قتل دختر ۱۲ ساله در پاریس؛ جرقه‌ای که آتش اختلافات مهاجرتی را شعله‌ور کرد

سوگ و خشم در فرانسه در پی قتل یک دختر ۱۲ ساله که در یک جعبه در پاریس پیدا شده بود، به تنش سیاسی بر سر وضعیت مهاجرتی مظنون به قتل تبدیل شده است.

قتل دختر ۱۲ ساله در پاریس؛ جرقه‌ای که آتش اختلافات مهاجرتی را شعله‌ور کرد

جسد لولا جمعه گذشته، ۱۴ اکتبر، در محوطه بیرون مجتمع آپارتمانی محل زندگی‌اش پیدا شد.

یک زن ۲۴ ساله به ظن قتل و تجاوز جنسی و همچنین شکنجه اکنون در بازداشت است.

همچنین مشخص شده است که مظنون یک مهاجر الجزایری است که فرانسه دستور ترک کشور را به او داده بود. در رسانه‌ها از او به عنوان «دهبیه ب» نام برده می‌شود.

روز سه‌شنبه ۱۸ اکتبر اندکی پس از آن که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، با والدین دختر مقتول در کاخ الیزه ملاقات کرد و قول حمایت کامل از آنها را داد، مخالفان سیاسی در جناح راست و راست افراطی، دولت را به کوتاهی متهم کردند.

مارین لوپن از حزب راست افراطی «اجتماع ملی» در یک جلسه پرشور در مجمع ملی، سیاست مهاجرتی «شل و ول» دولت را محکوم کرد.

خانم لوپن گفت «مظنون این اقدام وحشیانه نباید در کشور ما می‌بود. چه چیزی شما را از توقف این مهاجرت لگام‌گسیخته و مخفیانه باز می‌دارد؟»

الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه، از او درخواست کرد که «کمی متانت نشان دهد» و به رنج والدین و یاد لولا احترام بگذارد و گفت: «اجازه دهید پلیس و قوه قضائیه کار خود را انجام دهند».

جسد لولا ساعاتی پس از کشته شدن او در منطقه ۱۹ در شمال شرق پاریس پیدا شد

دختری ۱۲ ساله‌ای که لولا نام داشت، جمعه گذشته، ۱۴ اکتبر، روز را به طور معمول در مدرسه گذرانده بود. پدرش بعدازظهر وقتی او به موقع به خانه برنگشت، به مدرسه و پلیس خبر داد.

هشدار: گزارش حاوی محتوای ناراحت‌کننده است

جسد لولا چند ساعت بعد در یک جعبه بسته‌بندی پلاستیکی شفاف در محوطه مجتمع مسکونی در منطقه ۱۹ در شمال شرق پاریس پیدا شد.

جسد او در داخل جعبه‌ای چرخدار جا داده شده و با چیزهایی پوشانده شده بود. دست‌ها و پاهایش بسته بود و گزارش شد که صورت و پشت و گردنش زخم شده‌اند. دو کاغذ یادداشت (پست‌ایت) هم بر کف پای او چسبیده بود، بر یکی عدد «صفر» (0) و بر دیگری عدد «یک» (1) نوشته شده بود.

کالبد شکافی آخرهفته حاکی از آن بود که او بر اثر خفگی فوت کرده است. طبق گزارش پزشک قانونی، او دچار نارسایی قلبی تنفسی «با علائم خفگی و فشرده‌سازی دهانه رحم» شده بود.

از آنجایی که پدر لولا به عنوان نگهبان در بلوک مسکونی کار می‌کرد، سریع توانست به ویدئوی دوربین مداربسته دست پیدا کند. در این ویدئو، مظنون به همراه لولا در سالن بلوک آپارتمانی در بعدازظهر جمعه دیده می‌شود.

همچنین مرد ۴۳ ساله‌ای هم در بازداشت است که گمان می‌رود «دهبیه ب» و جعبه را با خودروی خود به آنجا منتقل کرده است.

یک روز بعد (شنبه ۱۸ اکتبر)، پلیس مظنون اصلی این قتل، را دستگیر می‌کند.

این زن در فیلم مداربسته ساختمان قابل شناسایی بود و در آن دیده می‌شد که بعدازظهر جمعه همراه لولا در حال ورود به در اصلی بود.

سپس این زن در حال خروج از ساختمان در حال کشیدن یک جعبه با رفتاری آشفته و پریشان در خیابان دیده شده بود.

مخالفان سیاسی دولت به سرعت وضعیت غیرقانونی مهاجرتی «دهبیه ب» را برجسته کردند.

این زن ابتدا در ۲۰ اوت در یکی از فرودگاه‌های فرانسه توقیف می‌شود چرا که تاریخ اجازه اقامتش تمام شده بود. او شش سال پیش به عنوان دانشجو به طور قانونی وارد فرانسه شده بود. در فرودگاه به او گفته شد که باید طی یک ماه خاک فرانسه را ترک کند.

اگرچه دستور خروج در بعضی موارد فوری‌تر است، اما چون «دهبیه ب» فاقد سابقه کیفری بود، او را در بازداشت نکردند.

حکم ترک خاک فرانسه طبق قانون «الزام به ترک قلمرو فرانسه» بسیار بدنام و شناخته‌شده است، چرا که در موارد زیادی مهاجران از اجرای آن سرباز می‌زنند و پیگیری نمی‌شوند. از هر ۱۰ نفر فقط یک نفر از آن پیروی می‌کند، و الجزایری‌ها جزو اتباعی هستند که بیشتر از همه این حکم را نادیده می‌گیرند.

ژرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه، از اریک زمور، نامزد راست افراطی در انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری -که این جنایت را «فرانکوکشی» (کشتن یک فرد فرانسوی) نامید- خواست تا درمورد پیامد سخنانش تامل کند.

آقای دارمانین به رادیو «آرتی‌ال» گفت که در بعضی از واکنش‌های سیاسی بی‌حرمتی‌های زیادی ابراز شده است.

چندین شخصیت دیگر از جناح راست هم از دولت انتقاد کردند؛ اریک پاژه، نماینده جمهوری‌خواه، به وزیر دادگستری گفت که «لولا جان خود را از دست داد، چون تو این تبعه را اخراج نکردی».

انگیزه قتل در هاله‌ای از ابهام است. وکیل مظنون شایعات مختلفی که در محل منتشر می‌شود را محکوم کرده است.

دادستان پاریس فاش کرده که بر کف پاهای قربانی عدد «صفر» (0) و عدد «یک» (1) نوشته شده است، اما دلیل آن را بیان نکرده است.

یکی از انگیزه‌های احتمالی که منابع نزدیک به تحقیقات ذکر کرده‌اند، اختلاف بین مظنون اصلی و مادر لولا است. قبلا دهبیه با خواهرش در همان بلوک زندگی می‌کرد، ظاهرا زمانی که او می‌خواسته وارد ساختمان شود درخواست ورود بدون داشتن کارت مجوز را کرده، اما مادر لولا نپذیرفته است.

پلیس هم پیشتر محتمل‌ترین دلیل را این عنوان کرده بود که دهبیه محل سکونت ثابتی ندارد، از نظر روانی «ناپایدار» است و اقدام او «بی‌دلیل» صورت گرفته است.

مظنون در زندان فرِن (فرسنیس) در جنوب پاریس در انفرادی نگهداری می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که او چندین سال پیش قربانی آزار خانگی بوده و قرار است تحت معاینه روانپزشکی قرار گیرد.

اعتراض خاموش در ادای احترام به لولا که برای امروز (چهارشنبه ۱۹ اکتبر) برنامه‌ریزی شده بود، پس از درخواست خانواده لغو شد.

با این حال، انتظار می‌رود که فردا (پنجشنبه ۲۰ اکتبر) تجمعی برگزار شود که قرار است چندین سیاستمدار راست افراطی هم در آن شرکت کنند

منبع: بی بی سی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    یاد بگیرید هیچی پنهان نمی کنند . خودکشی و بیماری های الکی هم ندارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما هم‌یادبگیرد با ادعاهای دروغ بانک، سطل آشغال،اموال عمومی و خصوصی مردم را آتش نزنید.

  • ناشناس
    0

    چقدر وحشتناک

  • ناشناس
    0

    کلاس آموزشی برای مدعیان راستگویی

  • ناشناس
    0

    خدا نکرده جان توله سگ زادگان در خطر نباشد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها