آمریکا ادعاها علیه ایران را تکرار کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهارنظری مضحک مدعی شد که نیروهای ایرانی با حضور در شبه جزیره کریمه به روسیه در انجام عملیات پهپادی در اوکراین کمک کرده اند.

آمریکا ادعاها علیه ایران را تکرار کرد

آمریکا به تکرار ادعاهای ضدایرانی پرداخت و در اظهارنظری مضحک مدعی شد که نیروهای ایرانی برای کمک به نیروهای روس جهت عملیات پهپادی به اوکراین، در شبه جزیره کریمه حضور دارند.

بر اساس این گزارش، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد: ارزیابی ما این است که نیروهای ایران در کریمه حاضر بوده و به روسیه در انجام این عملیات کمک کرده اند.

وی همچنین مدعی شد که روسیه ده‌ها فروند از این پهپادها را تحویل گرفته و به نظر می‌رسد در آینده شمار بیشتری را دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ابتکار طرف اروپایی تلفنی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در این گفتگو در مورد آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین و مذاکرات لغو تحریم‌ها تبادل نظر به عمل آمد.

امیرعبداللهیان در خصوص ادعاهای استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین گفت: ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی این کشور، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای توقف درگیری‌ها در اوکراین از طریق دیپلماسی است و توصیه می‌کنیم اروپایی‌ها با رویکردی واقع بینانه به این موضوع بنگرند.

امیرعبداللهیان گفت: ما مخالف جنگ هستیم و تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را قویاً رد می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه تمرکز بر منطق، عقلانیت و دیپلماسی، مسیر حرکت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، افزود؛ سیاست خارجی ما بر مبنای استانداردهای دوگانه نیست.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • عادل
    0

    یعنی پهباد دادیم اما گفتیم نباید ازش استفاد کنی این مردم ایران است مسخره میکنی نه کسی دیگه

  • ناشناس
    0

    لطفا به وضعیت اسفبار ملت رسیدگی کنید اگر انسان هستید

  • ناشناس
    0

    اقای عبدالهیان پس سازنده و رو به جلو چی شد؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها