وزیراطلاعات در همایش ملی پدافند غیرعامل کشور:

در فتنه اخیر با اغتشاش روبرو بودیم نه اعتراض/ آن‌چه دشمن در کردستان و بلوچستان دنبال می‌کند تجزیه‌طلبی است

وزیر اطلاعات از دستگیری عامل دوم تروریستی شاهچراغ در شب گذشته خبر داد و اعلام کرد که این موفقیت در سایه اقدامات پدافندی و دریافت اطلاعات مردمی به دست آمده است.

در فتنه اخیر با اغتشاش روبرو بودیم نه اعتراض/  آن‌چه دشمن در کردستان و بلوچستان دنبال می‌کند تجزیه‌طلبی است

حجت‌الاسلام سید اسماعیل صبح روز دوشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل با بیان اینکه امنیت بر هر چیزی برتری دارد و زیرساخت و پایه همه امور کشور است، گفت: هر آنچه که امنیت را تهدید کند از اولویت‌هایی است که باید به آن توجه شود؛ حال این تهدیدات می‌تواند شناختی، زیستی، اجتماعی و یا زیرساختی باشد. بنابراین هر کجا که موضوع امنیت مطرح می‌شود باید تمام توان را در جهت ارتقاء و پایداری آن به کار گرفت.

وی پدافند غیرعامل را یکی از مهم‌ترین عوامل حفاظتی و حراستی در مقابل تهدیدات مستمر و گسترده دشمنان برشمرد و ادامه داد: پدافند غیرعامل اگر بتواند هوشمند، موثر و مصونیت‌ساز باشد، می‌تواند در جهت برقراری و تامین امنیت ما نقش اصلی و جدی ایفا کند. به همین دلیل، یکی از عوامل عمده اولویت دار کشور و حکمرانی ما پدافند است، لذا ارزیابی آن کمتر از اهمیت آن نیست.

حجت‌الاسلام خطیب با بیان اینکه درگیر تهدیدات نوین و متغیر هستیم و پدافند غیرعامل نیز باید هوشمندانه مقابله کند، تصریح کرد: باید نسبت به پدافند غیرعامل به صورت مستمر نظارت، ارزیابی، کنترل و برآورد وجود داشته باشد و همه آنچه که برای آن سازمان، کمیته و یا مسئولیت‌سازی در دستگاه ایجاد می‌کنیم باید نسبت به آن نیز ارزیابی انجام بدهیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به انواع تهدیدات دشمنان، گفت: با یک جنگ ترکیبی، هوشمند و مستمر دشمن روبرو هستیم. اگر امروز دشمنی در اغتشاش ظهور و بروز پیدا می‌کند یا تجمعی برگزار شده و یا احیاناً اقداماتی از این قبیل صورت می‌گیرد، به همین اقدامات محدود نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ سال است که دشمن هر روز با توطئه، فتنه، کودتا و با استفاده از گروهک‌ها و نفاق و البته تهاجم فرهنگی علیه نظام جمهوری اسلامی دشمنی می‌کند. دشمن هرچه در توان دارد به کار گرفته است. هدف امروز دشمن براندازی، تجزیه و تضعیف انقلاب و کشور است. آن‌ها با استفاده از اقدامات خشن و عملیات‌های مختلف اهدافشان را پیش می‌برند.

وزیر اطلاعات گفت: در فتنه اخیر با اعتراض روبرو نبودیم، با اغتشاش روبه‌رو بودیم. در اعتراض کشتن‌، آتش‌زدن و آسیب‌رساندن به جایی معنا و مفهوم ندارد. هر چیزی که در صحنه اجتماعی و حتی در صحنه نخبگان و دانشگاهی همراه با خشونت و تخریب رخ می‌دهد، غیر از اغتشاش نام دیگری ندارد.

حجت الاسلام خطیب با بیان اینکه آنچه دشمن به شکل مسلحانه در کردستان و بلوچستان دنبال می‌کند غیر از تجزیه‌طلبی چیز دیگری نیست، گفت: آنچه با آن روبرو هستیم یک بسته کامل است که سرویس‌های اطلاعاتی و کشورها و رسانه‌های بیگانه به عنوان یک بسته واحد تعریف کرده و هر روز با هماهنگی که ایجاد کردند آن را دنبال می‌کنند و بحران می‌آفرینند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اظهارات یکی از سردمداران اروپایی درباره اغتشاشات اخیر که گفته بود این همان چیزی بود که خود را برای آن آماده کرده بودیم، اظهار داشت: بنابراین بهانه و عاملی برای شروع موج‌آفرینی، بحران‌افزایی و تهدیدی برای ملت پیدا و اهداف خود را دنبال کردند.

حجت الاسلام خطیب ادامه داد: پیش از آن جلسات متعددی توسط رژیم صهیونیستی، سرویس‌های آمریکایی سعودی و برخی کشورهای اروپایی در جهت برنامه‌ریزی برگزار شد که محتوا و مطالب آن وجود دارد. مستندات آن هم در دست دستگاه اطلاعاتی کشور قرار دارد. عمده هدایت و رهبری اغتشاش را دشمنان ملت ایران رهبری می‌کنند و عوامل سنتی از جمله گروهک‌های تروریستی بازیچه این خیمه شب‌بازی هستند.

وی با بیان اینکه در داخل هم اقلیتی را که پرخاشگر و خشونت‌طلب است را می‌بینیم، گفت: این‌ها آموزش دیده‌ و سازمان‌یافته‌اند. آن‌ها مزدوری کرده و مدارکی وجود دارد که پول گرفته و امکانات گرفته‌اند تا به طور مستقیم یعنی کسانی که در کشورهای مختلف آموزش دیده‌اند و چه به طور غیرمستقیم که فضای مجازی این امکان را برای آنان فراهم آورده است.

خطیب تاکید کرد: ما اقلیتی را در اغتشاشات می‌بینیم که محصول آسیب‌های اجتماعی ما است. کسانی که امروز در این کشور مسئولیت اجتماعی دارند باید برای این اقلیت آسیب‌دیده فکری کنند.

وزیر اطلاعات در پایان اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند شب گذشته با رعایت یکی از اصول کوچک پدافندی، عامل دوم اقدامات تروریستی شاهچراغ (ع) را دستگیر کنند.

همچنین حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در پایان این مراسم و در جمع خبرنگاران پیرامون جزئیات دستگیری عامل دوم حمله تروریستی شیراز، گفت: رعایت دستورات پدافند غیرعامل موجب دستگیری عامل دوم حادثه تروریستی شاهچراغ شد. به عبارت دیگر، استفاده از اطلاعات مردمی به دستگیری عامل دوم کمک کرد.

وی افزود: مقابله با توطئه دشمنان در روزهای اخیر نیازمند هوشیاری همه‌جانبه مردم است؛ در واقع اگر مردم توجه داشته باشند و حضور در صحنه را مانند آنچه در روزهای اخیر ملاحظه کردیم، بتوانند در مراسم‌هایی مانند ۱۳ آبان و ۱۶ آذر داشته و نقش فعال خود را همچون گذشته نشان دهند، دشمن هم مأیوس خواهد شد.

گفتنیست همایش ملی پدافند غیرعامل امروز - ۹ آبان - با حضور با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، امیر نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در مرکز همایش‌های بین الملل صدا و سیما برگزار شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 12
  • آزادی
    0

    ماهیانه چقدر حقوق میگیری تا از این حرف ها بزنی

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      چک سفید

  • مرسی از تلاشهاتون
    0

    اره صحیحع صحیحع
    حق با شماس
    توی تهران این همه اعتراض بود
    اینها همشون دنبال تجزیه کردستان و سیستان بودن !!!!!

    جناب
    نقشه تجزیه ایران رو چندین دهه قبل کشیدن . توی اینترنت سیرچ شود میشه براحتی فهمید
    مرسی از تلاشهاتون

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      احتمالا مردم تهران می خواستند بازار سید اسماعیل را از تهران جدا کنند و حکومت مستقل در آنجا تشکیل دهند.
      تمام دنیا را بگردی از معتاد و وراج گرفته تا الکلی و غیره هیچ کسی به اندازه آخوند حرف پوچ و چرت و پرت بی ربط نمی زند.

  • ناشناس
    0

    انچه شما با مردم میکنید ایجاد نسل سوخته در سرزمین سوخته است.کمی هم اطلاعات از وضعیت معیشتی وبیکاری مردم بالا ببرید وزیر بی اطلاع

  • علیرضا
    1

    باعرض معذرت
    ولی فکر کنم تو این چندسال اخیر سربازان گمنام امام زمان رفتن مرخصی
    یا حداقل منابع اطلاعاتیشون بشدت تحلیل رفته
    ترورهای این چندسال اخیر
    و داستانهایی از این دست نشوندهنده ضعفهای اساسی و شکافهای عمیق تو بحث منابع اطلاعاتی هست
    تو روز روشن با تیربار 1 متری شهید فخری نژاد رو زدن و وزارت اطلاعات خبری ازش نبود
    کلی خرابکاری کردن هیچ اثری از این سربازان گمنان و زحمت کش نبود
    و اینهم اخریش
    که طرف با اسلحه اومده تو شهر تردد کرده
    در امنیتی ترین زمان ممکن
    بعدش رفته تو حرم شلیک کرده
    هیچکس نبوده جلوشو بگیره
    بعدش رفتیم نفر دوم رو گرفتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شما همون نفر اول رو میگرفتی بقیه پیشکش

  • 🐜
    0

    اعتراض نه اغتشاش چرازیرورومیکشی

  • خدا
    0

    حاجی گرینوف. اعتراضات تمومی نداره

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      حاجی بشکه

  • 🐜
    0

    اعتراض نه اش رشته

  • ناشناس
    0

    انقد نگید اقلیت ... بخدا همه مردم معترضن ..

  • رابی
    0

    و آنچه مردم ایران با آن طرف هستند یک مشت تفاله باقی مانده از حمله اعراب متجاوز در ایران است که معترضان به غارت ثروت و اموالشان را اغتشاشگر می نامند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها