نماینده مردم اهواز در مجلس:

رئیسی ضعف کابینه و نیاز به ترمیم را قبول دارد/ برخی وزرا باید تغییر کنند

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: الان بعضی از استانداران به شدت ضعیف هستند، بعضی از وزرا باید جای خود را به افراد قوی‌تری بدهند و برخی معاونین وزرا نیاز است که تغییر کنند. خود آقای رئیس جمهور هم نیاز به ترمیم در بدنه مدیریت دولت را قبول دارد و ما از وی می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهد.

 رئیسی ضعف کابینه و نیاز به ترمیم را قبول دارد/ برخی وزرا باید تغییر کنند

مجتبی یوسفی درخصوص «ضعف‌های موجود در کابینه دولت و عدم توفیق در عملکرد برخی وزرا که به‌نظر می‌رسد نه از دولت و نه از مجلس عزمی برای ترمیم کابینه برای پوشش این ناکارآمدی ملموس، مشاهد نمی‌شود»، گفت: در اینجا در ابتدا یک نکته‌ای را عرض می‌کنم ما باید وقتی می‌خواهیم یک دولت را قضاوت کنیم جمیع شرایط را نگاه کنیم، شاخص بگذاریم و بعد از آن نمره بدهیم که عملکرد قابل قبول است یا اینکه بگوییم ضعیف است. نه دولت و نه مجلس هیچ‌کسی مدعی نیست که صفر و صدی نگاه کنیم، یعنی یک باره بگوییم یک دولت مطلق خوب یا یک دولت مطلق بد است. روند کلی دولت باید مثبت باشد.

وی ادامه داد: در اتفاقاتی که در این یکسال و چند ماه رخ داده اولین نکته حضور شخص ریاست محترم جمهور و اکثر وزرا در کنار مردم است، یعنی ببینید مشکلات زیاد است، در حوزه‌های اقتصادی، در حوزه زیرساخت اقتصاد یا زیرساخت‌های ما در استان‌ها و محرومیتی که در حوزه زیرساخت‌ها داریم مخصوصا عدم توسعه متوازن در کشور که حالا یکی دو تا استان محدود برخوردارند و در مقابل بسیاری از استان‌ها دچار محرومیت هستند.

وی اضافه کرد: البته بماند که این خروجی سی و چند سال تفکر لیبرال حاکم بر دولت‌هاست، که آن‌ها بخشی‌نگری کردند، آمدند برای یک جاهایی انقدر رشد زیرساخت‌ها انجام دادند که دیگر نمی‌دانند چکار کنند و رفتند سراغ توسعه فرهنگی اما بعضی استان‌ها دچار محرومیتند.

یوسفی خاطرنشان کرد: از این جهت که دولت، شخص رئیس‌جمهور و وزرا کنار مردم هستند، قابل احترام است که مشکلات را می‌بینند و با دغدغه‌های مردم آشنا هستند.

نماینده مردم اهواز در ادامه اظهار داشت: اما باید بپرسیم وقتی دولت شروع به کار کرد چه چالش.هایی داشت؟ اولین چالش فوت روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از عزیزان ملت متاثر از کرونا بود، این فقط یک چالش بود که عزیزان مردم در حال فوت شدن بودند. چالش بعدی محدودیت‌های اجتماعی بود که در قالب محدودیت‌های تردد و سفر وجود داشت که همین هم بر بازار و اشتغال و گردشگری و این‌ها تاثیر داشت که با یک کار جهادی این کار را انجام دادند.

وی افزود: به دولت قبل می‌گفتند چرا واکسن وارد نمی‌کنید؟ می‌گفتند مشکل اف‌ای‌تی‌اف، برجام، پالرمو و انتقال پول داریم، این معجزه است چطور دولتی توانسته وابستگی بیشتری نداشته باشد اما برود آن کار بزرگ را انجام دهد که نزدیک به ۱۵۰ میلیون دوز واکسن تولید و وارد و تزریق شد که در نتیجه به عدد فوتی صفر رسیدیم و زندگی مردم به روال عادی برگشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین بیان کرد: در حوزه دیپلماسی انرژی و دیپلماسی منطقه‌ای در عین این که توجه به چند کشور اروپایی و آمریکا همه همت و فعالیت دولت قبل بود و دیپماسی منطقه.ای رها شده و ارتباطات ما با کشورهای منطقه دچار مشکل شده بود اما الان می‌بینیم که معاهدات چندجانبه و دو جانبه امضاء می‌شود و روابط منطقه‌ای با بسیاری از کشورها ارتقاء یافته است. پیوستن به پیمان شانگهای یکی از دستاوردهای مهم دیپلماسی دولت است.

وی ادامه داد: ناترازی که در دولت قبل داشتیم رفع شد این هم از اتفاقات خوبی است که در این دولت رخ داد. در حوزه مسکن حضور شخص ریاست جمهور پای کار و تشکیل شش جلسه شورای عالی مسکن از موارد مهم است در حالی‌که کل هشت سال قبل جلسه با این تعداد برگزار نشد. این‌ها نکات خوب این دولت است، کارهای خوبی که در حوزه محرومیت‌زدایی شده است.

نماینده مردم اهواز در ادامه اظهار داشت: اما در حوزه اقتصاد مشکلاتی وجود دارد، قطعا در حوزه مسکن کار باید با جدیت بیشتری دنبال شود، عدم همراهی سیستم بانکی و سازمان برنامه و بودجه با این حوزه مشهود است. این‌ها نشان می‌دهد که فرمایش ریاست جمهور که گفتند ما با کسی عهد اخوت نبستیم فرصت خوبی است که بعد از یک سال و چند ماه قطعا باید ترمیم در کابینه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس نشان داد در پیگیری مطالبات مردم در عین اینکه تفکرات این دولت را قبول دارد به عنوان دولت جهادی که پای کار و در کنار مردم است، کوتاه نمی‌آید و اشکالات جدی هم در بعضی از وزارتخانه‌ها وجود دارد که انتظار ما این است که قبل از اینکه مجلس خودش ورود کند، دولت نسبت به اعمال تغییرات اقدام کند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: برای مثال در استیضاح وزیر صمت در عین اینکه ما از حوزه خودرو و خودروسازی‌ها ناراحت هستیم و رضایت نداریم اما اینکه این را به یک وزیر محدود کنیم، منطقی نبود و مجلس دوباره به وزیر رأی اعتماد داد ولی انتظارمان این است که در حوزه‌های اقتصادی، در بازار ارز و حوزه مسکن ترمیمی صورت گیرد و انشاءالله که خود ریاست‌جمهور تغییراتی را انجام دهد.

یوسفی در رابطه با ضعف‌های موجود و نیاز به اصلاحات در کابینه گفت: الان بعضی از استانداران به شدت ضعیف هستند، بعضی از وزرا باید جای خود را به افراد قوی‌تری بدهند و برخی معاونان وزرا نیاز است که تغییر کنند. خود آقای رئیس‌پجمهور هم نیاز به ترمیم در بدنه مدیریت دولت را قبول دارد و ما از ایشان می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها