دبیرکل اتحادیه کارگری تونس: رئیس جمهور از مردم عذرخواهی کند

دبیرکل اتحادیه کارگری تونس اعلام کرد، ابتکار ملی برای نجات کشور از وضعیت کنونی توسط اتحادیه کارگری کلید زده شده، اما هنوز تکمیل نشده است.

دبیرکل اتحادیه کارگری تونس: رئیس جمهور از مردم عذرخواهی کند

به نقل از روسیا الیوم، نورالدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه کارگری تونس در واکنش به نتایج انتخابات پارلمانی گفت، طرح ملی برای نجات کشور از وضعیت کنونی توسط اتحادیه کارگری کلید زده شده، اما همچنان در مرحله رایزنی با سایر سازمان های ملی قرار دارد.

وی ضمن انتقاد از قیس سعید، رئیس جمهوری تونس گفت: دوست داشتم که سعید فرصت را غنیمت شمرده و از مردم تونس عذرخواهی و اعلام کند که پیامشان را دریافت کرده و می خواهد عقب نشینی کند. هرچند این امر مستلزم داشتن یک خرد سیاسی است.

اتحادیه کارگری تونس انتخابات پارلمانی را که اخیرا خیلی ضعیف برگزار شد، به باد انتقاد گرفت.

پیش از این اپوزیسیون تونس اعلام کرد که قیس سعید، رئیس‌جمهور این کشور باید از سِمت خود کناره‌گیری کند. این موضع‌گیری پس از آن اعلام شد که تنها ۸/۸ درصدِ واجدان شرایط رأی‌دهی، در انتخابات پارلمانی تونس شرکت کردند.

طبق اعلام رئیس جبهه نجات ملی تونس، میزان مشارکت در رأی‌گیری شنبه (۲۶ آذر) «مایۀ آبروریزی» بوده است. شرکت در این انتخابات از سوی اکثر احزاب مخالف که قیس سعید را به «معکوس‌سازی» فرآیند دموکراتیک تونس متهم می کنند، تحریم شده بود.

 

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها