روسیه: دعوت‌های آمریکا به صلح، ریاکارانه است

وزارت خارجه روسیه گفت که درخواست‌های صلح آمریکا در مسئله اوکراین تنها بر اساس ریاکاری و تلاش برای «شکست استراتژیک» روسیه هستند.

روسیه: دعوت‌های آمریکا به صلح، ریاکارانه است

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سخنان جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در حوزه ارتباطات راهبردی گفت: دولت جو بایدن (رئیس‌جمهوری آمریکا) همچنان به ارسال پیام‌های متناقض ادامه داده و در حالی درباره «خطر هسته‌ای روسیه» هشدار می‌دهد که همزمان ادعای حمایت از حل‌وفصل سریع و مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین را دارد.

جان کربی درسخنان اخیر خود که در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی مطرح شد، مدعی شد که روسیه از آغاز مذاکرات خودداری کرده و نشانه‌ای مبنی بر آماده بودن خود ارائه نمی‌کند.

زاخارووا گفت: نماینده شورای امنیت ملی آمریکا - که از اظهار نظر درباره حمله تروریستی در پل کریمه هم خودداری کرد - در مصاحبه‌ای با یکی از شبکه‌های پیشرو تلویزیون آمریکا گفت که روسیه از «آغاز مذاکرات صلح» جلوگیری می‌کند. چنین اظهاراتی همزمان با محموله‌های تسلیحاتی عظیم به اوکراین مطرح شده است، کمک‌های تسلیحاتی که ظاهرا واشنگتن - به رغم رفتار عجیب و غریب مشتری لجام‌گسیخته‌اش (اوکراین) - قصد توقف آن را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: این دعوت‌های دروغین به صلح، هیچ زمینه‌ای به جز ریاکاری و تلاش نه چندان پنهان برای تحمیل «شکست استراتژیک» به روسیه ندارد.

این سخنگو تاکید کرد که روسیه به اهداف خود دست خواهد یافت و افزود، مسکو برای دیپلماسی آماده است و شرایطش را هم همه می‌دانند.

زاخارووا حمایت واشنگتن از کی‌یف را یکی از دلایل شکست راه‌های دیپلماتیک در حل‌وفصل مناقشه اوکراین دانست.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
    2

    نیروهای آمریکا و ناتو و اروپا و انگلیس ومزدورانشان در اوکراین چه غلطی می کنند؟
    اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها