حکم انفصال از خدمت نقض شد؛

ماجرای انفصال‌ از خدمت صولت مرتضوی چیست؟

در حالی که اخیرا دیوان عدالت اداری حکم انفصال موقت از خدمات دولتی برای سیدصولت مرتضوی صادر کرده بود، اکنون مشخص شده که دادگاه تجدیدنظر با صدور حکمی جدید، وی را از این محکومیت تبرئه کرده است و عملا مرتضوی برای معرفی شدن به مجلس برای تصدی پست وزارت رفاه مشکل قضایی ندارد.

ماجرای انفصال‌ از خدمت صولت مرتضوی چیست؟

پیشتر شعبه ۲۸ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری سیدصولت مرتضوی، رئیس نهاد ریاست جمهوری را به پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده بود.

62405691

حکم اولیه شعبه 28 تجدید نظر

این در حالی است که تا ساعاتی دیگر قرار است نمایندگان مجلس، صلاحیت سیدصولت مرتضوی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی پست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را بررسی کند.

پیگیری‌های خبرگزاری ایسنا حاکی از آن است که پس از حکم شعبه تجدیدنظر، حکم دیگری از سوی شعبه ۲۴ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری صادر شده که مطابق آن دادگاه رای به رد شکایت شاکی نسبت به سیدصولت مرتضوی داده است. بر اساس حکم تجدیدنظر استنکاف صولت مرتضوی از اجرای قانون، رد شده و حکم قبلی به دلیل نبود استدلال کافی نقض شده است.

گفتنی است این پرونده مربوط به استخدام فردی در سال 98 در دولت گذشته بوده است که با شکایت این فرد به دیوان عدالت اداری تقاضای حکم استخدام در دولت را داشته و به دلیل مشکلات قانونی فرایند استخدام وی طی نشد و در نهایت با طرح شکایت رئیس نهاد ریاست جمهوری از اتهام وارده تبرئه شد.

62405692

حکم جدید شعبه 24 تجدید نظر و رد شکایت از مرتضوی

این حکم در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ صادر شده و بر اساس آنچه در این حکم نوشته شده، این حکم قطعی است و عملا مرتضوی برای معرفی شدن به مجلس برای تصدی پست وزارت رفاه مشکل حقوقی و قضایی ندارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ناشناس
    0

    دزدی کرده؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      در برابر اجرای قانون در جمهوری اسلامی ایستادگی کرده و گفته قانون رو اجرا نمیکنم این جماعت خودشون رو بالاتر از قانون میدونند

  • علی
    0

    عجب خر توخری هست

  • ناشناس
    0

    ماشاا.. هزارماشاا.. تک تک مقامات ودولتمردهامون
    یکی از یڪی دست و دل و همه چی پاک تر
    آقازاده هاشون از خودشون هم پاکتر و صادقتر
    فقط چراافتخارنمیدن اینجادروطن مون قدردان حضورشون باشیم ، دلیلش چیه نمیدونم
    شاید از ناسپاسی ما مردم هست و بس!

    نظرات شما -
    • انفصال
      1

      حکم انفصال از خدمات دولتی داره اونم 5 سال کم نیست این حکم............. بعد میشه وزیر خدایا.... خیلی خنده داره یا خیلی گریه دار نمیدونیم واقعا مردم ایران موندن با این نماینده ها واقعا

  • ناشناس
    0

    یکی از شرایط مسولیت های بالا داشتن شرایط برای اختلاس است.

  • بازنشسته
    0

    یک محکوم که با فشار دولت و ولایت حکم اش لغو شده و حالا بدست وکلایی ولایی نا لایق با رای قاطع با کمترین دانش به صندلی وزارت تکیه خواهد زد . بعد در بوقو کرنا می کنند که معترضین اغتشاش گرند .ای تف به عدالت تان...

  • ناشناس
    0

    قعط رجال است یا میلیاردر معرفی مینکنه یاسابقه دار برای وزارت رغاه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      آن زاهدی وفا تریلیونر برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزینه نسبتاً مناسبی نسبت به گزینه های دیگر دولت سیزدهم بود. او اهل بده و بستان و زد و بند و گاوبندی با نمایندگان مجلس نبود به همین خاطر موفق به کسب حد نصاب لازم رأی اعتماد مجلس نشد!

  • .
    0

    وزیر شد ایشون، فاتحه ملت خواندس ببینین کی گفتم اینو

  • ناشناس
    1

    عجب! در روزی که قرار است صلاحیت آقای صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی بررسی و نسبت به آن تصمیم گیری شود همزمان با این روز شعبه ۲۴ دادگاه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در تصمیمی عجیب حکم به نقض دادنامه مرجع قضایی قبلی و برائت مشتکی عنه صادر می کند! عجب حسن تصادفی!

  • رضا
    0

    عجب وزیری بشه این!

  • سید حسن
    0

    مگر مرض دارید که افراد مورد دار راس پست حساس میزارید

  • ناشناس
    0

    آقای رئیسی برای یه وزارتخانه که یک میلیون مشکل داره اول عبدالملکی را معرفی کرد که اصلا اینکاره نبود بعد ۳۰۰ روز استعفاء کرد زاهدی وفا را معرفی کرد که چندین ماه سرپرست وزارت کار بود با ۳۰۰۰ میلیارد اموال نامعقول و نامشخص که رای نیاورد الان صولت را معرفی کرده که دیوان رای به انفصال از خدمت ایشان داده که حتما دلایل محکمه پسندی پشتش بوده خدا بداد وزارت رفاه برسه با یک میلیون مشکل جور واجور از جمله نابسامانی شستا

  • ناشناس
    0

    عزیزای خودشونه دیگه تقبیح و تکفیر و هزار ادله میارن تا لو نرن

  • ناشناس
    0

    قبلا تک خوری کرده بود محکوم شد اما دره توبه بازه و ایشون هم توبه کرده

  • رضا
    0

    نا سالم تر از این نبود!
    زنگ میزدید خاوری بیاد!
    اصلا بابک زنجانی که دم دسته!
    بعد جوان معترض را بگید اغتشاشگره!

  • بابا زید
    0

    واقعا ماجرایی تلخ وشنیدنی است،سریعا حکم انفصال قبلی را که سالها قبل اجرا شده ودر زمان دولت احمدی نژاد بوده ،حالا شما حساب کنید ،اگر فرض کنیم مثلاًاین تخلف در پایان دولت احمدی نژاد بوده الان نزدیک به ده سال از آن میگذرد!!!!!هیچ کس مدعی نبوده که حکم غیر مستدل و بدون استنادات قانونی بود خود متهم هم پذیرفته،یعنی بعد از حکم اولیه ،اگرمتهم اعتراض کرده یا نکرده بلاخره دادگاه تجدید نظر هم حکم اولیه راتایید وقطعی شده، ولی با یک اشاره از بالا همه چیز مالیده می شود وای به حال ما با این محاکم زپرتی ودستوری،پس استقلال قاضی که این همه ازش دم میزنید کجارفت؟؟؟؟؟!!!!!یعنی این آقا اینقدر اهمیت دارد که حکم قاضی را که سالها از ان میگذرد از بایگانی خارج وابطال کنید و مجددا حکم برائت صادر کنید؟؟؟؟!!!!¡

  • ناشناس
    0

    اگر بخواهند بچه ات هم که منافق باشد تایید میشوی و اگر نخواهند اگر بچه ات از کنار یک منافق فقط عبور کند پسر و پدر محروم از همه چیز می‌شوند.

  • ناشناس
    0

    مسیولین محترم اگر دوربرتون را خوب نگاه کنید ادم قوی برای وزارت می تونید پیدا کنید ادمی که خودش شش کلاس سواد داره بالاتر از این افراد برای وزارت نمی تونه انتخاب کنه به هم میاند

  • ناشناس
    0

    در این مملکت فاتحه (رفاه) ملت البته اکثریت که خوانده شده (کار) هم که کلاً سالهاست تعطیله پس نتیجه میگیرم اکثریت ملت نه نیاز به رفاه دارن نه نیاز به کار ؛ خب وزارت کار با این حساب سرانگشتی چه باشه چه نباشه فرق نمیکنه فقط نون دونی نمایندگان ادوار گذشته مجلس ؛ خودی ها ؛ هم سفره ها؛ دورهمی هاست بقیه اش زیاد مهم نیست. صولت اگر دو تریلی تخلف هم داشته باشه مهم نیست!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    تک خوری میکرده حالا قول داده اختلاسهای بزرگ را تقسیم کنه

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    قحط الرجال است !!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    اگه دولت دست خودشان نبود،فرت فرت هی انرا محکوم می کردند،ولی الان ریش و قیچی هر دوتا دست خودشان است،خبری از محکومیت نیست،مثل دادگاه‌های نمایشی فساد اقتصادی و راه اندازی طرح های راکد که قوه قضائیه به دنبال آن بود،دولت هم برود به امورات دادگاه‌ها و زندانها برسد!!!!!

  • ناشناس
    0

    گیج شدم از این خبر آخه کسی بجز این لایق تر برای این پست تو کشور نیست.

  • مختار
    0

    نوزده مهر صولت مرتضوی به انفصال محکوم شده و ظرف یکهفته محکومیت صادره را کنسل کردند!!! دقیقا در شب رای اعتماد مجلس برای وزیر شدن ایشان!!! خیلی انگشت نما و دورزدن قانون و پارتی بازی است، حاکمیت قانون وجود ندارد، فساد سیستمی و تبانی های باندی و بده بستانهای مقامات و مسئولین قوا محرز است که حتی برای منافع شخصی باندی هر ظلم و پایمالی حق میکنند متاسفانه حتی در دستگاه عدلیه. بدیهی است دیوان با صولت مرتضوی معامله کرده...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها