وزیر دفاع انگلیس:

آماده کمک به روسیه و اوکراین برای دستیابی به آتش‌بس هستیم

وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که لندن آماده کمک به مسکو و کی‌یف برای دستیابی به آتش‌بس است.

 آماده کمک به روسیه و اوکراین برای دستیابی به آتش‌بس هستیم

 «بن والاس»، روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «سرگئی شویگو» همتای روس خود مدعی شد که مقامات کی‌یف به دنبال تشدید اوضاع در اوکراین نبوده و لندن آماده میانجی‌گری برای حل بحران است.

وزارت دفاع انگلیس طی متنی که در صفحه خود در توییتر منتشر کرد، افزود: «وزیر دفاع بار دیگر بر حمایت انگلیس و جامعه بین‌الملل از اوکراین و پایبندی این کشور در جلوگیری از تشدید این بحران تاکید کرد. روسیه و اوکراین باید این جنگ را متوقف کرده و انگلیس آماده ارائه کمک است».

ساعتی پیش نیز شویگو و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا برای دومین بار طی 24 ساعت گذشته تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر بایدن و پوتین که از قبل از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین با یکدیگر گفت‌وگو نکرده‌اند، قرار است هر دو ماه آینده در نشست سران گروه ۲۰ در بالی حضور یابند. رئیس‌جمهور آمریکا دیدار با همتای روس خود را به طور کامل رد نکرده و هفته گذشته گفت «باید دید» که آیا این دیدار رخ خواهد داد یا نه.

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که واشنگتن از دیدار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی او فرار نمی‌کند.

پیشتر، پالتیکو به نقل از منابع مطلع در دولت واشنگتن گزارش داده بود که مقامات آمریکایی در حال اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از روبه‌رو شدن بایدن با پوتین در راهروهای نشست گروه ۲۰ - حتی به‌صورت تصادفی- و هنگام عکسبرداری گروهی از سران حاضر در این اجلاس هستند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    دیر نشده اقای وزیر ! یکم دیگه صبر میکردی تا کیف رو اشغال کنه تا پادر میانی میکردی

  • زرگانی
    0

    مرگ بر انگلیسی دودره باز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها