با ۱۷۶ رای موافق مجلس

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد

سید صولت مرتضوی با ۱۷۶ رای موافق مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم شد.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد

جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت صولت مرتضوی  برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری حضور نداشت و محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری در مجلس بود.

در نهایت، بعد از صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف و دفاعیات وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۷۶ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۵۸ آرای ماخوذه به صولت مرتضوی گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتماد کردند.

قبل از مرتضوی، حجت‌ الله عبدالملکی سکان‌دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که استعفا داد. سپس محمدهادی زاهدی وفا سرپرست این وزارت خانه و گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری شد که نتوانست اعتماد نمایندگان را جلب کند.

نامه رئیس جمهور برای معرفی سیدصولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه ۲۴ مهر در مجلس قرائت شد.

پیش از این محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به مجلس معرفی شده بود که صلاحیت وی در جلسه ۱۲ مهر بررسی شد اما وی موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد.

در جلسه امروز مجلس که با دستور بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، جمعی از اعضای کابینه از جمله محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در صحن مجلس حضور یافتند که رییس مجلس به آنها خیر مقدم گفت.

در ابتدای جلسه، سخنگویان کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش مجلس گزارش بررسی‌های انجام شده توسط این کمیسیون‌ها درباره صلاحیت سیدصولت مرتضوی را قرائت و موافقت خود را با گزینه پینشهادی اعلام کردند.

سپس مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار به بیان نظرات خود درباره صولت مرتضوی پرداختند.

طغیانی: صولت مرتضوی هیچ مقاله و کتابی ندارد

مهدی طغیانی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با وزیر پیشهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: آقای صولت مرتضوی فردی باشخصیت و دوست‌داشتنی است اما بررسی کارنامه ایشان نشان می‌دهد که وی توانمندی تحول‌گرایی و صلاحیت لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ندارد.

دهمرده: مرتضوی تناسبی با وزارت کار ندارد

حبیب الله دهمرده نماینده زابل در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که شکی در خوب بودن آقای مرتضوی وجود ندارد اما او برای وزارت کار تناسبی ندارد.

امینی: صولت مرتضوی انگیزه کافی برای کاهش آلام طبقات آسیب‌پذیر جامعه را دارد

سید حمزه امینی نماینده هشترود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «وزارت تکاور بیشتر نیاز به مدیر دارد نه به تخصص و آقای مرتضوی یک مدیر لایق و شایسته است»، گفت: آقای مرتضوی در پیشگاه نمایندگان مردم قدردان و نجیب کشور قول داده است که اصلاحات واقعی را در وزارت عریض و طویل تکاور انجام دهد.

سعیدی: صولت مرتضوی مدیری راهبردی است

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند مدیر راهبردی هستیم و مرتضوی وزیری راهبردی است.

ایزدخواه: نگرانم که لابی‌گری و رفیق‌بازی بر وزارت کار حاکم شود

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بنده با توجه به تحقیقاتی که از اطرافیان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسئولیت‌های مختلف داشته‌ام سربسته می‌گویم از چیزهایی که شنیدم نگرانم رفیق‌بازی و لابی‌گری بر این وزارتخانه حاکم شود.

سرگزی: حضور پیدا نکردن رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد مرتضوی شائبه ایجاد کرده است

محمد سرگزی نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از حضور پیدا نکردن رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به مرتضوی انتقاد کرد و گفت: این شایبه به وجود آمده که عدم حضور رئیس جمهور برای بررسی صلاحیت آقای مرتضوی به این دلیل است که ایشان مورد پذیرش جدی رئیس جمهور نبوده است.

دهنوی: صولت مرتضوی سطوح مدیریتی را پله به پله طی کرده است

سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی را مدیری دانست که پله به پله رشد کرده و سطوح مختلف مدیریتی را تجربه کرده است.

بامیری: صولت مرتضوی دارای سابقه مدیریتی طولانی و همه جانبه است

حسین بامیری عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها و نماینده لردگان در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره با سوابق صولت مرتضوی گفت: این وزارتخانه مدیری می‌خواهد که هماهنگ کننده باشد و تشریک مساعی و هم‌افزایی کند و چه کسی بهتر از  مرتضوی که همه سیکل فرایند مباحث اداری و تجربی را طی کرده است.

پس از اظهارات موافقان و مخالفان، سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دفاع از خود و برنامه‌هایش برای تصدی وزارت کار پرداخت.

مرتضوی گفت: رویکرد ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدالت محوری بوده و عدالت در تمام ماموریت‌ها و برنامه‌های وزارتخانه در اولویت قرار دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 45
  • رضا
    4

    یعنی کار مثبتی برای کار و کارگر و بازنشسته میشه!
    من که امیدی ندارم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      از هیأتی جماعت آبی برای کارگران و بازنشستگان و از کارافتادگان و بیکاران گرم نمی شود!

    • معجزه
      1

      ایشون خودش حکم تخلفاتی 5 سال انفصال از خدمات دولتی همین امسال 1401 داشته// بعد یه دفعه وزیر میشه که تو خواب هم نمیدیده واقعا به این میگن معجزه بقیه هیچ معجزه ای نداشتن تو طول بشریت خودشم شوکه است الان

    • تخلف
      1

      چرا در مورد ماجرای انفصال پنج ساله از خدمتش چیزی نمیگین این حکم خیلی سنگینیه باید توضیح میدادید چرا حکم تخلفات گرفته و روشن بشه برای مردم بدبخت که هیچچ کاره ایم

    • ناشناس
      3

      بنده خدا یکدفعه چهارمیلیون رفت روی حقوق ده میلیونی هایتان ، دیگر چه میخواهید؟؟؟

  • کوروش
    2

    الفاتحه!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بی اعتمادی و سیاسی کاری اینجا معنا پیدا می‌کند! چرا بخاطر یک فرد به جایگاه دیوان عدالت اداری در بین مردم و مسئولان خدشه وارد می کنید ؟ بخاطر استنکاف و سرپیچی از حکم دیوان به ۵سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد و یک شبه حکم در دیوان وتو شد ؟ حق شاکی که پایمال شده یک نفره اما تبعات و آثار این همکاری برای وزارت جناب در اذهان عمومی مصیبت! چرا خودتان تیشه به ریشه جایگاه دیوان عدالت اداری می زنید؟

  • سید احسان
    3

    بهترین همان زاهدی وفا بود ، این فرد از کدام قبرستانی پیدا شد،مثل اینکه خرابکاری درکشور نهادینه شده

  • .
    2

    دوستانی که تجربه شهردار بودن ایشان را به خاطر دارند، میدانند که فاتحه حقوق بگیران مملکت خوانده است

    نظرات شما -
    • .
      0

      صاحب اصلی سازمان تامین اجتماعی ، کارگران شاغل و بازنشسته هستند واگر رفتارهای رادیکالی داشته باشد برای مرتبه دوم منفصل از خدمت خواهد شد

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    1

    باید سازمان تامین اجتماعی از سلطه وزارت رفاه خارج کرد ، حالا نوبت این آدم ضایع و معلوم الحال شد

  • ایمان
    0

    بعید میدونم تغیرات مثبتی اتفاق بیفته...
    جوانی ما که از صدقه سری این مسئولین به باد فنا رفت..
    اینها همه سر یک آخور هستن فقط جاهاشون عوض میشه..
    نمیدانم رحم خدا کی میخواد شامل حال ما بشه..
    خدایا بسه

  • عليقلي
    1

    تركيب بيژن مرتضىي و شهرام صولتي، چه شود

    نظرات شما -
    • احسان
      0

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    0

    با دیدن شکل وشمایل وفامیلی وزیرکارجدید،یاد عموصولت سریال درحاشیه افتادیم،،اقایون داداشام خوب حواستون جمع کنین که عموصولت اومده.

  • 🐜
    1

    هههههههههههههههههههههههههههه باسرخاب وماتیک پیرزن جوان نمیشه.خانه ازپایه خراب هست هههههههههه

  • Sama
    1

    خداشاهده از قیافش میباره که از هیچی سردر نمیاره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نیاز نیست قیافه ایشون را ببینی به متوجه بشی این دولت سرو و ته یه کرباسند ، همه بیسواد

  • ناشناس
    1

    همیشه از یه قشر آدم هایی که هیچ تحرک ونبوغ وخلاقیت فکری ندارن برای تصدی های مهم کشوری استفاده میشه، واین است نتیجه این همه بی تدبیری و..و..وو.

  • ناشناس
    0

    نماینده های محترم! مجلس به مدرک و مقاله گیر دادن. انگار میخوان برای ناسا، مدیر انتخاب کنن.
    قراره یه نفر رو رئیس کنید که پشت میزش تسبیحات اربعه رو بدون غلط تلفظی بگه، حالا چه فرقی میکنه مقاله دزدی چاپ کرده باشه یا نه؟

  • ناشناس
    1

    هر چی رئیسی کار کرد و زیرش هم کار میکنه

  • ناشناس
    0

    ایشان مشکل قانونی و منع کارهای اجرایی دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قانون فقط برای من و شما بدبخت بی چاره ها است برای کثافتها قانون کشک

  • ناشناس
    0

    بایدانصاف داشت آقای رئیس جمهورمحترم بایدافرادی رابرای وزارت انتخاب کند سوادکمتری ازاوداشته باشد

  • ناشناس
    0

    از نظر ظاهری ک در قامت یک وزیر دیده نمیشه

  • خخخ
    0

    خخخخ بابا این یارو شهردار مشهد بود به خدا حوصله نداره تکون بخوره دهن شهر تو دوره این سرویس شده بود این آخه چرا وزیر بشه به قرآن بیچاره می شن کارگرا اینا به خاطر نظراتشون پست می گیرن پسر همین تو تهران شهردار یکی از مناطقه

  • ناشناس
    0

    از کامنتها بر میاد که مردم بهش رای ندادن. خدا بخیر کنه با این مثلا مسئولین حکومتی و آشنا بازی‌های همیشگی

  • ناشناس
    0

    فامیل اون مرتضوی نیست

  • امید
    0

    تا زمانی که ریش و عمامه و تسبیح و داغ مهر رو پیشونی و چادر و لچک معیار انتخاب باشه، آش همین آش و کاسه همین کاسه

  • ناشناس
    0

    وا اسفا بحال ایران بیچاره

  • ناشناس
    0

    مبارکه جمهوری اسلامی ایران
    یه پیرمرد ذهن پوسیده دیگه

  • رییس الدین تیرشیش
    0

    مجلس حداقلی و بیسواد باز هم غلط دیگری کرد

  • کوروش
    0

    وای ..... بیسواد پشت بیسواد آخه مدرک الهیات آن هم از دانسگاه آزاد چه ربطی به وزارتخانه عریض وطویل رفاه داره .؟ الله واعلم

    نظرات شما -
    • .
      0

      بدبختی اینجاست زمانیدکه شهردار مشهد شده بودن باید طبق قانون کارشناسی ارشد میداشتن، ولی ایشون لیسانس الهیات دارن
      کاش لیسانسش واقعی بود الهیات میخوند حداقل از خدا میترسید وارد این حیطه نمیشد

  • ناشناس
    0

    بازهم یک تروریست بی سواد وزیر شد

  • ناشناس
    0

    دولت رئیسی هیچ سودی به مردم نمی رساند خیالتان راحت . تا الان که خیلیا فهمیدن ، بذارین بیشتر برویم جلو می فهمید که این دولت نابلد و بی کفایت است .

  • ایرانی
    0

    متحیرم کسی که تا دو روز پیش به مدت 5سال انفصال محکوم شده و اما در عرض چند دقیقه انفصالش باطل به مقام رفیع وزارت نائل می شود . باید به این رئیس جمهور و نمایندگان مدال افتخار حماقت اهداء کرد. بیچاره 45میلیون ایرانی که سرنوشتشان بدست همچی فردی افتاده ...

  • فندک
    0

    این آقا چندسال تو وزارت کار بوده ؟ چندسال کار کرده؟ هیچ مدیر توانمندی حاضر نیست تو این شرایط کار کنه

  • کوروش
    0

    هردم ازاین باغ بری می رسد
    تازه تر از تازه تری می رسد

  • ناشناس
    0

    صولت اسم خودش هست یا زنش؟

  • ناشناس
    0

    چطور انفصال از خدمت

  • ناشناس
    0

    چه ورقی

  • ناشناس
    0

    خلایق هر چه لایق

  • رضا
    0

    وقتي دوره قعطي رجال باشه نوبت ايشون ميشه ديگه !! ببينيم چي كار مي كنه؟

  • ناشناس
    0

    یک انگل دزد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها