مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

بررسی پرونده ۱۵۰۰ متقاضی شرکت در کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری در مجموع ۱۰ جلسه کمیسیون پزشکی در شهرستان‌های استان تهران برگزار شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرکت در کمیسیون پزشکی برای متقاضیان به روز و بدون نوبت انجام می‌شود.

بررسی پرونده ۱۵۰۰ متقاضی شرکت در کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی

عباسعلی رضایی در حاشیه برگزاری دهمین کمیسیون پزشکی متقاضیان تعیین درصد که روز دوشنبه ۱۴ آذرماه در ساختمان شهدای مدافع حرم بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، توضیح داد: امروز پرونده ۱۲۰ ایثارگر استان تهران توسط یک تیم تخصصی شامل ۱۲ نفر از پزشکان مختصص اعصاب و روان، پوست و مو، گوش، حلق و بینی، چشم، داخلی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، ارتوپد و یک دبیر، بررسی و برای آنها درصد جانبازی تعیین شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: شرکت در کمیسیون پزشکی برای ایثارگران شهرستان‌های استان تهران به روز شده و در کوتاه‌ترین زمان پرونده آنها بررسی خواهد شد. در هشت‌ماهه نخست امسال پرونده یک هزار و ۵۰۰ ایثارگر متقاضی تعیین درصد جانبازی در شهرستان‌های تابعه مورد بررسی و منجر به صدور رأی شد که از این تعداد نزدیک به ۴۰۰ مورد مربوط به کمیسیون حق پرستاری است.  

رضایی بیان کرد: عمده درخواست ایثارگران در حوزه بهداشت و درمان مربوط به هزینه‌های بستری و تأمین تجهیزات پزشکی است. روند ارائه خدمات بیمه‌ای به ایثارگران استان رو به بهبود است و با نشست‌های مشترک با مدیران بیمه طرف قرارداد و نیز مسئولان بهداشت و درمان ستاد مرکز، تلاش کردیم تا رضایت ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا را افزایش دهیم.

وی با قدردانی از ایثار و حماسه‌های جانبازان در دوران دفاع مقدس بر لزوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب با وضعیت فعلی ایثارگران تأکید کرد و گفت: شرایط سنی و نوع خدماتی که امروز والدین شهیدان و جانبازان ما باید دریافت کنند متفاوت است و امروز نیازسنجی دریافت خدمات درمانی در مجموعه بنیاد با اولویت انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در پایان با تبریک روز پرستار خطاب به همسران جانبازان بیان کرد: صدای خس‌خس نفس‌های جانباز شیمیایی، درد و سختی‌های ناشی از جراحات جانبازان نخاعی و پریشانی و بی‌قراری‌های جانبازان اعصاب و روان را هیچ پرستاری به جز همسران این عزیزان درک نکردند، همسران جانبازان در پاداش حماسه‌سازی‌های دوران دفاع مقدس آنها شریک هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها