نتانیاهو:

ایران تهدیدی برای منطقه و جهان به‌ شمار می‌رود/ برجام، به نفع ایران و مایه نگرانی اسرائیل است

رهبر حزب «لیکود» رژیم صهیونیستی و مأمور تشکیل کابینه جدید این رژیم با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها، از ایران به عنوان یک تهدید منطقه‌ای و بین‌المللی نام برد.

ایران تهدیدی برای منطقه و جهان به‌ شمار می‌رود/ برجام، به نفع ایران و مایه نگرانی اسرائیل است

«بنیامین نتانیاهو» با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها، از ایران به عنوان یک تهدید منطقه‌ای و بین‌المللی نام برد. 

نتانیاهو در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که «اسرائیل خواهد توانست با کشورهای که از سوی ایران حمایت می‌شوند، از جمله سوریه و قرارداد دریایی با لبنان، وارد همکاری شود»، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت که نگرانی وی از درآمدهایی است که در نتیجه این قرارداد یا همکاری‌های مشابه ممکن است عاید حزب‌الله شود. 

وی که با شبکه العربیه گفت‌وگو می‌کرد، افزود که مشکل ایران و هم‌پیمانان‌ آن این است که دید کاملا متفاوتی دارند؛ آن‌ها می‌خواهند مانع پیشرفت (در روابط اسرائیل و کشورهای عرب منطقه) شوند.

نتانیاهو افزود: «بدیهی است که ممکن است در مورد مسأله دریایی لبنان یک توافق تاکتیکی در دستورکار باشد، اما عملا تحقق‌یافتنی نیست».

وی در ادامه نیز درباره احتمال وقوع توافق‌هایی جدید با کشورهای هم‌پیمان ایران، گفت: «چه نوع توافقی با ایران ببندم؟ روش سر بریدن ما؟ چگونه خودکشی کنیم؟ چگونه به آن‌ها اجازه دهیم زرادخانه هسته‌ای داشته باشند که همه ما را تهدید کنند؟ این یک توافق نیست».

نتانیاهو در ادامه گفت:«بنابراین بله، من فکر می‌کنم که در مقایسه میان توافق‌های مستحکم بین کشورهای همسو و به اصطلاح توافق‌نامه‌هایی با ایران و نمایندگان آن که معمولاً حتی قبل از امضای آن نقض می‌شوند، تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد».

وی در ادامه سخنان خود گفت:«آیا می‌توانیم با ایران قرارداد صلح داشته باشیم؟ طبیعتا نه، چون ایران می‌گوید اسرائیل باید نابود شود».

نتانیاهو با ابراز نگرانی مجدد از احتمال احیای برجام، گفت که توافق هسته‌ای با ایران این کشور را از هدف ساخت زرادخانه هسته‌ای باز نمی‌دارد، زیرا بر اساس برجام، اگر امروز هم از سر گرفته شود، طی سه تا چهار سال، ایران ظرفیت غنی‌سازی نامحدود و غنی‌سازی اورانیوم را تحت مجوز بین‌المللی و تحت نظارت گروه ۱+۵ خواهد داشت.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها