مشاور اسد: سوریه دیکته‌های هیچ طرفی را نمی‌پذیرد و دیر یا زود پیروز می‌شویم

مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در سخنانی با انتقاد از اقدامات آمریکا با هدف تاثیر گذاری در تصمیم‌گیری مستقل دمشق تاکید کرد که کشورش تسلیم دیکته‌های هیچ طرفی نمی‌شود و دیر یا زود پیروز خواهد شد.

مشاور اسد: سوریه دیکته‌های هیچ طرفی را نمی‌پذیرد و دیر یا زود پیروز می‌شویم

بثینه شعبان در مصاحبه با روزنامه عمانی "اثیر" اظهار کرد:  آمریکا و متحدان غربی آن در حال جنگ تروریستی علیه سوریه هستند، ثروت و منابع آن را به غارت برده و تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی را با هدف تضعیف وهدف قرار دادن تصمیم‌گیری مستقل آن اعمال می‌کنند.

وی گفت: پایداری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و ارتش در کنار انسجام و همبستگی ملت سوریه، دلیل استواری سوریه در برابر توطئه غرب هستند که سعی در تجزیه سوریه داشته و همچنان دارند.

مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در این راستا بر اهمیت حمایت دوستان و متحدان سوریه به ویژه روسیه و ایران و حمایت اخلاقی و دیپلماتیک عمان از کشورش تاکید کرد.

شعبان خاطرنشان کرد: ارتش عربی سوریه به پیروزی‌های بزرگی دست یافت و بیشتر مناطق را از دست تروریسم آزاد کرد و این امر باعث شد که آمریکا و ترکیه که از تروریسم حمایت می‌کنند، مستقیماً مداخله کنند.

وی افزود: زمانی که تروریست‌ها به اهدافی که برای آن اعزام شده بودند، دست نیافتند حامیان مالی آنها یعنی آمریکایی‌ها، ترکیه‌ایها و البته اسرائیلی‌ها بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال کردند.

شعبان همچنین تاکید کرد: جنگ متوقف نخواهد شد؛ چراکه هدف این جنگ تضعیف ملت سوریه و وادار کردن آن به پذیرش آنچه به آن دیکته می‌کنند، است.

مشاور رئیس جمهور سوریه ادامه داد: جهان امروز در حال چند قطبی شدن است؛ چراکه مردم مشتاق آزادی و ترویج ارزش‌های انسانی هستند و هژمونی غرب را نمی پذیرند.

بثینه شعبان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره جنگ روسیه و اوکراین نیز تصریح کرد: عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، نقش فعال سازمان شانگهای و کشورهای بریکس، روابط «روسیه و چین»، روابط «ایران، روسیه و چین» و ائتلاف‌ها در آسیا نشان می‌دهد که هژمونی و سلطه گری غرب به زودی به پایان خواهد رسید.

وی درباره فلسطین نیز تاکید کرد: آنچه در فلسطین رخ می‌دهد تنها فلسطینی‌ها را هدف قرار نداده، بلکه تمام اعراب را هدف قرار می‌دهد و رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب فقط تسلط بر فلسطین را دنبال نمی‌کند، بلکه سعی در کنترل جغرافیایی، فرهنگی و فکری بر جهان عرب دارد. بنابراین اعراب باید متحد شوند و هویت خود را در برابر طرح‌های تکه تکه کردن، تحریف هویت و جعل تاریخ حفظ کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    خاک عالم تو سرتان با این مملکت داریتان
    کشورتان را به خاک سیاه نشاندید
    هر گوشه یی دست یکیه
    هرج و مرج و اوارگی
    نه غیرت ملی دارید نه غیرت دینی
    خجالت هم نمی کشید که

    نظرات شما -
    • 0

      بی حجاب هم هستن

  • ناشناس
    0

    فعلا منجی ات در خطر است فتیله را پایین بکش

  • آزادی
    0

    ما شهید دادیم که زنان سوری بی حجاب باشن جواب شهدا رو چه کسی میده یا فقط به حجاب زنان ایرانی حساس هستید

    نظرات شما -
    • 0

      اسلام فقط تو ایران در خطره

  • آزادی
    0

    نظام سوریه جمهوری نیست یک دیکتاتوری کامل است

    نظرات شما -
    • 1

      با حکومت ما پسر عمو هست

  • ناشناس
    0

    خصوصا حمایت ایران چون مفت و مجانی کار می کند شده گاو شیری شما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها