نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

کلاه برجام دیگر سر ما نمی‌رود/ هر کشوری که امروز قدرت نداشته باشد، له می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما تضمین می‌خواهیم. کلاهی که در برجام سر ما رفت پس از این سر این ملت نمی‌رود.

کلاه برجام دیگر سر ما نمی‌رود/ هر کشوری که امروز قدرت نداشته باشد، له می‌شود

پرونده هسته ای ایران عملا وارد یک فاز جدید شده است و کشورهای غربی تمایلی به ادامه مذاکرات احیای برجام ندارند و آژانس هم در این مدت تلاش کرده تا با قطعنامه های جدید ایران را تحت فشار قرار دهد. در این میان تهران هم پای حرف خودش مانده و از آمریکا تضمین عملی می خواهد، درخواستی که با جواب منفی آمریکا رو به رو شده است. ایران هم اعلام کرده بدون تضمین قوی و عملی برنامه های هسته ای خودش را متوقف نمی کند و در هفته گذشته نیز غنی سازی 60 درصد در سایت فوردو را آغاز کرده است. تصمیمی که نشان می دهد ایران در این راه بسیار مصمم است.

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ۱۰ آذر، همزمان با بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس صحبت‌های مهمی درباره مسائل هسته‌ای انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

  • دشمن برای جنگ ترکیبی سال‌ها میلیون‌ها و میلیاردها دلار هزینه کرده است. البته نظام برای تفکیک معاندان، آموزش‌دیدگان و ایادی استکبار و اسرائیل برنامه دارد.
  • متاسفانه در این بین ما هم به شبیخون فرهنگی و به خصوص جهاد تبیین کم‌توجهی و بی‌توجهی کرده‌ایم. چون جوانان را با دستاوردهای انقلاب و نقشه‌های دشمن آگاه نکرده‌ایم، به همین دلیل آنان بر اساس اطلاعاتی که به ایشان می‌رسد، تصمیم‌گیری می‌کنند. بنابراین در این ماجرا همه ما مقصر هستیم.
  • امروز دشمنان در حال بد جلوه دادن معناها هستند. آن‌ها در کشور خودشان اعتراض را اغتشاش اعلام می‌کنند اما برای کشور ما نام جنایت و عملیات‌های داعشی که با سلاح صورت می‌گیرد را اعتراض می‌گذارند.
  • به رغم تمام تهدیدها اما امروز در تولید علم و در تبدیل علم به عمل و کالا، ایران در بهترین جایگاه‌های دنیا قرار دارد؛ هرچند قبل از پیروزی انقلاب ۴.۵ میلیون بشکه نفت صادرات داشتیم اما امروز که جمعیت کشور چهار برابر آن زمان شده اما تنها ۴۲۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شود که پول آن هم به دلیل دخالت‌های استکبار باز نمی‌گردد.  
  • هرچند کل بودجه عمومی امسال کشور یک تریلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است اما اگر می‌توانستیم به میزان قبل از انقلاب نفت به فروش برسانیم، آن زمان چهار تریلیون و ۳۸۰ هزار میلیارد تومان در سال درآمد داشتیم.
  • اگرچه از نظر معیشت دچار سختی هستیم اما جوانان نباید دنبال معلول‌ها باشند بلکه علت را باید دریابند. استکبار می‌خواهد ذهن‌ها را تغییر دهد.
  • امسال که سختی کمبود انرژی به برخی کشورها برود، وضعیتشان را خواهیم دید. البته از سویی دسیسه و تحریم می‌کنند و از سویی مدام پیغام می‌دهند.
  • ما تضمین می‌خواهیم. کلاهی که در برجام سر ما رفت پس از این سر این ملت نمی‌رود. در برجام هرچه اورانیوم غنی شده داشتیم، یک شبه با هواپیما بردند؛ تمام سانتریفیوژهایی که خودمان تولید کرده بودیم را خالی کرده و در انبار گذاشتیم ولی دشمنان مسائل دیگری هم ایجاد کردند.
  • هرچند امروز هم می‌خواهند همان تعهدات را انجام دهیم اما مگر قبلا که چنین کردیم، اتفاقی افتاد؟ تا تضمین نداشته باشیم، کشور زیر بار نمی‌رود و گول لبخندها و حرف‌های‌شان را نمی‌خورد.
  • هر کشوری که امروز قدرت نداشته باشد، له می‌شود. امروز عزت و ایستادگی و مقاومت ما به دلیل قدرتی است که داریم. اگر می‌توانستند ما را از پا در بیاورند، لحظه‌ای دریغ نمی‌کردند.
  • ایران اسلامی به پشتوانه ملت خواهد ایستاد و دشمنان در تمام نقشه‌های‌شان شکست خواهند خورد.
  • چون تاکنون تمام دسیسه‌های دشمنان نقش برآب شده، می‌خواهند ما را با هم درگیر کنند.
منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها