در گفت‌وگو با شبکه ملی و جهانی تلویزیون چین

رئیسی: بر اساس بررسی‌ها، عوارض جسمی خود مهسا باعث فوت او شد / امینی، قبلا دو بار جراحی شده بود

رئیس جمهور با بیان این‌که «مردم دنیا خاطرات بدی از دوره سلطه‌طلبی، یکجانبه‌گرایی و تجاوز به حقوق حقه ملت‌ها دارند»، گفت: عصر جدید، عصر چندجانبه‌گرایی و تشکیل مجموعه‌های مولد قدرت جدید است و همکاری ایران با روسیه، چین و سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های اکو می‌تواند قدرت‌های جدیدی پدید آورد.

 رئیسی: بر اساس بررسی‌ها، عوارض جسمی خود مهسا باعث فوت او شد / امینی، قبلا دو بار جراحی شده بود

سید ابراهیم رئیسی در حاشیه شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت‌وگویی با شبکه ملی تلویزیون چین (CCTV ) و شبکه جهانی تلویزیون چین (CGTN) داشت که متن کامل این گفت‌وگو در ادامه منتشر می‌شود:

عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای را خدمت‌تان تبریک می‌گویم. به نظر شما اهمیت این عضویت برای جمهوری اسلامی ایران چه خواهد بود؟

بسم‌الله الرحمن الرحیم. ابتدا لازم می‌دانم که عرض سلامی به همکاران‌تان و همه بینندگان عزیز و گرامی داشته باشم. عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای فرصت متقابلی برای جمهوری اسلامی ایران و سازمان شانگهای است. کشورهای عضو سازمان شانگهای و جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌هایی دارند که با این عضویت می‌توانند از پتانسیل یکدیگر استفاده کنند. با وجود عضویت کشورهایی همچون چین، روسیه، هند و کشورهای آسیای مرکزی می‌توان گفت امروز بخش قابل توجهی از اقتصاد و ثروت جهان مربوط به کشورهای عضو شانگهای است.
به نظرم حضور در سازمان همکاری شانگهای زمینه خوبی برای ارتباط میان ایران و سایر کشورهای عضو است و حتما از این ظرفیت در جهت تقویت و رشد اقتصادی ایران و سازمان شانگهای استفاده خواهد شد.

من از همه کشورهای عضو به ویژه چین که زمینه عضویت دائمی ایران را فراهم کردند، تشکر می‌کنم.

در نطق خودتان در مجمع عمومی سازمان ملل فرمودید که دنیا وارد یک دوره جدیدی می‌شود و دوره سلطه را پشت سر می‌گذاریم و با چندجانبه‌گرایی‌ و رویه و چشم‌انداز جدید می‌توانیم اتحادهای مفیدتری را شاهد باشیم. برای ایران در این چارچوب چه افقی را می‌بینید؟

مردم دنیا خاطرات بدی نسبت به عصر قدیم یا دوره کهنه دارند. دوره کهنه دوره سلطه‌طلبی، یکجانبه‌گرایی، تجاوز به حقوق حقه بسیاری از ملت‌ها بود. ما فکر می‌کنیم عصر جدید، عصر چندجانبه‌گرایی و تشکیل مجموعه‌های مولد قدرت جدید است. همکاری ایران با روسیه، چین و سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های اکو می‌تواند قدرت‌های جدیدی پدید آورد.
همکاری ایران و چین می‌تواند قدرت جدیدی را رقم بزند، به نظر من این همکاری می‌تواند در جهت نفی یکجانبه‌گرایی در دنیا باشد.

ایران قرن بیست و یکم را چگونه تجسم می‌کنید؟

شاخص‌های مهمی ترسیم شده است که اقداماتی که ایران اسلامی انجام می‌دهد با این شاخص‌ها سنجیده می‌شود. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی تدوین و اعلام کردند، چشم‌انداز دقیقی برای آینده ایران ترسیم شده است تا مثلا در مسائلی چون استقلال، آزادی، عدالت اجتماعی، سبک زندگی مردم ایران، علم و فناوری و در همه حوزه‌ها ایران بتواند در جهت رسیدن به این اهداف مهم حرکت کند.

مثال می‌زنم؛ ما از ابتدای دولت رشد اقتصادی ۸ درصد را هدف‌گذاری کردیم و به دنبال آن هستیم که در گام اول به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم. ما برای رسیدن به یک ایران قوی در قرن بیست و یکم نیازمند برنامه برای رسیدن به اهداف و شاخص‌های بیانیه گام دوم انقلاب هستیم.

ما در دولت برنامه تحول داریم و این کار تحولی را ادامه می‌دهیم تا به آن اهداف مهم نزدیک و نزدیک‌تر شویم.

ممکن است برخی تصور کنند که آیا می‌توان به آن نقطه رسید؟ پاسخ این است که آری؛ ما می‌توانیم. مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم، مکتب «ما می‌توانیم» بود. سوال این است که علیرغم این تهدیدها و تحریم‌ها آیا امکان دستیابی به رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی و استقلال در همه حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد؟ جواب این است که ما می‌توانیم. ما با اراده و امید به آینده بسیار روشن حرکت می‌کنیم.

در مورد یکی از مهم‌ترین مطالبی که در نیویورک مورد گفتگو قرار گرفته یعنی موضوع تحریم‌ها صحبت کنید.

روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله چین می‌تواند بسیاری از این تهدیدها و تحریم‌ها را خنثی کند. تا دیروز آمریکایی‌ها تحمیل مقاصد خود به دیگر کشورها را از طریق لشکرکشی نظامی دنبال می‌کردند اما امروز تحریم حربه‌ای برای تهدید کشورها و دولت‌ها است. امروز همان لشکرکشی نظامی به تحریم تبدیل شده است. در واقع تحریم جنگی علیه ملت‌ها است، اما ارتباط کشورهای تحریم شده می‌تواند تحریم‌های آمریکایی را خثی کند. ارتباط ایران، چین و روسیه و کشورهای دیگر که در حال تحریم از سوی آمریکا هستند، می‌تواند باعث خنثی‌سازی تحریم‌ها شود.

ما علیرغم تحریم‌هایی که تاکنون بوده پیشرفت‌های بسیار خوبی در کشور داشته‌ایم. آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند که چنین پیشرفت‌هایی نصیب جمهوری اسلامی شود، اما ما مصمم هستیم که علیرغم تحریم‌ها در همه حوزه‌ها کشور را پیش ببریم و یقین داریم که با اراده استوار و تعامل با دوستانمان در منطقه مانند چین و کشورهای آسیای مرکزی این تحریم‌ها را کاملا خنثی کنیم.

مانع اصلی احیای برجام چیست؟

ما به یک توافق خوب و عادلانه تمایل داریم. آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند به تعهدات خود عمل کنند. فکر می‌کنیم اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند، تحریم‌ها را بردارند و تضمین‌های لازم را به ایران بدهند تا با نقض برجام، به تعهدات خود پشت پا نزنند، دستیابی به توافق خوب امکان پذیر است.

این توافق جدیدی نیست، همان برجام است، لکن در برجام دو اشکال ایجاد شد. یکی اینکه آمریکایی‌ها خارج شدند و دوم آنکه اروپایی‌ها به تعهد خود عمل نکردند. اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به تعهد خود عمل کنند فکر می‌کنم زمینه برای توافق خوب وجود دارد.

مردم به من اعتماد دارند. این اعتماد مردم سرمایه‌ای برای بنده است. وقتی وعده کردم، پیگیری می‌کنم، مجدانه هم پیگیری خواهم کرد. گفتم این دخترخانم مثل دختر خودِ من می‌ماند، همه دخترهای ایران دختران ما هستند

صحبتی داشته باشیم در رابطه با حوادث اخیر در ایران. خانم جوانی طبق گزارشات جانش را از دست داده که باعث تظاهرات در شهرها شده است. شما دستور تحقیقات و پیگیری لازم را دادید، وضعیت این تحقیقات چیست و چه می‌خواهید به آن تظاهرکنندگان بگویید؟

از مراجع ذیربط خواسته‌ام که موضوع از دست دادن جان این خانم به طور جدی و دقیق پیگیری شود. گروه‌های مختلفی این موضوع را بررسی می‌کنند تا مشخص شود آیا قصور یا تقصیری در این قضیه بوده یا فوت ایشان به شکل طبیعی اتفاق افتاده است. این موضوع در حال بررسی است. من نمی‌خواهم اظهارنظر قطعی کنم لکن یک گروه از مجلس ایران این موضوع را بررسی کردند و گفتند ضرب و شتمی نبوده و عوارض جسمی خودِ خانم باعث فوت شده است.

این خانم قبلا دو بار جراحی شده و اسناد پزشکی او هم موجود است. یک گروه هم از طرف پزشکی قانونی این موضوع را بررسی کردند. پزشکی قانونی هم قریب به همین نظر را دادند، اما من الان نظر قطعی نمی‌دهم و اظهارنظر قطعی را به قاضی و دستگاه قضایی واگذار می‌کنم. آنها نظر قطعی می‌دهند.

اما نکته اینجاست که از این دست حوادث در غرب هم اتفاق می‌افتد. می‌بینید طبق اعلام روزنامه گاردین در ۲۸ هفته بیش از ۸۰ زن در کشور انگلیس جان خود را در اثر نوع برخورد پلیس با آنها از دست داده‌اند. چه کسی این مسئله را بررسی کرد که علت این حوادث چیست؟ در همین آمریکا در سال گذشته بیش از هزار نفر به دست پلیس کشته شدند، چه کسی رفت بررسی کند که این هزار نفر چگونه به دست پلیس کشته شدند!

ما معتقدیم که حفظ حقوق بشر جزو ذات جمهوری اسلامی است، یعنی چه کسی بخواهد، چه نخواهد، ما هم به اعتبار ماموریت الهی و هم ماموریتی که از طرف مردم به ما محول شده خودمان را موظف به حفظ جان انسان‌ها می‌دانیم و نسبت به مال و حقوق انسان‌ها حتما این کار را می‌کنیم. اما سوال این است چرا آنهایی که امروز فریادشان بلند است، استانداردهای دوگانه را دنبال می‌کنند. یک جا حقوق انسان هست یک جا نیست؟! نسبت به این خانم دغدغه حقوق انسان دارند اما نسبت به آن خانم‌های دیگر چه؟ نسبت به ‌آن هزار نفر چه؟ نسبت به بسیاری از مصادیق نقض حقوق بشری که در دنیای امروز اتفاق می‌افتد چه؟(نسبت به) آنچه که در فلسطین اتفاق می‌افتد چه؟

آمریکایی‌ها دو دهه در افغانستان حضور داشتند، جز جنگ و خونریزی و کشتن زن و کودک هیچ چیز باقی نمانده است. فقط ۳۵ هزار کودک معلول شده‌اند. چه کسی جواب اینها را می‌دهد؟ اینها حقوق انسان نیست؟ کسی درباره اینها نباید تحقیق کند؟ کسی نباید از اینها سوال کند که نتیجه دو دهه حضور آمریکایی‌ها و ناتو در افغانستان چه بوده است؟ این حضور چه آبادانی برای افغانستان آورده است؟ جز جنگ و خونریزی و جز بدبختی برای مردم افغانستان چیز دیگری آورده است؟ اینها حقوق انسان نیست؟ چرا حقوق انسان در افغانستان بررسی نمی‌شود؟

آنچه که در ایران دارد اتفاق می‌افتد، یکی بحث مطالبات یا اعتراض‌ها است. دولت و مسئولین همواره برای اعتراض‌ها احترام قائل هستند. ممکن است اعتراضات صنفی واقع شود و اقشار اعتراض کنند، اشکالی ندارد! بیان خواسته اشکالی ندارد، اما آنچه که امروز دارد واقع می‌شود تحریکی است که از جانب کشورهای غربی و رسانه‌هایشان صورت می‌گیرد و مردم را دعوت به اغتشاش می‌کنند.

می‌خواهند روی موج خواسته‌های مردم سوار شوند و یک رفتار سیاسی در جهت ضدیت با نظام جمهوری اسلامی می‌کنند. افرادی را تحریک و آنها را دعوت به اغتشاش می‌کنند. اغتشاش در هیچ کشوری قابل قبول نیست. هیچ دولتی قبول نمی‌کند نظم کشور او به هم بخورد. «ایجاد آتش سوزی» و «به خطر انداختن جان مردم» اعتراض نیست. اعتراض و بیان مطالبات همواره مورد توجه قرار گرفته است. اصلا ایران کشور آزادی بیان است. وقتی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی‌ مردم را به اغتشاش تشویق می‌کنند این یعنی ناامنی، قتل و خونریزی. این دیگر اعتراض نیست، این بر هم زدن نظم کشور است و طبیعتا این موضوع قابل تحمل نیست.

پس اینجا سه مسئله هست:
یک؛ مسئله خانمی که برای او حادثه‌ای اتفاق افتاده است که حتما پیگیری می‌شود. حق هیچ‌کس نباید ضایع شود. من به پدر ایشان زنگ زدم و گفتم که خاطرتان جمع باشد که ما موضوع را پیگیری می‌کنیم. ایشان هم در مصاحبه‌ای گفت از وقتی که رئیس جمهور با من تماس گرفت قوت قلب پیدا کردم که حتما ایشان پیگیری می‌کنند.

مردم به من اعتماد دارند. این اعتماد مردم سرمایه‌ای برای بنده است. وقتی وعده کردم، پیگیری می‌کنم، مجدانه هم پیگیری خواهم کرد. گفتم این دخترخانم مثل دختر خودِ من می‌ماند، همه دخترهای ایران دختران ما هستند.

دو؛، اعتراض که شنیدنی است. این جزو برنامه های ماست و همواره این حرف‌ها شنیده می‌شود.

سوم؛ موج‌سواری است که غربی‌ها می‌خواهند، که ربطی به دو مورد قبلی ندارد. اجازه نمی‌دهیم ضد ایران و ضد نظام جمهوری اسلامی موج سواری کنند. امروز آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند روی موج اعتراض سوار شوند و اغتشاش ایجاد کنند؛ طبیعتا این موضوع تحمل نمی‌شود.

جنابعالی با رئیس جمهور چین آقای «شی‌جین پینگ» در سمرقند دیدار داشتید و همچنین چندین بار بصورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده‌اید. نظرتان درباره ایشان چیست و با توجه به بعضی از مطالب بین‌المللی چه دیدی نسبت به ایشان دارید؟

فکر می‌کنم کشور دوست ما چین در دوران مدیریت آقای شی جین پینگ گام‌های بلندی در جهت رشد اقتصادی برداشته است و همچنین تدابیر ایشان در روابط بین کشورهای منطقه زمینه خوبی ایجاد کرده است.

در زمینه ارتقای روابط ایران و چین نیز در دوره مدیریت ایشان و با ملاقاتی که با رئیس جمهور چین داشتیم زمینه همکاری‌های بهتری فراهم و یک نقطه عطفی ایجاد شده است

امروز با به حاشیه رانده شدن ویروس کرونا و رفع محدودیتی که ایجاد شده بود، زمینه سفر به چین به منظور تحکیم روابط دو کشور آماده شده است. من هم از ایشان برای سفر به تهران دعوت کردم که قرار شد پس از سفر بنده به پکن، سفر ایشان به تهران هم انجام شود. توافق کردیم که سطح روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور ارتقا پیدا کند.

بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین به زودی آغاز می‌شود که برای ما جلسه مهمی است. چه انتظاری در رابطه چین و ایران پس از برگزاری این کنگره وجود دارد؟

بنده در دیدار با آقای «شی جین پینگ» هم (برای برگزاری موفق کنگره) آرزوی موفقیت کردم و گفتم امیدوارم که در این نشست مهم تصمیماتی در جهت ارتقای چین و نیز توسعه روابط تهران - پکن گرفته شود. امروز ارتباطات ما با کشور چین یک ارتباطات معمولی مثل سایر کشورها نیست. ارتباط ما با این کشور ارتباطی بسیار قدیمی و راهبردی است. ما برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله را با چین امضا کردیم. ممکن است برخی از این برنامه ناراحت شوند، اما اشکالی ندارد، چرا که ما مصمم هستیم برنامه جامع همکاری بین ایران و چین با جدیت اجرایی شود. در دیداری که در حاشیه نشست شانگهای در سمرقند با یکدیگر داشتیم نیز تاکید کردیم که این برنامه باید به سرعت اجرایی شود.

روز اول اکتبر روز اول سال نو تقویم چینی است. پیام‌تان را در رابطه با این جشن سال نو به مردم چین برسانید.

به مردم چین سال جدید را تبریک می‌گویم. امیدوارم که در سال نو در همه عرصه‌های زندگی همراه با نوآوری، خلاقیت، ابتکار و پشتکاری که چینی‌ها همیشه دارند، موفق باشند. پشتکار آنها باعث شده که امروز چین به عنوان یک قدرت اقتصادی و سیاسی توانایی قابل توجهی را بروز دهد.

من اطمینان دارم با مدیریت مدیران امروز در چین و با پشتکار مردم این کشور که معروف به تلاش و خستگی‌ناپذیری هستند، بتوانید با خلاقیت و با ابتکار عمل خود عرصه‌های مختلفی را در دنیا دنبال کنید و با همکاری و همراهی با مردم منطقه گام‌های بلندی را در جهت پیشرفت چین در عصر جدید بردارید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 138
  • شهرام. ر
    11

    حفظ حقوق بشر جزو ذات جمهوری‌اسلامی است!!!!.
    یه حرفهایی میزنید که مرغ لای پلو خنده اش میگیره .

    نظرات شما -
    • 6

      ای بر ذات جمهوریاسلامی .

    • نانشناس
      4

      یه جوری درباره حقوق بشر حرف میزنه انگار چین مهد حقوق بشره

    • ناشناس
      5

      ۲۲ سال زندگی کزد به محض اینکه خواستن ارشاد کنن فوت کرد!!!
      جمهوری اسلامی نمیدونه هر کسی فقط یکبار به دنیامیاد!!!!

    • 4

      این رفت سازمان ملل اعتماد به سقفش رفت بالا
      احتمالا پیش خودش گفته اگر سازمان ملل هم یه شودای نگهبان و جنتی داشت من ۶ کلاسه خیلی راحت دبیر کل سازمان ملل میشدم

    • ناشناس
      4

      امان ازاینهمه دروغ وپررویی

    • ناشناس
      5

      بشر از دید اینها اونهایی هستند که در بست طرفدارشونن

    • ناشناس
      1

      به ناشناس دربست طرفداران وکت بسته در اختیار شون ننگ بر قاصب دروغ گو

    • ناشناس
      2

      اون مرحومه چندین غده وتوموردربدن داشت که پس ازاومدن به تهران توسط وپیش شماکشف شدکه خودش هم خبرازاین وضعیت خطرناک نداشت وگرنه باویلچر و واکربه مسافرت می اومد.

    • ناشناس
      2

      طبق گفته رییس جمهور منتخب!!!!!! اگر یه نفر عمل داشته باشه و بعد ۱۵ سال توسط ضربه یه نفر فوت کنه ' ضارب مقصر نیست و علت مرگ عمل جراحی در ۱۵ سال قبل بوده.!!!
      این است تفکر رئیس جمهور ۶ کلاسه جمهوری اسلامی

  • سلام فرمانده فرمانده فرمانده
    8

    آقای رییس‌جمهور شما که از عدالت تکرار میکنی چرا حق و حقوق مرا پایمال کردین خدااااا لعنت خدا بر کسانیکه حق حقوق من و امثالهم پایمال میکنند عدالت کجاست ؟ جانباز درمانده درمانده درمانده درمانده درمانده درمانده درمانده درمانده درمانده

    نظرات شما -
    • جانباز درمانده درمانده درمانده درمانده
      6

      سلام آقای حقوق بشر شکایت دارم شکایت دارم شکایت دارم شکایت دارم

  • ناشناس
    5

    شما بینی و بین الله یکبار مرور کنید چطور رئیس جمهور شدید انگاه حرف از حقوق ان هم حقوق بشر بزنید ایا یک انسان مومن و متقی ان هم کسی که ایت الله عنوان گرفته خدعه میکند با زیر پا گذاشتن حقوق دیگران پست و مقام میگیرد ایا در حقه بازی سیاسی برای رساندن او به پست و مقام شرکت میکند حاشا و کلا به خدای بزرگ چه جوابی داری بدهی وای بر تو از حق الناسی که بر گردن خود گرفتی وای و صد وای

    نظرات شما -
    • 2



      ،آخوند جماعت به خدا و روز قیامت اعتقاد ندارد،اگه داشت این همه ظلم به مردم نمی کردند

    • ایرونی
      1

      لطفا یکبار دیگر برید تو حال وهوای سریال یوسف پیامبر ونقش کاهنان اعظم وشخص آناخماو را تو ذهن تان مرور کنید .....حالا میفهمید که رییسی با چه اعتماد به نفسی در مورد همه چیز وارونه ودروغ میگه انهم با چه وقاحتی .........

  • ناشناس
    6

    اگر سپاه نبود، آخوند هم نبود
    این محرم و صفر است که آخوند را زنده نگه داشته

    نظرات شما -
    • مهران
      2

      یعنی این مفهوم دقیق ان جمله معروف است .احسنت بر شما

    • anjel
      1


      اگر آخوند نبود سپاه نبود
      این صحیحه

  • ناشناس
    6

    آقای رئیسی همفکران شما باعث جنگ ۸ ساله شدند، چرا؟!
    چون نظم و امنیت کشور رو از بین بردند. سرباز وظیفه از فرمانده حساب نمی‌بُرد.
    «مصاحبه‌های دریادار هوشنگ صمدی رو برید ببینید.»

  • ناشناس
    6

    این که میگی مردم بهت اعتماد دارند و از کجا اوردی !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      مردم تو اعتراضات این رو به حساب نیاوردن و عددی ندونستن واسمش رو نیاوردن، توهم برش داشته، منگل همه فهمیدین که مردم دنبال حاکمان جدید نیستن، بلکه به دنبال حکمرانی و حاکمیت جدید هستن!

    • 3

      بیشتر مردم به گواه امار خود اینها در انتخابات شرکت نکردند و کلی رای هم باطله بود. آنهایی هم که شرکت کردند محبور بودند به چند گزینه محدود شورای نگهبان شامل این آقا و همتی و رضایی و ....رای دهند. در این یکسال هم همان ارای محدودش هم به خاطر شرایط اقتصادی و اجتماعی ریزش کرد. پس چرا می گوید اعتماد اکثر مردم را داره؟

    • ناشناس
      4

      اثرات پیک موتوریه.اعتماد به نفس کاذب میاره

    • پیمان
      4

      فکر کنم از مریخ داری نظر می دی؟!؟!؟

    • ناشناس
      3

      با جناب طوسی مقایسه کرده
      تتلو هم تایید کرده

  • ناشناس ۱
    3

    ریسی تو اوا برو به وعده هایی انتخاباتی انجام بده مردم با وعده های دروغین خودت گول زدی نتیجه یکسال ریس جمهوری تو تورم و گرونی سیصد درصدی افزایش فقر بالا و کوچک‌ترشدن وخالی شدن سفرهای مردم افزایش بیکاری به خصوص با فیلترشدن اینستاگرام فیلتر شدن اینستاگرام و واتس آپ محدود و کم‌ شدن سرعت اجتماعی و تشدید گشت ارشاد قضیه مهسا امینی ناراضی بودن اجتماعی بالا مردم اعتراض های و... آقای ریسی با ریس جپهور شدن تو زندگی مردمی چه از نظر اقتصادی و اجتماعی بدتر شده صدای مردم در اومد بهتر تا نارضایتی ها مردم بیشتر نشده و وضعیت مردم بدنر نشده با یه خداحافظی و استفعای خودت مردم خوشحال کن

  • 4

    دلیل ناراضی ها بودن مردم و اعتراض ها به خاطر احتلاس ها فقر گرونی ها بیکاری و محدویت های اجتماعی حقیقی و مجازی مثل گشت ارشاد و فیلترشدن اینستاگرام سرعت پایین اینترنت و... هست ۴۲ سال حرف تز اصلاحات زدید مردم هیچ اصلاحی ندیدن و مردم با وعده های دروغین خودتون به خودتون بی اعتماد کردید مسله روشن هست به کسانی که معترض شرایط جامعه و دولت هستند اغتشاگر نگید اغتساگرها کسانی هستند وضع جامعه را به چنین روز آوردن موجب ناراضیتی مردم آوردن مثل اختلاسگرها و...

  • ناشناس
    3

    این اجحافات را تناقض ننگرید اخه اینا غیر خودیاشونا بشر نمی دانند که حقی داشته باشند .حق فقط خودشون دور وبریاشون نهایتا ساندیسیهاشون وبس .

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      4

      به احتمال زیاد همون جور که اقتصادو جراحی کرده این دخترو هم خودش یا مشابهش جراحی کرده!

  • رسایی و ذوالنور و بقیه سال ۹۹
    91

    آقای رئیسی تنها آدم های بی شرف بی ناموس حرام زاده و ولد الزنا طرفداران برجام و مذاکره با غرب یادت نره

    نظرات شما -
    • 1
      3

      والده محترمت سلام رسوند .............

    • امیر ب رسایی و ذوالنور بقیه سال ۹۹
      3

      جناب رسایی خفه شو جیره خوار دولت ساندیس خور

    • ناشناس
      2

      قشر شما اصولگراها هیچ چیزی تو چنته برای حرف منطقی نداره و فقط با توهین و فحاشی میخواد خودشو اثبات کنه . تاسف آوره این طرز حرف زدنت ...
      کسایی که به دنبال برجام هستند را ولد الزنا معرفی میکنید ؟ تفکرات شنیع و غیر اخلاقی شما جامعه رو به ستوه آورده . ای کاش این ملت از شر و بدی های امثال شما حفظ شوند . شما دین را به آتش کشیدید و خون این مردم در شیشه کردید .

    • 1

      شانس اوردی رفقات اعتقادی ندارند و الا اگه همانطور که تظاهر می کنند شیعه علی بودند حد بر شما جاری می شد

    • ب رسایی
      1

      حرف دهنت بفهم وهرچی برازنده خودوامثالت است به دیگران نسبت نده

    • ناشناس
      2

      هرچی نسبت دادی به خودت برمیگرده عوضی

    • روی زمین حتی خدا مظلوم است!
      3

      از مسلمانی و شیعه بودن فقط اشک ریختن برای پیامبر و ائمه و قران بر سر گذاشتن و گنبد طلا ساختن رو بلدیم که البته همه اینها
      من درآوردی ست و ابدا ربطی به دین خدا ندارد!!

      اما.... کو اخلاق و ادب و مردمداری و عدالت اسلامی که ظالمان بظاهر مسلمان و بظاهر انسان ، علی و حسین را به جرم هواداری از این ارزشها به خون کشیدند؟؟!!
      ...و چه میشد اگر این بندگان خواهان عدالت الان در قید حیات بودند؟ آیا واقعا سر به فرمان آنها می گذاشتیم یا اینبار خودمان به رویشان شمشیر
      می کشیدیم؟؟!!

    • 1

      دختر جوان ۲۲ ساله که با شوق همراه خونواده ش اومده مسافرت یه دفه تمام!! بیماریهای قبلیش!!طغیان میکنن و دست بدست هم میدن و ....
      بقیه قصه ی یکی بود یکی نبودِ مسئولان!!!

      میدونم مقایسه ی درستی نیست ، ولی یاد ویدیو اون پسربچه ی بامزه افتادم که رفته بود سر یخچال بستنی برداره، باباش عافلگیرش کرد. حالا میخواست یه جوری قضیه رو بپیچونه......البته شماها بامزه که نیستید هیچ،
      بلکه فقط و فقط اره اعصابید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • به رسایی و ذوالنور....
      1

      همه که مثل تو نیستن سایبری حرامزاده

  • دوری
    2

    اولین ریس جمهور ۴ساله

    نظرات شما -
    • مهران
      2

      نه احاد مخالف رای بی رای هستن . فقط امثال باطله ها اول می شن و این بی سواد دوم ... اگه قانون می زاشتن که اگر باطله بیشتر باشه کلا انتخابات باطل ه اونوقت می فهمیدی اعتماد مردم به تو و جمهوری اسلامی کجاست ....

  • حسنک
    1

    حقوق بشر ایران
    😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😍🥰🥰😘😘😚😚😙😙😗😀

  • ناشناس
    0

    اگر کسایی بودن که انتظار داشتن یا تصور میکردن بعد از به اصطلاح تحقیقاتشون کسی مجرم معرفی میشه هنوز مسئولان کشور مارو نشناختن...مسئولان کشور ما هیچ مسئولیتی رو درقبال حوادث انسانی و طبیعی و غیرطبیعی قبول نکرده و نخواهند کرد....همیشه یا دشمن اونور ابی مقصرهست یا خود مردم

  • نریمان
    3

    جناب ریسی! اگر شما به این خانم ضربه نمی زدید باز عوارض جسمی باعث قتل مهسا می شد؟؟!! تا کی دروغ

  • عرفانی
    1

    در قضیه هدف قرار دادن هواپیمای اوکراینی اگر دول غربی ذینفع و طرف دعوا نبودند وبه شما فشار نمی آوردند هرگز قتل عام را گردن نمی گرفتید اما الان براحتی سر این دختر را بریدیدو در ملع عام گفتید ما نبودیم خودش یهو مرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      قتلهای زنجیره ای هم همین بود، اگر خاتمی رییس جمهور نبود هیچ موقع بر ملا نمی شد و می گفتند کار اسرا ییله

    • یکی از مردم
      0

      البته ما که نمیدونیم وقتی آخوند جراح اقتصاد میشه شاید گشت ارشاد جراحی مغز هم میکنه!!!!!

  • ناشناس
    2

    بارپروردگار مسئولان و سیاسیون را از دروغ محفوظ بفرما.

  • 2

    داریوش بزرگ:
    بار خدایا!
    ایران زمین را از خشکسالی، دشمن و دروغ حفظ کن....

  • بی نام
    0

    مستضعفی بگفتا ما انقلاب کردیم یا انقلاب مارا حافظ بگفت از غیب جانا که غافلی تو اخوند های این قوم کردند هر دوتارا

  • 1

    بر پدر ادم دروغ گو لعنت

  • خانی
    1

    همیشه فکر می کردم قتل و آدم کشی کارسختیه اما الان متوجه شدم میشه براحتی جلو ۸۵میلیون آدم کشت و یه آبی هم کرد روش. ولی اعتقاد دارم فقط خون را با خون باید شست

  • ناشناس
    1

    کلماتی که معانی شان عوض شد؛
    حقوق، بصیرت، زن، مرد، کاسب، رئیس، رهبر، دروغ، پیشرفت، مردم، اخبار، رفاه، مستضعف، استقلال، آزادی، پیروزی، جمهوری، انتخابات، بانکداری، ارتش، مرز، تابعیت، قانون، پلیس، آموزش، زندگی، اغتشاش، اعتراض، دشمن، بیگانه، بشر، دانشگاه، زندان، دزد، قاتل، مالیات، حرام، حلال، مزرعه، حیوانات...

  • ناشناس
    1

    رییسی شما برای مردم حقوق انسان که هیچ، حقوق جیوانی هم که هیچ، حتی حقوق گیاهی که لازمه اش اب و هوای سالم است قایل نیستید

  • بابک
    2

    وقاحت تا بی نهایت . ماستمالی کامل .

  • ناشناس
    3

    دروغگو جوان 22 ساله مشکل جسمی داشت تو بفکر قب و قیامت هستی مشکل جسمی او از جنتی بیشتر بود!؟

  • مهرابی
    2

    شما که دم از عدالت می زنید به صورت مهندسی شده وبا مدرک کلاس پنجم وبا ۱۶ میلیون رای ناعادلانه رئیس جمهور شدید !؟ شورای نگهبان برای این که جنابعالی رقیب جدی نداشته باشی حتی اقای علی لاریجانی که ۱۲ سال رئیس مجلس کشور بود را هم رد صلاحیت کرد !؟ ایا این عدالت بود ؟ عدالت یعنی هر چیز سر جای خود ، شما با پنج کلاس سواد و نداشتن تخصص کار اجرایی بینی بین الله در جای خود نیستید و کشور در هیچ زمانی اینقدر شتابان به سمت قهقرا نرفته است !؟

  • ناشناس
    1

    ما که اصلا به شما اعتماد نداریم کلمه مردم و از کجا آوردین دقیقا؟

  • ناشناس
    1

    خوبه قاضی بودی ومیدونی نباید بدون شنیدن ادله دو طرف دعوا نباید حکم داد.

  • وحید
    3

    ممکنه چند نمونه از پیشرفت هایی که در دولت فخیمه شما صورت گرفته را نام ببرید ؟ قند وشکر کیلویی ۳ هزارتومان در دولت شما یک شبه شد کیلویی ۳۵ هزار تومان ، روغن مایع یک لیتری ۱۵ هزار تومانی شد ۱۰۰ هزار تومان ، مرغ وتخم و لبنیات
    وگوشت وبرنج وحبوبات ونان و لوازم خانگی و ماشین ولوازم یدکی و همه اقلام وکالاهای ضروری مردم و مسکن واجاره و ....از ۲ تا ۱۰ برابر شد ، در همین هفته ابونمان تلفن ثابت از ۱۷۰۰ تومان یواشکی شد ۲۰ هزار تومان ، زندان ها را هم که در همین ابتدای کار پر کردید از جوانان بدبخت وبی اینده ، مهاجرت و فرار مغزها و نخبه ها هم الا ماشاالله . پس اگر این معنی عدل و پیشرفت است خدایا ظلم دولت حسن روحانی را بر گردان .

  • وطن پرست
    43

    احسنت بر صحبت های بجا و متین شما

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      بله. پوشاندن جنایت گشت ارشاد

    • ناشناس
      7

      تو به معنای واقعی کلمه تعطیل تشریف داری.

  • پیمان
    3

    فقط یه چینی حرفاتو باور میکنه چون اینها هم مثل شما این کاره اند . میدان تیان آر من

    نظرات شما -
    • 2

      بهتر بود می گفتی یک چینی اصلا حرفتو باور نمی کنه چون خودش هم میدونه رفقای دولت چین از چه قماشند

  • ایرانی آباد و آزاد
    3

    چهل و چهار ساله راه قانونی و منطقی و دارای مجوز برای اعتراضات را با ما نشون ندادن و پاسخگو نبودند!!
    فقط سرکوب کردن و با ترفندهای خودشان به حاشیه کشاندن و به دشمن و بیگانه و اونور آبی ها و اغتشاشگر ربط داده و منحرف کردن‌‌‌..... این ظلم و جنایت ها در تاریخ ماندگار شد..

  • ناشناس
    1

    اون صدها نفری را هم که کشتند که بگویند مهسا را نکشتند، از نوجوان و زن و جوان همه مشکل جسمی داشتند ؟؟

    نظرات شما -
    • هیهات! فکر میکردم رئیسی با بقیه فرق داره....
      0

      کلا ما مردم ایران سالهاست همه مون یه جورایی مشکل جسمی داریم ، حالمون هم روز بروز داره بدتر میشه !
      آقای رئیسی بنظر شما دردمون چیه؟!

  • دانا
    1

    آقای رئیس جمهور به صورت ضمنی اعتراف به برخورد پلیس با مهسا امینی کرده اند وقتی پلیس سایر کشورها را در برخورد با کشته شدن خانمها مثال می زنند یعنی مهر تاییدی بر کشته شدن مهسا امینی به علت برخورد پلیس با او بوده است.برای ما مهم نیست جامعه ی آمریکا و اروپا که بعد از ایرانی ها صاحب تمدن شده اند چرا کشته شدن زنان توسط پلیس برایشان مهم نبوده و اعتراضی نکرده اند.در جامعه ای مثل ایران که دم از اسلام می زند و تمدن کهنی دارد رفتارها ی خشن پلیس بر زنانی که جرمشان عدم آموزش صحیح جامعه و قوانین خشکی مذهب (برای متقاعد کردن مذهبی ها که این حکومت برای برقراری احکام اسلام است که فقط به این امر بیشتر علاقه دارند.دروغ و نیرنگ و دزدی برایشان مهم نیست) برای پوشش تعریف شده ی اجباری که اسلام اجبار نکرده و با داشتن اقلیت های مذهبی برای همه ی مردم اجبار کرده قابل قبول نیست.البته عمل ها ی خانم امینی را ای کاش نام می بردند تا جهان به بهانه ی آنها می خندید که ایشان عمل برداشتن خال را داشته اند.

  • 2

    در مورد مهسا اگر اجازه کالبد شکافی با حضور پزشکان معتمد خانوا ده اش داده می شد، و در موارد دیگر پیکر کشته شدگان بدون اجازه ولی توسط نیروی امنیتی برده و دفن نمی شدو ......، بسیاری از شبهات بر طرف می شد. ولی نحوه عمل نیروهای امنیتی به گونه ایست که گویا بر ملا شدن حقایق به نفع آنها نیست.

  • سبحان الله
    46

    به الله قسم منتقدان ابراهیم رئیسی پاک، با سواد ،دارای بینش عمیق پاک الهی همگی اسهال طلبان و کونپولیسی هستند چون دستشان از ادامه ی جام های آتشین حرام کوتاه گردید دارند مثل اسپند روی آتش میترکند .الهی از درونتان بسوزیییییییید خوار و ذلییییییییل شوید لعنت بر اسهال طلبان مزدور غرب

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      سبحان خان! شما که سینه چاک چین ملحد کمونیستی ضد خدا و ضد دین هستید که مسلموناشو شکنجه می کنه و هر بلایی سرشون میاره تا بیدین بشن ، و ولایت پوتین که جز کثیفترین ماموران امنیتی شوروی کمونیستی بود جز اصولتونه، لابد خیلی خوبید!

    • نادی
      0

      کاربر سبحان. برگرد کشورت افغانستان ما خودمان اینجا به اندازه کافی مشکل داریم

    • مهران
      0

      عجب چیز متناسب با دهانت اززبانت بیرون امد فزرتی یه شل مغز

    • سینا
      1

      الهی مادرت شب بیاد پیشم

    • ناشناس
      1

      به خدا پناه ببر از شر شیطان که بر پیشانی ات نشسته تنها راه نجات تقوی است تا وسوسه شیطان تشخیص داده بشود اگر خداوند توفیقت بدهد اخرتت را برای دنیای عده ای خراب نمیکنی عده ای هوی نفس خدایشان شده و سینه هایشان از حب جاه و مقام پر شده و دین را در پای سیاست ذبح کرده اند و از محور عدالت خارج شده اند تنها هدفت کسب رضایت خدا باشد نه رضایت سیاسیون که برای چند صباح بر مسند بودن همه چیز را به مصلحت خود مصادره به مطلوب کردند انانکه حق الناس بر گردن گرفته اند و ترس از خدا و قیامت در دلهایشان خشک شده است

  • 2

    آقای رییسی شما که تظاهر به تشیع می کنید در کدام ایین الهی یا انسانی نیروهای امنیتی و لباس شخصی بدون نشان دادن حکم مجاز به ضر ب و شتم متهم و ربودن او، یا ربودن پیکر کشته شدگان و فشار بر بازماندگان و خلاف شرعهای عیان دیگر هستند؟؟؟

  • زهرا
    3

    حرفاتون احمقانه ترازاحمقانس خدا لعنتتون کنه اگرخداوروزقیامتی هست واگذرتون به خداو اون روز ما که نابودشدیم

  • ناشناس
    0

    آقای رئیس جمهور .لطفا توهم نداشته باش .اکثرمردم به تواعتماد ندارن که هیچ ونادانانی که بهت رای دادن پشیمانند .درضمن 7میلیار دلارپولی را که قراره بگیری بده دکتررضائی که درس اقتصاد خوانده عادلانه بین مردم تقسیم کنه وایطورنباشه 20درصدبه حقوق کارمندان اضافه کنید جمعه .ن میدانم بلکه پنجشنبه ها سفراستانی میری پول باخودت ببر نادانانی که به استقبالت می آین روسرشان بریز

  • رضا
    1

    سلام لا اقل به اندازه کلاس 6 سواد داشته باش وحرف بزن دختر مردم را گرفتید ومرده حالا می گویید خودش مرده بقیه کشته شده ها چی آنها هم خودشان مردن

  • آزادی
    0

    خود چین‌حقوق بشر رو رعایت نمیکنه و از شهروندان خودش جاسوسی میکنه در میدان تیان آن من صدها معترض رو قتل عام کرد سیاست های غلط مائو باعث مرگ میلیونها چینی در اثر قحطی شد مردم چین در انتخاب رئیس جمهور خودشان نقش ندارند و قدرت مطلق در دست حزب کمونیست هست این شباهت ها با باعث نزدیکی شما ها به هم دیگر است شما هر وقت حقوق بشر در ایران را رعایت کردی بعد از دیگران ایراد بگیر

  • ناشناس
    0

    تشکر می کنیم.

  • بیطرف
    2

    هر کی با شما روبرو بشه بیماریهای چند سال پیشش عود می کنه ؟؟ میمیره.موشک شما به هواپیمای اوکراینی اصابت نکرد.این هواپیمای اوکراینی بود که با موشک شما برخورد کرد.

  • هوالحق
    23

    چه رووووووووووووووویی دارند اسهال طلبان پوخپولیسی به نظرم خداوند از آفریدن این ها بیشتر از آفرینش شیطان پشیمان بوده باشد.مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسهال طلب مرگ بر ترپولیس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      گور بابای تو لعنت گور بابای اصولگرا لعنت گور بابای اصلاح طلبان لعنت گور بابای سلطنت طلب لعنت ولی اصلاح طلبها سگشون شرف داره به شما بی شرفها اگر خدایی هست که در همین دنیا منتظر مجازات شما هستیم

    • امیر ب هوالحق
      1

      کاربر هوالحق خفه شو جیره خوار دولت ساندیس خور

    • 1

      ایا از خدا شرم نمیکنی و حدیث نفست را به خدا نسبت میدهی ؟

  • ناشناس
    21

    ترا بخدا دیگر درباره این خانم صحبت نکنید حالم بهم میخوره عزیزمن اینقدر مثل این اتفاق دربین جوانان اتفاق میافته که هیچکس پی نمی برد این پرونده هم مثل هزاران پرونده دیگه رسیدگی میشه اینقدر کشش ندید حالت استفراغ بهم دست داده است .مثل برجام که سریال شده است وآخرش هم معلوم نیست ته دارد .سریال های کره ایی بیش از ۱۰۰ قسمت است این سریالهای شما ازآنها بیشتر است .

  • ناشناس
    2

    مهسا واقعا غریبانه و مظلومانه دنیا رو ترک کردی تیمی که مسئول دستگیری تو بودن وجدانشون راحته ؟ ، کابوس نمی بینن اگر شما بهش گیر نمی دادی و استرس بهش وارد نمی شد الان زیر خاک بود ؟ لطفا تک تک اون تیم اگر خودشون دختر دارن هر لحظه صداشون می کنن یاد مهسا بیفتین دختری ۲۲ ساله تک دختر یه پدر و مادر ، آدم صحبتی می کنه که باعث رنجش فردی می شه شب خواب راحت نداره شماها چطور زندگی می کنید؟

  • خون جیگر
    0

    گدا به گدا رحمت به خدا .....

  • ناشناس
    1

    گشت ارشاد گشت اختشاش گشت بدبختی گشت چماق گشت قلدری است لطفا ماست مالی نکنید اگر گشت ارشاد خوب بود چرا تنها ایران و طالبان دارند ؟؟ شما فکر میکنید تنها مردم ما و افغانستان نیاز به ارشاد دارند ؟؟ هیچ کشوری مسلمان نیست تنها ما و طالبان مسلمانیم ؟؟ همه دنیا منحرف و تنها مسئولین جمهوری اسلامی را راست بلدند ؟؟ پس چرا در اختلاس در دنیا اولیم ؟؟

  • فرهان
    0

    به سبحان کامنت گذار : از فحاشی وادبیاتت یک ادم عادی هم می فهمد که نه تربیت خانوادگی داشته ودارید ونه تربیت اجتماعی و یحتمل از البانی نشین های مفلوک و جاسوس دیروز صدام هستی که منافقانه وفریبکارانه خود را طرفدار انقلابیون جا می زنی چون در همه عمر در میان بچه انقلابی ها چه اصلاح طلب و چه اصولگرا نخاله بی تربیتی چون تو ندیده ام !!!

  • ناشناس
    1

    ایران افغانستان دوم شد
    در کل جهان دو کشو ری که خدا را قبول دارند ایران و افغانستان است
    این دو کشور از همه عقب مانده تر از نظر فکری و فرهنگی و اقتصادی و قانون هستند
    و دزد خائن و چاپلوس دروغگویی اول هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اتفاقا عزیز من ، این ۲ کشور تنها کشورهایی هستند که خدا را قبول ندارند ، اگر خداپرست بودند که وضعمان این نبود .
      کسانی که رانت خواری نمی کنند ، اختلاس نمی کنند ، مردم را عذاب نمیدهند ، عدالت رعایت میکنند در عمل خداپرست هم هستند و از خدا و دین خدا پیروی میکنند .
      متاسفانه در کشور ما هیچ کدام این ها رعایت نمیشود . هیچ کدام !

    • ناشناس
      4

      اشتباهات و ظلمهای انسان هیچ ربطی به
      خداپرستی نداره!!!!

  • به فرهان
    9

    کسی باید اظهار نظر کند که سری در بزرگان داشته باشد نه تو که استادیوم رفتن را یک افتخار و دانش بزرگ برای خودت متصور میشی و جز سفسطه چیزی بلد نیستی دقیقا در جامعه ی ما وجود بیخردانی چون شماست یک دیوانه سنگی به چاه می اندازه هزار عاقل درمانده میشه فقط الله یار و یاور مملکت اسلامی ما باشه علی الخصوص رهبر و رئیس جمهور مخلص ما که فقط و فقط به خاطر وظایف دینی خودشان در راس امور هستند ولا غیر.حیف از چنین کشوری که در آن افراد مکاری چون شماها در آن نفس می کشید.خدا نقشه های شومتان را محو و نابود خواهد کرد انشاالله

    نظرات شما -
    • امیر ب ب فرهان
      1

      خفه شو جیره خوار دولت ساندیس خور

  • ناشناس
    1

    نکته‌ی جالبی که می توان در پیام ها دید این است که، این همه پیام مخالف مقاله گذاشته شده است که مجموعه ی فحاشی‌شان به اندازه آن چند عزیز، مثلا، اصولگرا نیست!!! آن هم نه تنها بی ادبانه که بشدت پرخاشگرانه! این ها نمونه ای از طرفداران شما و حکومتند. تازه این با فرهنگ ها و دست به قلم های طرفداران اصولگرایانند. کسی که حتی نمی تواند در فضای مجازی ادای آدم های با فرهنگ ومحترم را در بیاورد، و به رااحتی پرخاش کرده و همه به کارها و رفتارهایی که شایسته خود و خانواده شان است متهم می کند، آنقدر هم حقیر هست که با لذت بر سر دختر و پسر باتوم بکوبد و این را ناشی از قدرت شخصی خود بداند.

  • ناشناس
    2

    بی شرفی اگه انسان بود میشد رئیسی

  • به نام حکیم
    6

    ایران به لبنان فلسطین و یمن کمک می کند چرا؟
    چون دستور خداست انما المومنون اخوه
    خودتون را یک لحظه فلسطینی تصور کنید در مقابل آن ظلم و ستم های نفسگیر دشمن از برادران دینی که دستشون به جایی بنده چه انتظاری دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      لعنت خدا بر فلسطین حزب اله لبنان یمن سوریه روسیه چین و هرچی طرفتارانشان

  • هویج گمنام
    1

    جالبه رئیس جمهورهای ایران یا با آفریقایی ها دیدار میکنن یا با چشم بادومیا بقیه کشورها اصلا نمیدونن کشوری به اسم ایران در جهان وجود نداره یا براشون مهم نیست

  • جنتی
    2

    ابراهیم جان عزیزم مگر قبل انتخابات نگفتی دولت من فقط گشت ارشاد برای مسئولین داره
    چه طور فقط در مرکز پلیس بمیره
    آیا هر کس که قبلا عمل کرده هر لحظه امکان داره بمیره

  • سید
    1

    از کدام مردم می گویی.مردم که به شما رای ندادند. مردم به شما اعتماد هم ندارن. حق مردم را شما می خورید. اختلاس می کنید.ظلم می کنی به مردم. خجالت بکشید.

  • Hamid
    2

    یعنی دروغ تو مذهب شیعه ساختگیتون با ذات کثیفتون عجین شده

    نظرات شما -
    • 2

      دیگه شما ببخشید که شیعه مثل مذاهب اسلامی دیگه پاک و طاهر نیست. داعش هم شیعه بود؟ طالبان چی؟ بوکوحرام و القاعده و ... چطور؟ رژیم سعودی که 80 نفر رو توی 3 روز گردن زد هم شیعه است؟
      درختی که میوه نمیده، ریشه اش خرابه.

  • بیژن
    2

    ترسوها عرضه ندارید مثل یک مرد راستشو به مردم بگید مسولین کشور ریس جمهور. ریس قوه قضائیه. نماینده مجلس شورای اسلامی. این پنهانکاریهای شماست ودروعگویها ،شماست که باعث شده مردم از شما نفرت داشته باشند ۶ماه از سال گذشته هنوز هم حقوق بازنشستگان کشوری ولشگری وکارمندان دولت همینطور مانده است گرانی‌ها وتورم پدرمارادراورد ریس دولت ومسئولین کشور ونمایندگان مجلس همشون به هم پاسکاری میکنند بقران همتون دورعگو وترسو هستید

  • اصغر
    2

    فرضا که مریض بوده، 22 سال پدر و مادرش مراقبت کردند، شما سر دو ساعت جنازه تحویل دادید، خحالت نمیکشید با این حرفهاتون، باشه مریض بوده این بیگناهی شما را اثبات میکنه؟!!!!!

  • ناشناس
    2

    هنوز پژشک قانونی نظر نداده این نظر میده؟؟؟؟. حکومت شعورش نمیرسه که یه شخصی ممکنه مریض باشه وبا کتک بازداشتش نکنه؟

  • امام زمان
    1

    حکومت نمی‌فهمه ممکنه کسی مریض باشه وبا داشت نکنه؟

  • ناشناس
    0

    نتیجه گروه حقیقت یاب مشخص شد،همان روز اول،دیگه چرا سه هفته لفتش دادید؟؟؟تا سر مردم شیره بمالید و آب ها از آسیاب بیفتد؟؟

  • 0

    اون روزی که فرمود، این انقلاب باید زنده بماند باید میفهمیدید که هدف، وسیله رو توجیح میکنه و اسلام با کسی شوخی نداره.

  • 0

    کارتون پینوکیو را فیلمش جدیدش ساختند

  • روزبه طوسی لحاف زاده
    0

    زودتر تموم کن درس های کلاس هشتم پایه است برو درسهات را بخوون ،که دور بعد هم بقیه را میخواهند رد بکنند تا انتخابات با دو گزینه آری و نه برگزار بشه، حداقل مدرک سیکل را داشته باش. راستی که تو رییس ظلمیه بودی زاهدی وفا سرمایه اش را قانونی و شرعی پیدا کرد که او را وزیر معرفی کردی؟!!!!

  • فریبرز
    0

    به خدا اگر تو با این نحوه حرف زدن همون شش کلاس هم درس خونده باشی

  • ناشناس
    0

    درغگوی بزرگ ذات شماها بدترین زات شماها بدترین نوع زات است که هیچ کسی تو دنیا نداره زات دروغ زات فریب زات غارت زات زدن کشتن زندانی کردن زات شماها زات یزیداست زات شماها این است دروغ فریب اختلاس دوزدی غارت گرانی فقر فقر فقر مردم از دست همتان ذله شدن بس است چهلو سه سال دروغ زجر دروغ وریب دروغ وحده دروغ دوزدی دروغ اختلاس دروغ غارت دروغ کشتن دروغ زندانی کردن دروغ شکنجه دادن

  • پزشکان چینی وش
    0

    با این حرفها به جامعه پزشکان ضربه زدید

  • حسن
    0

    تا حالا شده دولت یا حکومت چیزی را گردن بگیرد

  • ناشناس
    0

    الوعده الدروغ !!!بخدا سی سال دیگه تک‌نک سلول هاتون از این کردارتون شرمنده هستن

  • حمید خرازی
    0

    اون دختری که سرشو کوبیدند به ون گشت ارشاد چی؟ اونم خودش کوبید؟

  • ناشناس
    0

    پس اگر انقدر ماست مالی میکنید مرگ یک نفرو کشته شدن سلیمانی هم به خاطر اعمال خودش بوده.

  • 0

    چرا طرف رو گرفتید که بر اثر فشارهای روحی و روانی بیماری نامبرده باعث مرگش بشه؟! اینو بگید چه حقی داشتید طرف رو بگیرید

  • 0

    آخه از خدا بیخبر ها چرا مردم رو میگیرید که این اتفاق ها برایشان بیفته.....

  • 0

    طرف قبل از بازداشت داشته با برادر و آشنایانش خوشحالی میکرده یهودی مثل یزیدیان بر سرشان فرود آمدید طرف سنگ کوپ کرده. مثل اینکه تو گرمای شدید یهویی آب یخ به طرف بدی معلومه آسیب میزنه.

  • 0

    چقدر یک حکومت باید پوست کلفت باشه که تقصیرش را به گردن نگیره. توف به این همه سفاهت

  • 0

    مرگ بر ظالم

  • 0

    رئیس جمهور تحمیلی بهتر از این نمیشه

  • 0

    رئیس جمهور انتخاب حکومت یعنی رئیسی

  • 0

    ملیجک حکومت یعنی همین. هرچی بالایی میگه عین طوطی تکرار میکنه بی اراده و بی خاصیت پ بی اختیار

  • 0

    رئیس جمهور نامردمی

  • ناشناس
    0

    جناب آقای رئیسی لطفا این سوال رو جواب بده گشت ارشاد چرا باید دختر مردمو دستگیر کنه ؟ سوال اینه

  • 0

    نوبت شماها هم میرسه یک روز بالاخره. دنیا دار مکافات است

  • نادری
    0

    ریس جمهور خنده دار مثل پنالتی های خنده دار

  • ناشناس
    1

    خبر فوری نابودگر

  • حسین یوسفی
    0

    خوب خدارو شکر اینم ماله کشیدید رفت بترسید از روزی که دست این مردم بیفتید و تو این خون ها غرق بشید

  • اميدي
    0

    شما راست ميگي. اگر اينطور بود تو مترو ميمرد. من 10 سال تومور مغز عمل كردم توسط دكتر شيرواني . هيچ عوارضي هم نداره . ولي دكتر گفته سرت جايي نخورد و چيزي هم به سرت برخورد نكند(ضربه ) و استرس و ترس هم نداشته باشي تا 80 سالگي عمر مي كني.

  • سارا
    0

    اها

  • ارشاد
    0

    گشت ارشاد اگر قصد دارد به فعالیت خودش ادامه بدهد باید یک تیم متخصص پزشکی ماهر مثل پروفسور سمیعی ویک بیمارستان صیار مجهز به اطاق عمل ودرجه یک و .....و نیروهای خبره ازهلال احمر درمحل ارشادخواهران عزیز حاضر باشند!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها