سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال زنان:

وجود انقلاب در ایران را فقط در رسانه‌های غربی می‌بینم/ 80 درصد زنان ایرانی بدون اجبار، حجاب دارند/ اعتراضات بیشتر بر سر مسائل اقتصادی و فاصله طبقاتی است

سرمربی ایتالیایی والیبال زنان ایران نسبت به اخبار رسانه‌های غربی، واکنش نشان داد و عنوان کرد برخلاف اخبار این رسانه‌ها، زنان ایرانی علاقه‌مند به حجاب هستند و انقلابی در داخل این کشور اتفاق نیفتاده است.

 وجود انقلاب در ایران را فقط در رسانه‌های غربی می‌بینم/ 80 درصد زنان ایرانی بدون اجبار، حجاب دارند/ اعتراضات بیشتر بر سر مسائل اقتصادی و فاصله طبقاتی است

الساندرا کمپدلی سرمربی تیم والیبال زنان ایران که مدتی است در ایران زندگی و فعالیت می‌کند، روز پنج‌شنبه گذشته در سفری که به ایتالیا داشت، مصاحبه‌ای با نشریهٔ "کوریه ره دل ونتو" درباره وقایع اخیر در ایران انجام داده است؛ وی با توجه به شانتاژ رسانه‌های غربی درباره وقوع انقلاب زنانه در ایران، در پاسخ به سؤال خبرنگار به نکات جالبی اشاره می‌کند.

 برداشت شما از وضعیت داخلی ایران چیست؟

وجود انقلاب در ایران را فقط در رسانه‌های غربی می‌بینم! در اینجا چیزی ندیدم چون فقط بخش کوچکی از مردم درگیر این موضوع هستند و اثر آن هم در زندگی روزمره بسیار ناچیز است؛ هر روز مردم را می‌بینم که دقیقاً مثل قبل از وقوع این جریانات به سر کار، مدرسه و باشگاه می‌روند.

برداشت شما از این مبارزات که علیه حجاب است، چیست؟

فکر می‌کنم که اگر هم حجاب اجباری نبود حداقل 80 درصد زنان در ایران، به دلایل مذهبی یا فرهنگی، همچنان حجاب داشتند.

دختران جوان زیادی را می‌بینم که چادر بر سر می‌کنند درحالی‌که اجباری به آن وجود ندارند. قضیهٔ حجاب فقط جرقه‌ای بود که [به نظر من] منجر به اعتراضاتی شد که خیلی فراتر از مسئلهٔ حجاب بوده و شامل مسائل اقتصادی، اجتماعی و اختلافات طبقاتی بین فقرا و ثروتمندان است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها