نماینده مجلس: تعیین تکلیف فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام تا زمان ایجاد ثبات زمان خواهد برد / این پلتفرم‌ها باید نسبت به عملکرد کاربران خود پاسخگو باشند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بحث‌های مربوط به فضای مجازی، اینترنت و مدیریت این حوزه مربوط به امروز و آینده کشور است، گفت: فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد و تعیین تکلیف آن تا زمان ایجاد ثبات زمان خواهد برد، ضمن اینکه این پلتفرم‌ها باید نسبت به عملکرد کاربران خود پاسخگو باشند.

نماینده مجلس: تعیین تکلیف فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام تا زمان ایجاد ثبات زمان خواهد برد / این پلتفرم‌ها باید نسبت به عملکرد کاربران خود پاسخگو باشند

مصطفی طاهری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه بحث‌های مربوط به فضای مجازی، اینترنت و مدیریت این حوزه مربوط به امروز و آینده کشور است، اظهار کرد: فیلتر واتساپ و اینستاگرام مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد و تعیین تکلیف آن تا زمان ایجاد ثبات زمان خواهد برد، ضمن اینکه این پلتفرم‌ها باید نسبت به عملکرد کاربران خود پاسخگو باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اذعان به عقب‌ماندگی کشور در حوزه اینترنت ملی و توسعه اینترنت همراه افزود: کشور برای توسعه این حوزه برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد که اگر عملیاتی شود، توسعه این حوزه به ویژه در مناطق پرجمعیت محقق می‌شود.

وی تامین امنیت را انتظار عمومی از حاکمیت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر باید ضمن پاسخگو بودن در مقابل اعتراضات، برای تامین امنیت هم تلاش شود.

طاهری به مشکلات پتروشیمی زنجان و اقدامات انجام شده برای حل آن‌ها اشاره کرد و گفت: بازدید از این پروژه هم انجام شده و طبق مشاهدات پروژه نه در حد عالی، ولی به صورت قابل قبول در حال پیشرفت است و به نظر می‌رسد برای ادامه روند، مانع جدی ندارند که اگر به همین روال پیش برود، در دو سال آینده تکمیل شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به ارتباطات گسترده ایران و روسیه اشاره و تاکید کرد: شرایط کنونی، یک ظرفیت بی‌نظیری را در اختیار ایران قرار داده است که اگر خوب عمل شود، می‌توان اقدام به تامین نیازهای روسیه در موقعیت کنونی کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حوادث کشور و اقدامات انجام شده برای کنترل آن، گفت: من هم در مورد نحوه مدیریت حرف دارم و می‌شد بهتر عمل کرد، منتهی باید متوجه بود که ترکیب اعتراض و اغتشاش وضعیت را خاص می‌کند، بنابراین باید راه‌کارهایی برای تفکیک این دو موضوع پیش‌بینی شود.

طاهری به وضعیت نامناسب استان در مورد بهره‌مندی از آب‌های تنظیمی اشاره کرد و افزود: در این مورد بهتر است بدانیم که سهم ما در مقایسه با استان‌های همجوار یک دوم، یک چهارم که نه بلکه در برخی موارد یک سی‌ام است از این رو باید اقدامات جدی برای حل آن انجام شود که روال در حال طی شدن است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد استاندار زنجان گفت: عملکردها را می‌توان نسبت به استانداران قبلی و نسبت به میانگین کشوری انجام داد که در مورد دومی می‌توانم بگویم این نسبت به دیگر استا‌ن‌ها، چندین برابر بهتر است، چرا که هیچ مشکلی نبوده است که بتوان در استان حل کرد و وی نکرده باشد.

دولت زیتون را خرید تضمینی نکرده است

وی به موضوع زیتون و خرید تضمینی آن هم اشاره کرد و گفت: بر اساس اقدامات انجام شده، زیتون جزو کالاهای اساسی قرار گرفته و صادرات آن آزاد و واردات آن طبق شرایطی انجام می‌شود، ولی هنوز وزارت جهاد نسبت به خرید تضمینی آن برای کمک به بالا بردن قیمت اقدامی انجام نداده است.

طاهری در پاسخ به سوال دیگری در مورد عدم تحقق وعده‌های دولت به ویژه در حوزه مسکن گفت: بله برخی از وعده‌ها‌ی داده شده عملی نشده است، ولی این موضوع در مورد استان زنجان نیست چرا که زنجان در این حوزه نه تنها عقب نیست، بلکه جلوتر از برنامه است ولی یک طرحی برای ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاران آماده شده، که احداث خانه‌های ویلایی است که اگر اجرا شود، می‌تواند به تحقق وعده‌های دولت کمک کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به تغییرات ایجاد شده در روند تامین و تولید دارو در کشور از ارز 4 هزار و 200 تومانی اشاره و تاکید کرد: به نظر با عادی شدن روال، مشکلات موجود هم تسهیل خواهد شد، هر چند در حال حاضر هم بحران خاصی وجود ندارد و گویا کمبودهای موجود به دلیل شیوع بالای برخی از بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزا است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    ثباتی که با فیلترینگ حاصل شود بسیار بی اعتبار خواهد بود

  • رابی
    0

    ایشان معلوم نیست نماینده مردم هستند یا دشمن مردم؟

  • ناشناس
    0

    این مجلس هم تموم میشه و باز انتخابات خواهد بود

  • ali
    0

    پیشرفتی که میگفتید چی بود!!!!
    فقط مردم رو بدبخت کردید با فیلتر کردن و با عقاید خودتون!
    چرا الان اعلام نمیکنید را بعد از ثبات!ترسیدین!
    انشاالله روز خوشی نبینید

  • از آینده
    0

    در آینده نه چندان دور کارشناسان مسائل اجتماعی عامل اوجگیری سرعت اعتراضات که منجر به پیروزی انقلاب سال ۱۴۰۱ شد را فیلترینگ سایتهای اینستا واتساب تلگرام و دیگر سایتهای مجازی توسط دولت حاکم عنوان خواهند کرد که باعث شد جوانان و دانش آموزان از فضای مجازی که معتاد شده بودند خارج شده و اعتماد به نفس از دست رفته را در فضای واقعی زندگی و خیابان و مدرسه به دست آورده و تجربه کنند که باعث همه گیر شدن اعتراضات شد و.....

  • ناشناس
    0

    شما که به اصطلاح نماینده مردم هستید! مگه به مردم پاسخگو هستید که حالا توقع دارید یه شرکت خارجی نسبت به عملکرد کاربران چند ده میلیونیش پاسخگو باشه! یعنی یه چیزی میگی که تو هیچ قوطی عطاری پیدا نمیشه!
    بعد مگه نمیگید معترضین کلاً چند صد نفر بودند!
    و الان حداقل دو هفته است که تمام مسئولین میگن هیچ خبری نیست و شبکه های معاند! دارند جوّسازی می‌کنند!
    اگه جامعه ثبات نداره، چرا خالی میبندید؟!

  • ناشناس
    0

    آقای ه مثلاً نماینده مردم تو مجلس اگر آنقدر تعداد معترضان کم هستند و از طرف دشمن هستند که چه لزومی داره مشاغل وابسته به اینترنت و واستاپ و اینستاگرام و دچاره مشکل کردید ماشاالله که ابرقدرتی شدید در جهان و نباید ترسی داشته باشید با اییین پایگاه مردمی تو ایران اسلامی و مردم سالاری دینی تون اگر هم که آنقدر نارضایتی مردم بیشمار شده که چرا تسلیم ه خواست ه مردمی نمی‌شید که خودشون آوردن تون سره کار و به اسم دین و ایمان قبول کردن شما رو . فکر نمیکنید دیگه دیر شده واسه توجیه و بهانه و دروغ و ریا کاری اونم با اسم ه قرآن و پیغمبر و اسلام .

  • ناشناس
    0

    همه باید پاسخگو باشند الا شما که هر بلایی و که از ناکارآمدی سره مردم آوردید . خجالت هم خوب چیزیه که شما کلاً درس نخوندید که شنیده باشید .

  • ناشناس
    0

    نماینده مسخره! شما پاسخگوی اعمال خودتان در کشور خودتان نیستید! بعد می گویید آن ها باید پاسخگو باشند؟! موقعیکه عقل قسمت می کردند شما در صف رانت و ساندیس بودید؟!

  • ناشناس
    0

    چرا شما نمایندگان مفت خور ودولت نسبت به بی کفایتی تان پاسخگو نیستید.این رویه که همه باید پاسخگو باشند جز خودتان از کی یاد گرفتین؟!!!

  • ناشناس
    0

    جالبه خودی ها واتساپ و ..بستند
    حالا بقول این پارلمان نشین بی دغدغه ملت ..
    غیرخودی ها ، جوابگو باشند
    به یک محمدعلی شاه ڪه این مجلس رابه توپ ببندد ، سخت نیازمندیم !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها