ادامه اعتراض ها در پرو و کشته شدن 7 معترض

در تظاهرات در پرو 7 نفر کشته و 119 افسر پلیس زخمی شدند.

ادامه اعتراض ها در پرو و کشته شدن 7 معترض

هفتمین مرگ یک معترض بر اثر اصابت گلوله توسط پزشکان در پرو تایید شد، جایی که هزاران نفر در شهرهای این کشور تظاهرات می کنند، پلیس از 119 زخمی و 6 کارمند ربوده شده خبر داد.

اعتراضات در پرو پس از استیضاح و بازداشت پدرو کاستیو، رئیس جمهور سابق این کشور آغاز شد. تظاهرکنندگان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پایان کار کنگره هستند.

اداره بهداشت آپوریماک در یک پست وبلاگی اعلام کرد: امروز سه نفر دیگر در منطقه آپوریماک جان خود را از دست دادند که در مجموع به پنج نفر رسید.

به گفته پزشکان و بازپرس، تنها در چند روز هفت نفر در کشور جان خود را از دست دادند که همگی بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند.

در  همین حال، نامه ای دست نویس از پدرو کاستلو رئیس جمهور سابق پرو که اکنون در زندان به سر می برد در اینترنت منتشر شده است که در آن وی برکناری اش را رد کرده و از مردم این کشور خواست که نتایج انتخابات آینده را به رسمیت نشناسند.

معترضان خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام و پایان کار پارلمان کنونی شدند.                       

در همین حال، رئیس جمهور جدید پرو  در برابر معترضان عقب نشینی کرده و موعد برگزاری انتخابات را از 2026  به 2024 تغییر داد.

هفتم دسامبر پدرو کاستلو رئیس جمهور معزول پرو پارلمان این کشور را که قرار بود برای بار سوم برکناری اش را بررسی کند منحل کرد. در  پی آن ارتش و پلیس پرو از تصمیم رئیس جمهور انتقاد کردند و وی به اتهام تحریک به فتنه و سوء استفاده از قدرت بازداشت شد، و در پی آن کاستلو را به مدت هفت روز بازداشت شد.

  همچنین«دینا بولوارتی» معاون رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور در پارلمان سوگند یاد کرد و تبدیل به اولین رئیس جمهور زن پرو شد.            

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها