روزنامه هم‌میهن:

وقتی توهین می‌کنید چرا انتظار دارید مولوی عبدالحمید به سکوت دعوت کند؟

وقتی عده‌ای بدون رعایت اصول ادب، عدالت و بی‌طرفی هر سخن توهین‌آمیز و تخریب‌گرایانه‌ا‌‌ی بر زبان و قلم می‌آورند، چگونه انتظار دارند عالی‌ترین شخصیت مذهبی اهل سنت در میان مردم بلوچ، حمایت، اعتراض و تظلم‌خواهی نسبت به مردمش را به سکوت واگذار کند؟

وقتی توهین می‌کنید چرا انتظار دارید مولوی عبدالحمید به سکوت دعوت کند؟

روزنامه هم‌میهن در گزارشی سفر نماینده رهبری به سیستان‌وبلوچستان را بررسی کرده و از تضاد اظهارات و رفتار مسئولان حکومتی در مواجهه با مولوی عبدالحمید نوشته است. 

به گزارش هم میهن، اگر چه که حضور دلجویانه و حامل پیام صلح هیئت اعزامی رهبری به این استان گامی بسیار مثبت است، اما تضاد میان واکنش‌ هیئت نمایندگان رهبری و برخی از مسئولان و رسانه‌ها در این ماجرا قابل تامل است. وقتی مقام رهبری به عنوان عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری و مدیریت کشور هنوز در برابر حوادث زاهدان و اظهارات انتقادی مهم‌ترین مقام مذهبی اهل سنت این منطقه موضع‌گیری نکرده‌اند، مواضع تند و حاوی اتهامات خطرناک رسانه‌های خاص، نمایندگان مجلس و... به عبدالحمید می‌تواند نوعی کوبیدن بر طبل تفرقه‌ و پاشیدن نمک بر زخم مردم در محرومیت نگهداشته شده استان سیستان و بلوچستان تلقی شود.

در ادامه این گزارش آمده است: جمله معروف «ادب مرد به از دولت اوست» در عالم سیاست نیز می‌تواند پرکاربرد باشد. افراد و رسانه‌هایی که در واکنش به تظلم‌خواهی و اعتراضات بخشی از شهروندان استان سیستان و بلوچستان، به خود حق هرگونه اظهارنظر عجولانه و مخرب را می‌دهند، بهتر است یاد بگیرند که در چنین مواقعی به حمایت از مردم حادثه‌دیده برخاسته و مایه دلگرمی آنان شوند. مسیری که قدم زدن در آن می‌تواند راه نفوذ بیگانگان را مسدود کند. نکته دیگر آنکه وقتی عده‌ای بدون رعایت اصول ادب، عدالت و بی‌طرفی که خصائلی مهم برای رسانه‌ و نمایندگان مجلس هستند هر سخن توهین‌آمیز و تخریب‌گرایانه‌ا‌‌ی بر زبان و قلم می‌آورند، چگونه انتظار دارند عالی‌ترین شخصیت مذهبی اهل سنت در میان مردم بلوچ، حمایت، اعتراض و تظلم‌خواهی نسبت به مردمش را به سکوت واگذار کند؟

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها