رویکردهای دوگانه آمریکا؛ دولت بایدن همچنان از ناآرامی‌ها در ایران حمایت می‌کند

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تداوم رویکردهای دوگانه خود و نیز دخالت در امور داخلی کشورها، از ناآرامی‌ها در ایران همچنان حمایت می کند.

رویکردهای دوگانه آمریکا؛ دولت بایدن همچنان از ناآرامی‌ها در ایران حمایت می‌کند

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن روز دوشنبه به وقت محلی در تداوم دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران گفت: جهان رخدادهایی را که در ایران در حال وقوع است، مشاهده می کند.
وی در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران مدعی شد: معترضان، شهروندان ایرانی هستند که به رهبری زنان و دختران، خواستار کرامت و حقوق اساسی خود هستند.
این مقام آمریکایی ادامه داد: ما در کنار آنها می ایستیم و کسانی را که با اعمال خشونت علیه آنان، می‌خواهند بیهوده صدایشان را ساکت کنند، پاسخگو خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، دولتمردان آمریکایی که سالها است تحت لوای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در همه امور کشورهای غیرهمسو با خود مداخله می کنند ولی چشمانشان بر روی موارد متعدد جنایت و نقض حقوق بشر متحدان و همپیمانان بسته است، این بار نیز با داعیه دفاع از حقوق ایرانیان به ویژه زنان؛ سوار بر موج احساسات پاک جوانان ایرانی شده اند تا شاید از یک موضوع داخلی راهی برای تحقق اهداف پنهان خود بیابند.
رئیس جمهور دموکرات آمریکا که این روزها پایگاه سیاسی و محبوبیت خود و حزب متبوعش در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره در پایین ترین حد ممکن در برابر حزب رقیب جمهوریخواه قرار دارد، همزمان با ارسال پیام و دست و پا زدن برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، نه تنها تحریم های جدید حقوق بشری را اعمال کرده بلکه با ادعای تسهیل ابزارهای مدرن دسترسی بیشتر ایرانیان به جریان آزاد اطلاعات؛ در پی تحقق بخشیدن به همان اهدافی است که واشنگتن بیش از چهار دهه است، همه راههای سنتی را در این زمینه آزموده است.

به اعتقاد تحلیلگران و کارشناسان مسائل بین المللی، آمریکای دموکرات ها با آمریکای جمهوریخواهان در اصول و اهداف علیه کشورهای ناهمسو با خود مشترک هستند و فقط روش ها و ابزارهای آنان با یکدیگر تفاوت دارد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۱۱ مهرماه با بهره برداری از ناآرامی ها در ایران، با اظهار نظر درباره امور داخلی کشورمان ، گام در همان راهی نهاد که باراک اوباما رئیس جمهور اسبق دموکرات آمریکا در حوادث سال ۱۳۸۸ نهاده بود.
رئیس جمهور دموکرات آمریکا با ادعای ابراز نگرانی از گزارش‌های تشدید سرکوب خشونت آمیز معترضان در ایران ادعا کرد: ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را از طریق دسترسی بیشتر به سرویس‌های ایمن و خارجی، تسهیل خواهد کرد.
وی همچنین گفت که ایالات متحده مقام ها و نهادهای ایرانی، مانند پلیس امنیت اخلاقی را که به ادعای او مسئول اعمال خشونت و سرکوب جامعه مدنی هستند، پاسخگو می‌داند و  هزینه‌های بیشتری را برای عاملان خشونت علیه معترضان مسالمت‌آمیز اعمال خواهد کرد.
بایدن وعده تحریم مقام های ایران را به بهانه حقوق بشر بلافاصله محقق کرد و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) ۱۴ مهرماه ، نام هفت مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم ها قرار داد و گفت که این افراد به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراض ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت تحریم شده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا ٣١ شهریور نیز پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام دیگر ایرانی را به بهانه دخالت در امور داخلی ایران در پی درگذشت دختر جوان ۲۲ ساله ایرانی به نام "مهسا (ژینا) امینی" تحریم کرده بود.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، هفت مقام ایرانی که در فهرست تحریم ها قرار گرفته اند، عبارتند از: یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا ، حسین نجات فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله، حسن رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، حسین ساجدی‌نیا معاون عملیات فراجا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و احمد وحیدی وزیر کشور.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    3

    عملکرد، رفتار، اعتراض و جنایات وحشیانه و حشی گی و غیر انسانی اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا و متحدانش در سراسر کشور هیچ ارتباطی به فوت خانم مهسا امینی ندارد.

  • ناشناس
    0

    غلط کرده اگه راست میگفت دستتونا میگرفت میبردتون .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها