تمامی ۶۰۰ نفر دستگیر شده اغتشاشات تبریز آزاد شدند

فرمانده سپاه عاشورا اعلام کرد: تمامی ۶۰۰ نفر از کسانی که در جریان اغتشاشات اخیر تبریز توسط نیروهای این مجموعه دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

تمامی ۶۰۰ نفر دستگیر شده اغتشاشات تبریز آزاد شدند

سردار اصغر عباسقلی زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تمامی این دستگیرشدگان طی چند نوبت ناآرامی در ۵۰ روز گذشته توسط نیروهای بسیج دستگیر شده بودند که توسط مراجع ذی صلاح آزاد شده اند و  برای تنها سه نفر که تحویل مقام های قضایی شده بودند، پرونده تشکیل شده و در جریان صدور حکم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج حق نگهداری دستگیر شدگان را ندارد، افزود: در حال حاضر حتی یک نفر هم در دست ما نیست و تمامی آنها بلافاصله تحویل نیروی انتظامی و یا دستگاه قضایی شده اند.

عباسقلی زاده از بازداشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در جریان ناآرامی های روز گذشته این شهر خبر داد و گفت: تعدادی از دانشجویان این دانشگاه روز گذشته ضمن سر دادن شعارهای هنجارشکن، اقدام به بستن جاده کرده بودند که با دخالت نیروهای امنیتی و بسیج و همچنین نیروی انتظامی پراکنده شدند و برخی از آنها دستگیر شدند که با بررسی جوانب امر تمامی آنها آزاد شدند.

وی همچنین با اشاره به ناآرامی شب گذشته در منطقه ولیعصر تبریز، اظهار داشت: در این ناآرامی های نیروهای سپاه و بسیج هیچ گونه دستگیری نداشتند و به احتمال قوی عده ای توسط نیروی انتظامی در این منطقه دستیگر شده اند.

عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه دستگیری های اخیر تنها با هدف آرام سازی فضای جامعه صورت می گیرد، یادآور شد: به هیچ عنوان در جریان اغتشاشات اخیر بحث تقابل، عناد و رویارویی بین نیروهای امنیتی و انتظامی و مردم وجود ندارد، چراکه ما تمامی این افراد فرزندان خود تلقی می کنیم.

وی از مجروحیت و مصدومیت تعداد ۷۳ نفر از بسیجیان تبریز در طی ۵۰ اغتشاش خبر داد و با اشاره به اینکه مصدومیت شدید تعدادی از این افراد حتی منجر به تخلیه چشم شده است، ادامه داد: متاسفانه عده ای از اغتشاشگران با سلاح های سرد مثل چاقو و قمه به نیروهای بسیجی حمله می کنند که نشان دهنده مقابله این عده قلیل با نظام بوده و هدفی جز تخریب اموال عمومی و صدمه زدن به نیروهای امنیتی ندارند.

عباسقلی زاده با بیان اینکه مسوولان جمهوری اسلامی از اعتراض و انتقاد استقبال می کنند، گفت: اما اغتشاش در این میان معانی دیگری دارد و بسیجیان جان بر کف با تمام وجود خود برای دفاع از کیان میهن اسلامی امنیت و حیثیت مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف فراخوان های عمومی دشمنان نظام برای ایجاد آشوب و بلوا در کشور ناشی از تحمل نکردن دستاوردهای گران قیمت نظام اسلامی طی ۴۳ سال اخیر است، یادآور شد: متاسفانه در این میان جوانان و نوجوانان کشور با هجمه های سنگین رسانه ای دشمنان و از طریق فضای مجازی فریب خورده و در دام استکبار می افتند که باید تلاش کنیم جلوی تحقق چنین هدفی را از دشمنان بگیریم.

عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه بسیج آماده دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی است و پیشرفت های علمی، فناوری، دفاعی و حضور در عرصه های مختلف جهادی همچون نطام سلامت و بهداشت و درمان و سازندگی کشور کارنامه های موفقیت آمیز برای این نیروی مردمی بر جای گذاشته است، گفت: باید توجه داشت که موضوع امنیت فراتر از یک بحث خاص مربوط به نیروهای امنیتی و انتظامی است و باید همه افراد جامعه در این مسیر کوشا و فعال باشند.

وی با انتقاد از اعتصاب بازاریان و بستن محل های کسب و کار خود، اظهار داشت: امنیت در حال حاضر مساله ای است که همگان باید برای آن تلاش کنند و بازاری با حضور در محل کسب خود، کارمند با رعایت موارین و مقررات مربوطه و تلاش برای کسب رضایت مندی مردم و سایر اقشار نیز با بصیرت و آگاهی نسبت به رسالت های خود آگاه شده و اجازه ندهند نظام سلطه از برخی کاستی ها و کمبودها سوء استفاده کند.

فرمانده سپاه عاشورا استفاده از ابزارهای تبلیغاتی توسط دشمنان و کثرت آن علیه جوانان و نسل جدید ایران را یکی از سناریوهای توطئه ای جدید دانست و با بیان اینکه رسانه های داخلی باید در حوزه جهاد تبیین کوشش کرده و نقاط ضعف و قوت نظام را منعکس کنند، یادآور شد: باید به هر طریق ممکن جوانان را با انقلاب همراه کنیم و اجازه ندهیم با ندانم کاری ها فرزندان ما در دام های پلید نظام سلطه گرفتار شوند.

عباسقلی زاده آزادی زنان را بهانه ای در دست معاندان و استکبار جهانی دانست و با طرح این پرسش که آیا حقوق زنان در آمریکا، انگلیس و آلمان رعایت می شود؟، گفت: آنها از احساسات پاک جوانان ما بهره برداری سیاسی می کنند و  جوانان باید آگاه باشند که بیگانگان به هیچ عنوان مصلحت کشور ما را نمی خواهند.

وی اضافه کرد: اگر آزادی زنان در ایران وجود نداشت چرا در موضوع حجاب شاهد تنوعات مختلف هستیم ، آیا این گوناگونی به معنی ممنوعیت بی حجابی در ایران است؟

عباسقلی زاده دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا را نمایشی بیش ندانست و با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بهترین و مناسب ترین راهکارها و روش ها برای رعایت حقوق بشر دارد، افزود: بدون تردید بهترین نوع حقوق بشر نشات گرفته از تعالیم بلند و آموزه های والای اسلامی است و واقعیات تاریخی نیز جز این را ثابت نمی کند.

وی به حمایت های نظام استکبار از سازمان مجاهدین خلق اشاره و اضافه کرد: این گروهک تروریستی ۱۷ هزار نفر از مردم کشور ما را بدون کوچکترین بهانه ای به شهادت رسانده است و اکنون دایه مهربان تر از مادر شده و برای جوانان ما در موضوع آزادی نسخه پیچی می کند.

عباسقلی زاده ادامه داد: جوانان ما باید بدانند که اگر این گروهک ها در ایران مسلط شوند حتی به همین جوانان فریب خورده نیز رحم نخواهند کرد که در این زمینه رسانه های گروهی رسالتی بسیار مهم و خطیر بر عهده دارند تا با تبیین و تشریح واقعیات سیاسی، مردم و جوانان را در این زمینه آگاه کنند.

وی گفت: برای دشمنان نظام از جمله منافقین و کومله ها مساله ای به نام وجدان و انسانیت معنی و مفهومی ندارد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها