی صورت گرفته برای نوجوانان دهه ۸۰ افزود: تا امروز اقداماتی فرهنگی بسیاری صورت گرفته است. موج عظیم دهه هشتاد و نودی‌ها و جوانان پر شور حسینی و مهدوی در روز عید غدیر و حضور انبوه مردم در استادیوم آزادی و خواندن سرود همدلی نشان داد نوجوانان ما از فرهنگ و جان مایه معنوی بسیار بالایی برخوردار هستند. جمعیت تهران بیش از ۱۳ میلیون نفر است در این بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر در فضای مجازی دچار فریب شدند، اما در مقابل جمعیت زیادی نقش خود را در مناسبت‌های ملی و مذهبی نشان دادند.

اینترنشنال اشک تمساح برای ملت ما می‌ریزد این خنده‌ و جوک روزگار است

راستینه در پایان در خصوص تأثیر شبکه سعودی ایران اینترنشنال در اتفاقات اخیر به خصوص بر نوجوانان، گفت: اینکه اینترنشنال امروز دایه دلسوزتر از مادر شده است و اشک تمساح برای ملت ما می‌ریزد، این دیگر خنده‌ و جوک روزگار است. من فکر می کنم ملت ما اینترنشنال و بانیان و مروجان آن را و منافقین را به خوبی می‌شناسند.

وی افزود: کسانی که دستشان تا مرفق به خون جوانان ما آلوده است و ۱۷ هزار جوان ما را ترور کردند، امروز تلاش دارند در قالب شبکه منافقین و تجزیه طلب به وحدت کشور ما ضربه بزنند؛ اما متاسفانه عده‌ی معدودی از نوجوانان عزیز ما در فضای دروغ رسانه‌ای آن‌ها دچار فریب و وارد یک فضای هیجانی شدند و در برخی از شهرها در خیابان حضور پیدا کردند. یقین داریم به زودی این افراد با آشنایی اندیشه نظام اسلامی، با توجه به اینکه مبنای ما دینی و مذهبی است در خیل عظیم جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به ایران عزیز ما قرار گیرند.

منبع: اقتصاد نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • آزادی
    2

    رتبه دوم فیلترینگ در دنیا را داریم بعد میگه فضای مجازی بدون کنترل است انواع پلتفرم های محبوب دنیا در ایران فیلتر است فقط واتساپ و اینستاگرام فیلتر نبودن که این ها رو هم فیلتر کردید

    نظرات شما -
    • بده بوووس قشنگرو
      2

      عزیزم خودیشی نارآحت نکن . تا سالی دیگع موبایلی میسازن که میتونی فرکانس اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک رو بگیره . دیگه بعدش همه اینترنیتی مجانی آزاد دارن خخخخ اونوقت شماها باید دنباله مردم بیوفتین خاهش و ایلتیماس . بگیر ببند زیاد اشتباس اشتباه . ازونور بوم میوفتن هاااا . در ضمن هزینه اینترنت ایران هم کشورهای مخالف میدن . هزینه شبکه های معاند ماهواره ای رو کی میده ؟؟؟

    • ناشناس
      2

      هر کاری که دلشون می خواد میکنن وبه کسی جوابگو نیستن مردم رو مگس وخودشون رو سیمرغ می بینند

    • سید
      0

      اینستا قبل از این حرفا واسه خیلی ها جواب نمیداد و اهسته اهسته طرح صیانت رو داشتید اجرا میکردید....
      و شلوغی هارو بر پا کردید تا بهانه ای برای طرح صیانت داسته باشید

    • ناشناس
      0

      به بوس قشنگه قیمتش رو هم می دونی همین حالا خیلی ها فیلتر شکن نمی تونن تهیه کنن

  • ناشناس
    2

    نماينده محترم ،،،شما مسائل را امنيتي كرده ايد والا اعتراض حق مردم است ودر قانون أساسي هم أمده ،،ولي شما ان را نفي مي كنيد

    نظرات شما -
    • کلاغ پر
      1

      قانون دین قانون اساسی و......همه کشک ما در ایران یه قانون داریم واون قانون حفظ نظام ومصلحت نظام هست بقیه تو کتابها نوشته وکاربردی نیست.....

  • 2

    نفهمیدید تا کار به اینجا رسید .بازم خودتونا به نفهمی بزنید ببینید کی ضرر میکند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اینها که مدعی بودند کل معترضین در کشور 46هزار نفره! یعنی اینهمه نیرو و تجهیزات و منم منم برای همین تعداد کافی نیست و به قطعی اینترنت پناه بردند؟!

    • ناشناس
      1

      آقای ناشناس یعنی میگی بیشتر از چهل هزار نفره؟خب فیلمشو بفرست توی بی بی سی و ایران اینترنشنال واسه دوستات که ببینیم کجا بوده اون جمعیت میلیونیتون

  • ناشناس
    3

    خر خودتی

    نظرات شما -
    • 1

      خوب اومدی دمت گرم

    • 1

      حدود 300 تا

  • ناشناس
    2

    نماینده ی دولت نه مردم،تازمانیکه تورم وگرانی وبیکاری ودزدی واختلاس هست این مسائل امنیتی هم هست.شما ثروت کشور را صرف لبنان وعراق وسوریه ویمن میکنید ومیخواهید مردم فقیر ایران ساکت بشینند.مرگ بر بیتدبیریتان

  • متفاوت
    1

    کاملا درسته.همیشه هراستارت اپی وقتی درمسیر رشد به بحرانهای اجتماعی بزرگ برسند به فروپاشی منجر میشوند،مانند شبکه های اجتماعی.پس مواظب باشید استارت اپ حکومتی شما هم به بحرانهای اجتماعی بزرگ ختم نشود،که میشود ، چون حکومت بدون نادیده گرفتن حق نمیتواند حاکمیت مستمر داشته باشد.

  • مجید
    2

    زمانش برس بتونیم این نامردایی که حقوق مردم نادیده می گیرن و متعصب و بی فکر هستن درست محاکمه کنیم.

  • ناشناس
    1

    بامحدو یت اینترنتی خشم عمومی بیشترمی شود

  • مهدی
    1

    بله.‌.. اوضاع خیلی خوبه . خوشی زده زیر دل ملت نمیدونن کجا هیجانات لحظه ایشون را تخلیه کنند. اسباب زحمت ب رگان را فراهم میکنند. راستی این همون نماینده ای نبود که گفت تاج را از فدراسیون پایین میکشم تا در دادگاه جوابگو باشه؟ نکنه خامی از ما بو که روی قول خوشگلا زیاد حساب باز کردیم،

  • ناشناس
    1

    بابا این نمایندگان به اصطلاح مردم !!! کاره ای نیستن

  • ناشناس
    2

    خوش کاریکاتوری

  • ایرانی
    2

    واقعا چه کسانی برکرسی وکالت ملت تکیه زده اند. که هنوز نمی فهمند . ملت به چه اعتراض دارند ؟!.

  • ناشناس
    1

    یصر : «تو چرا این ریختی شدی؟ کی زدتت؟»

    میتی: «قصه‌اش درازه.»

    قیصر : «کجا؟»

    میتی : «هیچی بابا، من بودم، حاجی نصرت، رضا پونصد، علی فرصت، آره و اینا خیلی بودیم، کریم آقامون هم بود.»

    قیصر : «کریم؟! کدوم کریم؟»

    میتی : «کریم آق منگل ، میش ناسیش؟آره؟ از ما نه, ازاونا آره، که بریم دوا خوری. تو نمیری به موت قسم اصلا ما تو نخش نبودیم، آره نه گاز دنده دم هتل کوهپایه دربند اومدیم پایین، یکی چپ یکی راست یکی بالا یکی پایین عرق و آبجو جور شد رو تخت نشسته بودیم داشتیم می‌خوردیم. اولی رو رفتیم بالا، به سلامتی رفقا، لولِ لول شدیم، دومی رو رفتیم بالا به سلامتی جمع، پاتیل پاتیل شدیم؛ سومی رو اومدیم بریم بالا آشیخ علی

    نامرد ساقی شد. گفت بریم بالا، مام رفتیم بالا. گفت به سلامتی میتی؛ تو نمیری به موت قسم خیلی تو لب شدم؛ این جیب نه اون جیب نه تو جیب ساعتی ضامن‌دار اومد بیرون ررررفتم اومدم دیدم کسی نیست همه خوابیدن، پریدم تو اوتول اومدم دمه کوچه مهران بغل این نُرقه فروشیه اومدم پایین دیدم یه سروکل میزونیه, این جوریه, زد بهم افتادم تو جوب، گفتم هته ته! گفت افت! یکی گذاشت تو گوشم، گفتم نامرداش؛ دومی رو زد از اولی قایم‌تر زد، دستمو کردم تو جیبم که برمو بیام چشام باز کردم دیدم تو مریض‌خونه روسام. حالا ما به همه گفتیم زدیم، شمام بگین زده، آره،خوبیت نداره. واردین که!»

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کسی که لقمه حلال خورده باشه تو این فاز ها نمیره

  • بنیامین
    1

    فضای مجازی را فیلتر کردی شبکه های ماهواره ای را میخوای چیکار کنی با تکنولوژی نباید جنگید خودتان را اصلاح کنیدواقعا اگر ریگی تو کفش ندارید چرا اینقدر سردر گمید ابن همه دستپاچگی واقعا نوبره همین که شما پیام رسان ها را فیلتر کردید خودش گویای بسیاری ی از چیرهاست حکومتی که به مردم خودش ایمان داشته باشه وآنها را از خودش بدونه آنها را از حق اطلاعات آزاد داشتن وارتباط با دنیا منع نمیکنه واقعا براتون متا سفم

    نظرات شما -
    • 2

      تو چه میفهمی وقتی یک کشور به آشوب کشیده میشه چه بلایی قراره سر اون ملت بیاد !

  • ناشناس
    2

    مردم یک ماه بسته اینترنتی نخرند و بعد ببینند قیافه این آقا رو

  • ناشناس
    2

    وقتی شما همه راههای ارتباطی ملت را میبندید،بایدم امثال ایران اینترنشنال چشم و چراغ مردم باشند.

  • 1

    آقایان محض رضای خدا بفهمید ،محدودیت های اینترنتی مشکلی را حل نمی‌کند، بیایید صادق باشید و با مردم گفتگو کنید،بیشتر از این به مردم توهین نکنید،آنقدر اغتشاش، اغتشاش میکنید که خواسته بحق مردم فراموش شود،ادامه لشکر کشی ها ،فحاشی هاو توجیه ها فقط مردم را خشمگین تر میکند.

  • ناشناس
    0

    وقتی شبکه های محبوب و پرطرفدار اجتماعی در ایران فیلتر باشند خرید تلفن همراه هوشمند گران قیمت به چه دردی می خورد!

  • حیدر
    1

    از ترس موقعیت همه راه های خبر ساز را بسته اید بس کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      میترسن مثل چی

  • محمد
    1

    نمی دونم مردم کدوم شهر کشور این آقا رو انتخاب کردن !

  • ناشناس
    1

    روحانی هر اشتباهی داشت اغتشاشات را یک هفته ای جمع کرد. اینترنت یک هفته قطع بود.

  • ناشناس
    1

    خاک بر سرتون ترسوهای

  • ناشناس
    1

    تمام طرح صیانت برای جلوگیری از انتشار اخبار و وقایعیست که میبینیم وحشت میکنیم از ددمنشی سربازان

  • ناشناس
    1

    قیافت به کاسب تحریم و مفتخور میخوره

  • ابوذر
    1

    بیشترین ترس شماها از فضای مجازی اینه که گندهایتان برای مردم فاش بشه و اختلاس ها اشکار

  • ناشناس
    1

    البته من به این نماینده حق میدم هنوز جوانه و برای خودش آینده ای بهتر با مناصبی بالاتر متصور است،این آدم سوراخ دعا رو خوب پیدا کرده.

  • ناشناس
    0

    ماهواره قشنگ وصل و برنامه پخش می کنه
    فیلترشکن های ویروسی و جاسوسی کار می کنه.
    فقط ما بدبخت ها که باید VPN وصل بشیم تا چهارتا آموزش تو یوتوب ببینیم قطع شده.
    هدف فیلتر امنیتی نیست، شما همون بلایی که با خودروسازی سر مردم آوردید دارید تو فضای مجازی سر مردم میارید. می خوایید آشغالایی مثل روبیکا و بله و ایتا را به زور به مردم بدید.
    اگر واقعا تهران نا امنه چرا استاندار گفته اغتشاشات تموم شده؟

  • ناشناس
    1

    اگه کلا صد نفر اعتراض دارن چرا یه ماهه مملکتو فیلتر کردین؟!!!!!!دوما وقتی شما دلسوز ملت نیستین و همخ جیو انکار میکنین شبکه ی سعودی دلسوزی میکنه و واقعیت ها رو نشون میده😏

  • بی نام
    1

    بخدا که خودتون دارید به عمد جمعیت معترضان رو بیشتر میکنید خوب هم میدونید دارید چمار میکنید این کشور مسئولینی مثل شما داشته باشه دیگه نیازی به اسرائیل امریکا نیست

  • ناشناس
    0

    راست میگید شما نمایندگان حساب توییتر و اینستا رو ببندید و برید رو پلتفرم های داخلی.
    چرا چسبیدید به پلتفرم های خارجی
    من تمام اپلیکیشان های ایرانی را به دنبال اعتراض از گوشیم پاک کردم. سرمایه دارها در فضای مجازی ایران سرمایه گذاری نکنند تا ورشکست بشوند.

  • ناشناس
    0

    آخه میدونیدراستینه کیه هرطوری میخواهیدپیام میفرستیدیکی جرات حقیقت داشت راستش رابگه گفت شعور داشته باش باادب برخوردکن ترسوی بزدل آفرین برنماینده محترم....من شغلم آزاد هست ایشان هم استانی ماست

  • ناشناس
    0

    فعلا تا اینترنت بسته اس هر شکری میخواهین نوش جان کنید . خونه پیر زنو بالدر خراب کنید و....

  • ناشناس
    0

    بر اغتشاشگر لعنت😑هم گند زده به نتمون هم زندگی و کسب و کارمون

  • ناشناس
    0

    چرا برای شما ها قطع نشده

  • آشنا
    0

    ببخشید آقا این اینترنت که میگید حالا چی هست ؟

  • ناشناس
    0

    شماکجادلسوزملت هستی برین بچه هاتون روجمع کنین

  • ناشناس
    1

    امام خمینی سلام اللہ علیہ بہ منصوری رئیس سپاہ فرمودمطمن باشیداین انقلاب میماندوپرچم رابہ حضرت ولی عصر خواھن داد

  • رضا
    0

    مسایل امنیتی کشور ما به این سادگی که حل نمیشود! چون نگاه این دولت ، نگاه امنیتی است! آحه کشور درحالت بحران است که وزیر کشور را یه نظامی گذاشته اند؟ استاندار ها رانظامی انتخاب اند؟ بنده به خیلی از این نظامی ها ارادت خاصی دارم اما تا نظامی ها سر کارند! نگاه ، نکاه امنیتی خواهد بود و مسایل امنیتی ادامه خواد داشت.





















  • 007.1
    0

    در هر سه مورد
    بهتر بود که مسئولین عذر خواهی میکردن از مردم
    خصوصن همین مورد آخری که داغ داغه اما اون دوتا زمانش رفته تموم شده
    چرا عذر خواهی نکردین و مدام به مردم توهین کردین !؟ پس مقصر مسئولین هستن که موجب تحریمها میشن
    شاید هم نقشه همینه که مدام تحرمی اندر تحریم بشیم !؟
    چون شماها که پاسپورت خارج دارین و تردد میکنین و فرزنداتون هم که ......
    اما مردم عادی چی ؟!

  • ناشناس
    0

    اقای نماینده یکی از ایرادات شما و امثال شما بی اطلاعی و بی سوادی و خودخواهی نسبت به مسائل دور و برتان هست این را بدان که قدرت فن اوری اطلاعات در جهان انقدر زیاد هست که هیچ کسی دیگه جلوی انرو نمی تواند بگیره اقای نماینده همین دیدگاه و تفکر باعث شده که از مسائل اجتماعی.. بدور بمانید و حالا نتیجه انرو در جامعه می بینید بزگترین منابع دنیا رو داریم اما وضع اقتصادی کشور از بیکاری اعتیاد و... طلاق و... اینگونه هست

  • مهم
    0

    معلوم هست که خیلی ترسیدید. چرا این قدر از ااگاهی مردم می ترسید بعد از کره شمالی کمونیست کشور ایران رتبه دوم رو در فیلترینگ. داره اقای نماینده دیگه عصر اطلاعات شده. دیگه نمیشه 92 هزار میلیارد پول ملت رو با مدیر عامل ان شرکت که داماد ولایتی هم هست رو مخفی کرد

  • ناشناس
    0

    این بابا اگر از این حرفها نزنه باید تعجب کنید تازه نشسته سر سفره انقلاب دنبال سهمشه

  • 0

    وجود این همه نیروی سرکوبگر با این همه امکانات عجیب و غریب ، هر بیننده ای را به فکر فرو می برد که چرا یک حکومت باید تا این حد در مقابل مردم خودش مسلح شود؟!!!!!

  • ناشناس
    0

    شما ازطرفی میگید کرسی های آزاد اندیشی تشکیل بدیم بعد وکیل مملکت که خودش آخره قانونه میاد بدون خشونت و اغتشاش فقط اعتراض میکنه بعد شما گاز اشک آور میزنید بهشون خواهشا" شما از آزاداندیشی صحبت نکنید که حا ما دراه بهم میخوره

  • ناشناس
    0

    نادیده گرفتن زیانهای بستن بیهوده ی پیام رسانهای بین المللی ؛ خدمت به دشمنان است
    ---
    مسئولان دولتی و نمایندگانی در مجلس شورا که با خرد ستیزی یا بعمد بر بستن پیام رسانهای بین المللی ، که هیچ بازده مثبت و سازنده برای امنیت کشور و ملت و نظام نداشته است ، اصرار می ورزند و زیانهای فاجعه بار جبران ناپذیر از راه غائله ی بستن بیهوده ی این پیام رسانها به کشور و ملت تحمیل می کنند خود دانسته یا نداسته بعنوان بخشی از عاملان دشمنان قسم خورده ی بیگانه ی کشور و ملت و نظام فعالیت کرده اند ؛ و خود دانسته یا ندانسته با جهل یا با قصد آتش بیار فتنه ی آشوبهای بر انداز اخیر هستند .

  • arad
    0

    زیاد به خودت حرس نده شیرت خشک میشه

  • ناشناس
    0

    قیافش مثل جوشکارها میمونه

  • ناشناس
    0

    با فیلترینگ فقط خودتونو مسخره میکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها