آلمان برای جنگ با روسیه آماده می‌شود

رسانه‌ها روز جمعه مدعی شدند که ارتش آلمان خود را برای یک جنگ احتمالی با روسیه آماده می‌کند.

آلمان برای جنگ با روسیه آماده می‌شود

روزنامه آلمانی «اشپیگل» به یک گزارش محرمانه دست پیدا کرده که نشان می‌دهد ارتش این کشور برای جنگ احتمالی با روسیه آماده می‌شود. ارتش آلمان این سند محرمانه داخلی ۶۸ صفحه‌ای را ماه سپتامبر منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، «ابرهارد زورن» از مقام‌های ارشد ارتش آلمان هشدار داده که ممکن است آلمان مورد حمله قرار گیرد و او طرح‌هایی را برای درگیری مسلحانه آینده با روسیه پیشنهاد کرد.

در این گزارش ادعا شده که آلمان با تهدید‌های «وجودی» مواجه است و جنگ در اروپا دوباره یک واقعیت است و محتمل‌ترین سناریو درگیری با روسیه در جناح شرقی ناتو خواهد بود.

چندی قبل «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اعلام کرد که دولت او یک صندوق دفاعی ویژه ۱۰۰ میلیارد یورویی، علاوه بر بودجه نظامی ایجاد خواهد کرد. در ماه ژوئن، پارلمان آلمان، این صندوق ویژه را تصویب کرد.

آلمان قصد دارد دستکم ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به هزینه‌های نظامی اختصاص دهد و این کشور را پس از آمریکا و چین به عنوان سومین هزینه کننده بزرگ نظامی در جهان تبدیل کند.

رئیس ستاد کل ارتش جمهوری چک در جمع فرماندهان ارتش این کشور از لزوم آمادگی نیرو‌های مسلح این کشور برای نبرد محتمل با روسیه خبر داد.

«کارل زهکا» رئیس ستاد کل ارتش جمهوری چک اخیرا در یک مجمع فرماندهی ارتش این کشور از لزوم آمادگی نیرو‌های مسلح این کشور برای نبرد محتمل با روسیه خبر داد .

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها