در کنفرانس وحدت اسلامی

رییسی: دین به انسان قوت ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی را می دهد/ اتحاد مسلمانان نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است

رییس‌جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی با تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و خوشامدگویی به علمای جهان اسلام حاضر در کنفرانس، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری از تفرقه جهان اسلامی و هم افزایی و همفکری علمای اسلامی را هدف این کنفرانس دانست.

رییسی: دین به انسان قوت ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی را می دهد/ اتحاد مسلمانان نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است

سید ابراهیم رییسی صبح امروز چهارشنبه در آیین گشایش سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران افزود: انسان معاصر با اتکا به خدا و آموخته‌های دینی می‌تواند زندگی سعادتمندی برای خود رقم بزند. جامعیت دین به انسان این قوت را می دهند که در مقابل تهاجم فرهنگی و نسخه‌های ارایه شده از غرب و شرق که هیچ تناسبی با زندگی دین‌مدارانه ندارد، ایستادگی کند.

پرچم  دین، پرچم اتحاد بین همه مسلمانان در همه اقلیم‌ها با همه گویش‌هاست

وی ادامه داد: این کنفرانس کمک می‌کند که به درک مشترک بین همه شخصیت‌های اثرگذار در جهان اسلام که چه سرمایه عظیمی به اسم دین و دینداران و مسلمانان و معتقدان به دین، سرزمین‌های اسلامی، جوانان با گرایش به معنویت و دین، روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن و آماده بودن برای زندگی دین مدارانه، نیروهای فرهیخته و عالم و عامل برای اندیشه  در مقابل جریان الحادی و سکولار و تکفیری داریم.

وی خاطرنشان کرد: بیندیشید که دشمن در چه جایگاهی است و چه ترفندهایی دارد. بیندیشید؛ به نام دین امروز پرچمی که امام برافراشتند، پرچم اتحاد بین همه مسلمانان در همه اقلیم‌ها با همه گویش‌ها است. امروز مسلمانان اشتراکات بسیار زیادی دارند. این اشتراکات می تواند قدرت بزرگ و مدنی به نام دین پدید آورد و در برابر همه تمدن‌های مدعی امروز عالم سر بلند اعلام کند که برای سبک زندگی انسان معاصر ، سخن و مدل داشته باشد.

به برکت خون شهدای اسلام، بیداری اسلامی ایجاد شد

رییس‌جمهور با بیان این‌که «پیام این کنفرانس این است که ما به عنوان دین می‌خواهیم زندگی انسان معاصر رقم بخورد» خاطرنشان کرد: شهدای جهان اسلام، بیداری ایجاد کردند. برخی فکر می‌کردند اسلام، امری شخصی است ولی به برکت خون شهدای اسلام، بیداری اسلامی ایجاد شد و همه مسلمانان می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و در همه شئون زندگی‌شان براساس اسلام عمل شود. دشمن از همین می‌ترسد.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی اول و دوم و ایجاد دو بلوک شرق و غرب و فروریختن بلوک شرق، دشمن بررسی کرد که چه مانعی می‌تواند در مقابل نظام سلطه بایستد؟ آن‌ها به این نتیجه رسیدند تنها مانع‌شان اسلام است و نقشه کشیدند اجازه ندهند اسلام در دنیا رواج یابد. ایجاد دولت‌های وابسته، امپراتوری رسانه‌ای ، راه‌اندازی گروه‌های تکفیری ، اهانت به مقدسات اسلام، رواج تکفر افراطی و تکفیری از حلقه‌های یک زنجیره از سوی دشمن برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان بود. تصمیم گرفتند قدرت دین سربلند نکند.

امروز اتحاد مسلمانان نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است

رئیس جمهور در ادامه با بیان این‌که «نقش علما و فرهیختگان جهان اسلام نقش بی‌بدیلی است»، اظهار کرد: امروز اتحاد مسلمانان نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است. مقتدای بصیرت‌آفرین ما امام خامنه‌ای است همواره بر این راهبرد تاکید کرده‌اند که امروز وحدت جهان اسلام یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. ترجمان این نگاه آن است که هر کس با قلم، بیان، عمل، فعل و ترک فعل در جهت وحدت عمل کند، کمک کرده و هر کس ایجاد تفرقه کند حتما در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی با اشاره به توطئه و فتنه دشمن در جهان اسلام اظهار کرد: انسجام و وحدت و یکپارچگی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و بصیرت در دین دشمن را شکست داد. امروز نقش مهم علما این است که بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی کند. امروز وظیفه همه روشنگری درباره جایگاه اسلام و ناتوانی دشمن است. رهبر انقلاب همواره بر جهاد تبیین تاکید دارند. امروز دشمن با وجود همه ادعاها بسیار ناتوان هستند. آنها خود را صاحب منطق جلوه می‌دهند اما منطق و استدلال را نمی‌فهمند نمی‌توانند حقایق را درک کنند بنابراین راه مقابله با آن‌ها ایستادگی و مقاومت است.

مساله فلسطین همچنان مساله جهان اسلام است

رئیسی همچنین خاطر نشان کرد: آن‌هایی که فکر می‌کردند که راه نجات فلسطین در مذاکره است، اشتباه کردند. جریان سازش با رژیم صهیونیستی شکست خورد و اکنون فرهنگ جریان مقاومت پیروز شده است. مگر قرارداد شرم الشیخ اسلو و کمپ دیوید کاری پیش برد؟ مگر آن‌ها به قراردادها پایبندند؟ آن‌ها میثاق‌ شکنند. رژیم صهیونیستی پیمان و میثاق نمی‌فهمند؛ بنابراین در مقابل آن‌ها باید ایستادگی کرد. امروز گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان ابتکار عمل را گرفته‌اند.تا دیروز ابتکار عمل در اختیار سازمان‌های به اصطلاح آزادی‌بخش بود اما در جریان جنگ 22 روزه، 33 روزه یا هشت روزه گروه‌های مقاومت بهم آموختند، راه مقابله با رژیم صهیونیستی ایستادگی است.

وی تاکید کرد: ما علاوه بر حمایت از جریان مقاومت، ارتباط با کشورهای خارجی را در اولویت‌ سیاست خارجی خود قرار داده‌ایم. در امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان برای ما در اولویت هستند.

رئیس جمهور همچنین با بیان این‌که «عادی‌سازی با برخی دولت‌های سست عنصر برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نیست»، ادامه داد: این عادی سازی شاید با برخی افراد سست عنصر باشد نه با ملت‌های مسلمان. مسلمانان هرگز عادی‌سازی را نپذیرفته و نمی‌پذیرند. مگر می‌شود با کسانی که زن و کودک می‌کشند و زندان غزه ایجاد کرده‌اند عادی سازی شود. دل مسلمانان با آن‌ها مگر می‌شود صاف شود. این عادی سازی هرگز برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز نخواهد شد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای به حاشیه بردن مساله فلسطین اظهار کرد: زهی خیال باطل. مساله فلسطین همچنان مساله جهان اسلام است.

مدعیان حقوق بشر ، بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند

رئیس‌جمهور همچنین با بیان این‌که «در برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران مبارزه با ظلم، تروریست و تکفیر وجود دارد»، گفت: کینه دشمن هم به خاطر همین مساله است. دشمن مدعی مبارزه با تروریزم است اما شهید سلیمانی و المهندس قهرمان مبارزه با تروریزم هستند و منطقه را از داعش پاک کردند در حالی که خود آن‌ها در مبارزات انتخاباتی‌شان اعتراف کردند که جریان تروریستی را ایجاد کردند. شهادت قاسم سلیمانی به چه معناست؟ آیا طرفداری از تروریست است یا مقابله با تروریست است؟ مدعیان حقوق بشر در جایگاه ضدیت با حقوق بشر قرار دارند و بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و اگر کیفرخواستی تنظیم شود کیفرخواست بلندی از جنایت آن‌ها خواهد بود.

ارتباط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بین مسلمانان را دنبال می‌کنیم

وی خاطر نشان کرد: رسیدن به درک مشترک در این کنفرانس به صلح پایدار و امنیت پایدار در کشورهای اسلامی کمک می‌کند ما یکبار دیگر باید داشته‌های‌مان را مرور کنیم. گفت‌وگوی بین ادیان باید دنبال شود. این گفت‌وگوها می‌تواند بسیاری از اختلافات را بررسی کرده و بر اشتراکات تاکید کند. ارتباط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بین مسلمانان ضرورتی است که ما آن را دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در این نشست بر حفظ وحدت مسلمانان به عنوان یک ضرورت جهان اسلام تاکید شود  و مسائل اختلافی به صورت علمی، پژوهشی و تحیقاتی و به دور از تعصبات دنبال شود. نگاه تقریبی در سیره ائمه و اهل بیت(ع) وجود دارد. همین تفکر کار را پیش خواهد برد اما تفکر تخریبی خطرناک بوده و باید به حاشیه رانده شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • ناشناس
    1

    کدوم دین؟ دینی که به شما مسولان اجازه اختلاس ، دزدی، کوه خواری، جنگل خواری، معادن خواری، زمین خواری و وارد کردن کالا با ارز دولتی و فروش به مردم با 500 برابر قیمت، تابعیت بلاد کفر به توله سگهای مسولین و داشتن شرکت دانش بینان فروش فیلتر شکن، و تحصیل و عشق و حال توله سگهای شما لخت و عور در سرزمین های دشمن میده

    نظرات شما -
    • داروغه ناتینگهام
      3

      من فکر میکردم الان سر کلاس هفتم نشسته

    • ناشناس
      0

      دین آخوند درآوردی

    • ناشناس
      0

      خداوند کدام دین داری را از بشر می پذیرد؟
      ---
      جناب آقای رییسی آگاه باشید و هرگز فراموش نکنید!!!
      دین توحیدی خدا که 124 هزار پیامبر برای تبلیغ و آموزش آن سخت ترین شنگجه ها و آزارها را تا سطح شهادت برای نجات بشریت از منجلاب کفر و شرک و پلیدی و برای کسب رضایت خدا در این راه تحمل کردند ؛ من در آوردیها و خرافات وجعلیات بشری متضاد با محکمات وحی اصیل الهی را که باهیچ دلیل عقلی سالمی قابل اثبات نیستند و بندگان مقرب را در ویژگیهای منحصر به خدا با یگانه ذات اقدس او سهیم می سازند هرگز بنام دین و مذهب برنمی تابد .
      خداوند حتی پیامبران خود را در آیات ۶۵ تا۷۲ سوره قرآنی زمر تهدید کرده که اگر دین داری خود را به چنین باطلهای بشری کافرانه و مشرکانه بنام دین آلوده کردند همه دین داری و اعمال نیک آنان تباه می شود و در نتیجه ی بازخواست قیامت آنان در زمره ی زیان کار ترینها در عذاب ابدی نابخشودنی در جهنم محشور خواهند شد .
      جناب آقای رییسی !!! من در آوردیها و خرافات و جعلیات و مراسم و مناسک و شعایر غیر وحیانی اثبات ناپذیر من در آوردی که خواص وعوام بشر در تضاد با محکمات وحی اصیل الهی پیوسته به دین قرآنی خدا و به مکتب توحیدی مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر ظالمانه می افزایند ؛ با کدام دلیل قرآنی قطعی آشکار و کدام سنت قطعی الدلاله و با کدام اصل سلیم از منطق متین عقل تجویز شده اند که متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب در مقابل رواج آنها مهر سکوت بر لب زده و به این رویه ی دین زدا هیچ اعتراضی نمی کنند و از روشنگری متدینان به حقایق توحیدی وحی اصیل الهی خود داری می نمایند؟!
      این یاد آوری که به وحی اصیل الهی متکی است ؛ برای پاکسازی دین داری و مذهب داری متدینان از انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری دین زدا ؛ خیر خواهانه و برای جلوگیری از تباهی دین داری و مذهب داری آنان عرضه می گردد .
      وحی اصیل و بی خدشه ی الهی از جمله در هشدارهای فراوان محکم و مفصل انکار ناپذیر رسا و گویای شناختهای قرآن موجود در سر تا سر این کتاب آسمانی که در همه جا در دست رس همه ی بشر است ، بعنوان حجت الهی ، به بشر یاد آوری و تاکید می کند که پس از این دنیا هیچ متدینی در آخرت برای جبران خطاها و گناهان دنیوی خود ؛ هیچ فرصت و شفاعتی برای توبه و جبران این خطاها و گناهان نخواهد یافت و بی تردید به پیامدهای شوم و به عذاب ابدی تحمل ناپذیر و نابخشودنی این خطاها و گناهان بزرگ تا ابد گرفتار خواهد بود .
      دین خدا تنها به مؤمنان صادقی که به حقایق توحیدی و حی اصیل الهی تا فدای جان پایبند هستند و از این پایبندی هرگز عدول نمی کنند ، در دنیا در مقابل هر تهاجم ظالمانه دشمنان این دین ؛ قدرت و پیروزی می دهد و لی پیروان من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد وحی و ضد عقل بحکم خداوند هیچ سهمی از این قدرت و از این پیروزی هرگز نخواهند داشت .

    • ناشناس
      0

      حقیقت ایمان دینی خود را با قرآن ارزیابی کنیم!
      ---
      برای ارزیابی حقیقت ایمان دینی خود ؛ ترجمه ی آیه ی قرآنی زیر از سوره زمر تا آیه ۵۲ از همین سوره را نیک با دقت و تامل بخوانیم و با آگاهی به معنای دقیق و درست بی آلایش این آیه از قرآن و آیات بعدی آن ارزش حقیقت ایمان دینی خود را خدا پسندانه نیک بشناسیم : « وَإِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَإِذَا ذُكِرَ الَّذِينَ مِنْ دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ » ﴿ آیه ۴۵ سوره زمر ﴾ .
      بدانیم که عبارت حرف اضافه ای کلی « مِنْ دُونِهِ » در آیه ی فوق مطابق با اصول نحو و صرف و بلاغت زبان شناس عربی ؛ که بشر با توهم برای بالا بردن ارزش ایمان دینی خویش با پندار متضاد با محکمات خدا شناسی و پیامبر شناسی قرآن و مخالف با اصول استدلال منطق عقل با اصرار بندگان مقرب را نیز همراه با خدا همیشه یاد می کند ؛ نفی ذکر همیشگی مراتب بندگان و آفریدگان خدا را از ازل تا ابد در بر می گیرد .
      اگر با دقت و تأمل ژرف در تمام آیات محکم و مفصل خدا شناسی و پیامبر شناسی و دین شناسی فرهنگ اصیل الهی دین داری و مذهب داری در قرآن بنگریم در می یابیم که دستور الهی مؤکد فرستادن صلوات بر پیامبر اکرم ؛ تنها بعنوان دعا از جانب خداوند بپاس یک عمر فداکاریهای جانکاه آن حضرت در تبلیغ و آموزش درست و بی آلایش و بی نقص آیات وحیانی دین خالص توحیدی یگانه ذات ا قدس خداوند به بشر توصیه ی گردیده است .
      این دستور الهی مؤکد ؛ با تامل در شناختهای قرآنی مذکور هرگز معنای متضاد با قران و عقل را در بر ندارد که بغلط بپنداریم این صلوات ارزش و پاداشی همتا و برابر با ارزش ذکر همیشگی خداوند را که نعمتها و الطاف بی کران لحظه به لحظه ی ازلی و ابدی ذات اقدس او بشر وجهان را تا ابد فرا گرفته است ، والعیاذ بالله ، داشته باشد!!!

  • ناشناس
    1

    دینتان را نخواستیم
    بی دینی هزاران بار شرف دارد به این دینداری که شما از آن میگویید

  • ایرانی
    1

    کدووووم دین ..... دست شما دیگه رو شده ...... خاک بر سرتان........

  • ناشناس
    2

    دین خرافه گستری که با انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل از آن تبلیغ می کنید با دین توحیدی اصیل الهی که قرآن برای گسترش آن ارسال شده است هیچ رشته ی خویشاوندی سالمی ندارد .

  • 1

    بستن پیام رسانهای بین المللی هیچ اثر مثبت وسازنده ای برای امنیت کشور و ملت نداشته است
    ---
    جریان اوضاع فاجعه آفرین مرموز اخیر و اصرار بر ادامه ی بسته نگه داشتن پیام رسانهای بین المللی برای هر عقل سلیمی به اثبات رسانده که بجز پاک کردن صورت مسئله بجای اندیشیدن جدی برای ایجاد راه حلهای مفید اساسی و بجز تحمیل زیانهای کلان به کشور و ملت و افزایش نارضایتی ملی ؛ هیچ اثر مثبت و سازنده ای در مبارزه با آشوبهای دست ساخت دشمنان درونی و بیگانه برای حفظ امنیت نداشته و این اصرار یا جاهلانه و یا مغرضانه بوده است .

  • ناشناس
    1

    کاش دین به انسان کار میداد غذا میداد رفاه میداد آسایش میداد، کاش دین ب انسان چیزی رو میداد که یک پدر جلو فرزند شرمنده نشه مادری برای سیر کردن شکم فرزند تن فروشی نکنه

  • علی
    1

    واقعا نظرات جایه تامل داره
    شاید بیست سال پیش نظرات کاملاً متفاوت بوده باشه
    عملکرد حکومت قطعاً نقشه مهمی در تغییر نظرات داشته

  • ناشناس
    1

    برو تو مساجد ببین چه بلایی سر دین و ایمان مردم اوردید

  • ناشناس
    3

    بله دين وهدف اين اجازه را ميدهد ،ولي نه دين انگليسي شما

  • ترامپ
    1

    انگوزمان را توضیح بده چی هست که تو با پاکستانی ها راه انداختی من هنوز تو کف انگوزمان هستم لعنتی

  • ناشناس
    0

    کدام دین دین شماها را مردم قبول نمدارن و نمیخوان چهلو سه سال است دارین از دین شماها ذلت خواری دروغ زور بدبختی نداری خواری می کشن مردم برو رده کارت بابا

  • ناشناس
    0

    بله بله بله بنام اسلام بکام اخوند

  • ناشناس
    0

    شما بی دین ها معنی دین را می دانید؟دین را آلوده و از اعتبار انداخته اید
    دین امروز یعنی چپاول و غارت بیت المال

  • ناشناس
    1

    دین و مڌهب وسیله ای است برای سر کیسه کردن مردم و سرگرم کردن و تیغ زدن حاکمان .پندار نیک گفتار نیک کردار نیک .ایران نیاز به این سه اصل دارد نه دین عربی دروغ شکم و زیر شکم

  • ایراندوست
    0

    دارم بالامیارم ازقیافت

  • ناشناس
    0

    دولت منصوب اقلیتی رئیسی و مجلس فرمایشی قالی باف، بدانند این تبعیض و حق خوری از بیت امال و یارانه... بین مردم عادی با سوگلی های دست چینتان به اسم کمیته و بهزیشتی و احجاف یارنه (با این هم گرافنی و مافیای حکومتی) از گوشت سگ حرام تر، کمیته ای ها و بهزیستی ها و.. بقیه سوگلی ها مثل کارمندان حکومتی بدانید شما هم شریک جرم هستید و از گوشت حرام تر و ناراضی هستیم که یارانه هایمان قطع و کم شده، از شما مسئولان تا کمیته ها، حق ما را خوردیم هم در این دنیا و اخرت دباید تقاص این حرام خوری پس بدهید. ان شا الله خیر نبینید در این دنیا.

  • علیقلی
    0

    این دین شما که خودش اصل تهاجم فرهنگیه

  • ناشناس
    0

    سکولاریسم نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد

  • خون جیگر
    1

    معلوم شد که واقعا دین افیون جامعه است .

  • ناشناس
    0

    حاج آقا لطفا بگو کی انتقامتان از این ملت بدبخت تمام می شود

  • فریبرز
    0

    تهاجم فرهنگی یعنی دقیقا خود تو ، آقای رییس جمهور ،هیچ کس از تو غریبه تر و بدخواه تر با ما ملت ایران نیست چون زبانت با ما کاملا متفاوت است ، تو بیگانه ای

  • ناشناس
    1

    از هر چی دینه بیزارم . انسانیتم آرزوست

  • ناشناس
    0

    دین و عاملین انگلیسی از زمان صفویه برای چپیدن کشورهاست . دین شغل و معیشت و اینده میاورد .چرا کشورهایی که ادعای دینداری دارند عقب افتاده تر و افرادشان بی لیاقت تر و فساد و فحشا و موچی و کفر مردم و دزدی در سردمدارن که ریش پشم دارند بیشتر است ولی کشورهای از تظر شما کافر مردم باروحیه و با انگیزه و مرتب تر و منظم و اینده تر و دست پاک و معصوم و بهتر هستند . پس دین برتر یهود و مسیحیت است چون دنیایشان که مزرعه اخرت است بهتر و بهتر و بهتر و بهشت پیشش لنگ می اندازد اسلام دین بیخودی است

  • آشنا
    0

    اگر دین ندارید حداقل آزاده مرد باشید .
    اینترنت را وصل کنید این روش آخر ناجوانمردی است .

  • ناشناس
    0

    به خدا قسم،بیش از ۸۰ درصد مردم از دین حکومتی شما متنفر و بیزار هستند نه خودتان را می خواهند و نه دین جدیدتان را،آن ۲۰ درصد هم بخاطر منافع خودشون سکوت کرده و تظاهر به طرفداری از دین جعلی شما می کنند،شما به زودی رفتنی هستید ولی دینداری انسانی و واقعی ماندگار است،دینی که به انسان عژت احترام و کرامت بدهد نه دینی که انسان را تحقیر و برده وار و نوکر صفت بخواهد!!!!!!

  • خون جیگر
    1

    لعنت و نفرین خدا بر کسانی که زندگی ما را به این روز انداختند مخصوصا افرادی مثل تو

  • ناشناس
    0

    از پشه به کرم خاکی برو گمشو

  • دین
    0

    آنقدر شیر دین رو با رمز مقدس دین خوردند و بردند چیزی از گوشت و پوست دین باقی نمونده !!!!

  • مهدی
    0

    اقا دیگر کسی دین ندارد با این وضع موجود و بدبختی و فلاکت دیگه دینی برای ملت باقی نگذاشتید

  • ناشناس
    0

    کدام دین دین محمد یا دینی که شما بوجود آوردید همرا هب خشم ودزدی وغارت واختلاس البته ما مردم بودیم به شما بها دادیم بشه جمهور ی اسلامی نه ایران بلکه کل کشورهایی که عرب هستن مثل لبنان وسوریه وعراق و یمن وفلسطین جمهور اسلامی همراه با پرچ های اینا در حقیقت پول وخاک وزمین ایران مال ه.مهی اینا

  • 0

    کاش دین همش حمله نبود به این کشور به اون کشور کاش دین آسایش و راحتی متعادل بود کاش دین فقیر زیاد ندلشت کاش دین بیکاری نداشت مثل مفت خورا بخوری وبخوابی فقط حرف بزنی دین واقعی حضرت علی را اشت کار نکرد وباران بازو پول وخرج زندگی را در می‌آورد کاش دین فکر راحت می‌آورد برای فرزندان طرف میگه ما خواهان ۲۵ نوه بودم چون شکمش سیر ه

  • ناشناس
    0

    شما با کاراتون مردم رو از دین بیزار کردید

  • ناشناس
    0

    امروز‌جهان‌دهکده‌جهانی‌است،‌جلو‌موج‌را‌نمی‌توان‌گرفت.

  • ناشناس
    0

    بله درست میفرمایید برای شما وپدر زن وباجناق وبرادر زن ها ومسئولین گدا زاده دونابعییتی وکلیه سران کشور و نوچه های آنان

  • بی نام
    0

    شماها کاری کردید مردم دیگه هیچکی رو قبول نداشته باشن مردم رو با بی سوادیتون تباه کردین برین ببینید چقد از جونامون بخاطر بی کاری تو دام اعتیاد افتادن الان توخیابونا دارن یکی یکی جونشون رو از دست میدن اگه خدایی هست جواب بی عدالتی شما مسئولین رو میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها