وزیر کشور آلمان خواستار حذف روسیه و بلاروس از یورو ۲۰۲۴ شد

آلمان قرار است در سال ۲۰۲۴ میزبان یورو باشد و یک وزیر ارشد در نامه‌ای به یوفا خواستار محرومیت روسیه و بلاروس از حضور در این رقابت‌ها شده است.

وزیر کشور آلمان خواستار حذف روسیه و بلاروس از یورو ۲۰۲۴ شد

به گزارش بی ساکر، یک مقام ارشد آلمانی با ارسال نامه‌ای به یوفا درخواست کرده است که روسیه و بلاروس از قرعه کشی مقدماتی یورو ۲۰۲۴ در ماه آینده حذف شوند.

پس از تهاجم فوریه به اوکراین، فیفا و یوفا بیانیه مشترکی صادر کردند و اعلام کردند که روسیه و بلاروس که از حامیان ولادیمیر پوتین است تا اطلاع ثانوی از مسابقات محروم خواهند شد. در ادامه باشگاه‌های روسی از رقابت‌های قاره‌ای برای فصل ۲۳-۲۰۲۲ محروم شدند و روسیه نیز از رقابت‌های یورو زنان محروم شد.

با این حال صحبتی درباره حضور یا حضور نداشتن روسیه و بلاروس در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۴ که قرار است در آلمان برگزار شود نشده است.

این امر باعث شده است که نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان به الکساندر چفرین، رییس یوفا نامه بنویسد تا هر دو کشور را از قرعه کشی مقدماتی حذف کنند. 

اشپیگل در گزارشی آورده است نه تنها روسیه که جنگ تجاوزکارانه را با نقض قوانین بین‌المللی به راه انداخته است، بلکه بلاروس نیز به‌عنوان حامی اصلی روسیه باید از همه چیز حذف شود.

آندری پاولکو، رییس اتحادیه فوتبال اوکراین درخواست کرده بود در آستانه قرعه‌کشی دور انتخابی این رقابت‌ها روسیه از مسابقات حذف شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • من
    0

    جیوووونزززز هرچی این بانو بگن همونه

  • ناشناس
    1

    روسیه باید کلا تجزیه بشه و به کشورهای دیگه داده بشه تا از روی زمین محو بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها