نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس:

آزادی‌هایی موجود در ایران، در هیچ جای جهان وجود ندارد/ اگر الان کسی بخواهد اعتراضش را بیان کند، می‌تواند از روزنامه‌ها، صداوسیما و رادیو استفاده کند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و مساجد را به عنوان فضاهایی عنوان کرد که در آن فضا برای بیان اظهار نظر موافق و مخالف و سخنرانی وجود دارد و گفت: همه چیز برای بیان اعتراض وجود دارد.

آزادی‌هایی موجود در ایران، در هیچ جای جهان وجود ندارد/ اگر الان کسی بخواهد اعتراضش را بیان کند، می‌تواند از روزنامه‌ها، صداوسیما و رادیو استفاده کند

حجت الاسلام حسن نوروزی در پاسخ به پرسشی درباره نقش مجلس در فراهم آوردن فضای قانونی برای استفاده مردم از حق اعتراض با بیان این‌که «اگر الان کسی بخواهد اعتراضش را بیان کند و نظرش را بگوید می‌تواند از روزنامه‌ها، صداوسیما و رادیو استفاده کند»، اظهار کرد: آزادی‌هایی که در ایران وجود دارد، در هیچ جای جهان وجود ندارد.

وی گفت: اگر واقعاً هدف ابراز نظر مخالف است، امکان «مناظره» وجود دارد و برخی نیز از این فرصت استفاده می‌کنند اما این‌که عده‌ای با قمه مردم را زخمی و تیراندازی کنند، اعتراض نیست؛ این‌که شما می‌بینید فردی روسری‌اش را بردارد و فرد دیگری به مأمور شلیک کند و قمه بزند و با ماشین از مأمور پلیس و بسیجی رد شود، غیر قابل پذیرش است.

این نماینده مجلس گفت: امروز در دانشگاه‌ها و مساجد فضا برای بیان اظهار نظر موافق و مخالف و سخنرانی وجود دارد. جلوی مجلس نیز گاهی اوقات مطالباتی مطرح می‌شود. به نظر ما همه چیز برای بیان اعتراض وجود دارد. مگر امروز اگر در دانشگاه مناظره‌ای برگزار شود، کسی حرفی می‌زند؟ یا اگر بیایند جلوی مجلس مطالبات‌شان را بگویند کسی حرفی می‌زند؟

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    امان از توهم
    بنده خدافڪرمیڪنه نماینده پارلمان ڪاناداست

  • ناشناس
    0

    روسای جمهور قبلی کجا هستند؟
    مگه جناب خاتمی و روحانی منتخب مردم نبودند
    حالا دیگه بقیه بماند
    وقتی وارد سیاست میشید دیگه خواهشا لباس روحانیت را نپوشید
    همه رو دین گریز کردید

  • ناشناس
    0

    حق اعتراض مردم در ایران فقط در فضای مجازی آنهم بطور غیرمستقیم و با واسطه از طریق سایت های خبری نسبتاً مستقل امکان پذیر است وگرنه چنانچه مردم و اساتید دانشگاه و معلمان و دانشجویان و دانش آموزان و کارگران و کارمندان بخواهند حق اعتراض خود را بطور حقیقی به کف خیابانها و مراکز دانشگاهی و آموزشی و کارخانجات و کارگاهها و ادارات بکشانند بلافاصله توسط مأمورین حکومتی با قوه قهریه سرکوب و قلع و قمع می شوند! در ایران در عمل حق آزادی بیان، قلم، فکر و اندیشه و عقیده و آزادی های مشروع فردی و حقوق بشری به هیچ وجه وجود ندارد! در حکومت ایران با کوچکترین اظهارنظر و اظهار عقیده و اعتراض به وضع موجود به تو برچسب اقدام ضد امنیت ملی، خائن و وطن فروش و تشویش کننده اذهان عمومی زده می شود و تحت تعقیب قضایی قرار می گیری!

  • جعفر
    0

    همین حرف های مفت و بی ارزش از زبان مسئولان است که وضعیت امروز را رقم زده

  • حاج سعید طوسی
    0

    ای حقه باز دروغگو، ۴۰سال هست که ایران فقط یک صدا دارد آنهم شما تمامیت خواهان هستید.

  • ناشناس
    0

    ميدانيم ،أزادي كه ميفرمايد فقط براي شما ،وشوراي نگهبان است ،هركسي اعتراض كند ،يا اشرار ،يا اغتشاشگر است ،

  • ناشناس
    0

    راستگو

  • ناشناس
    0

    الان یک مرغ پخته در حال خندیدن است

  • زهرا
    0

    جوک نگوحاجی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جوک نبود جفنگ بود .جوک کلاس دارد .

    • 0

      این مرتیکه فکر میکنه دویست سال پیشه مردم چیز زیادی نمیدونن .

  • ناشناس
    0

    من تصور میکنم اینها شغل مناسب میخواهند اما توجه ایی به بیکاری آنان نمیشود وهرروز باسکوت شماها مواجه هستند درنتیجه عقده گشایی میکنند وشروع به آتش زدن وتخریب میکنند .البته نباید اموال عمومی که خیلی هزینه شده است ازبین ببرند اما اگر توجه کنید دریک دعوای بین دونفر وقتی اصحاب دعوا به خواسته های فردی خود نمیرسند به سر وصورت هم میکوبند ونماینده قانون آنها را به میز قضاوت هدایت میکنه داستان این جوانان اگر خواسته سیاسی درکار نباشد ومنحصر به بیکاری ونداشتن شغل باشه ممکنه بخواهند با ایجاد خسارت مشکل خود را رفع کنند .

  • کوروش
    0

    به به از تلویزیون و رادیو همه چی خوبه من چقدر خوشحالم بهترین کشور ایران کره مریخ را میگوید

  • آزادی
    0

    چند مورد از آزادی هایی که در ایران وجود دارد را نام ببر .صدا وسیما فقط تریبون تندروها شده در صدا وسیما ایران هیچ مشکلی نداره و معترضان عوامل دشمن هستند روزنامه ها هم آزاد نیستند و فضای خفقان آوری بر مطبوعات کشور حاکم است رادیو هم دست خود شما است هر کسی که پول داشته باشه و به حاکمیت نزدیک باشه از آزادی برخوردار مثل قالیباف و ضرغامی و رئیسی که در توییتر و اینستاگرامی که خودشان فیلتر کرده اند به مردم پیام میدن

  • ناشناس
    0

    آزادی در اختلاس ، بی قانونی،چپاول بیت المال ، مالیات های سنگین ،غارت اموال مردم در بورس ، گران کردن بیش از حدِ اجناس و خدمات و......... و پاسخگو نبودن مسئولان ! در هیچ جای جهان وجود ندارد!

  • ناشناس
    0

    واقعا خیلی ابله ونامرد هستی صدای هر معترضی در نطفه خفه میکنید.دروغگو

  • شیشلیک
    0

    43ساله دارید مردمو فریب میدید که به اختلاسهاتون برسید

  • ناشناس
    0

    اخی از کی تا حالا !اون مداحه هم گفته بود برای طرح اعتراض به ۱۱۱ زنگ بزنید! شما تراشه های مغزتون از یه شرکته ! سه چهار گیگ بالاتر هم ظرفیت نداره گویا !صدا وسیما وکیهان وجوان وتسنیم که معتقد به کشتن معترضها هستند !عمودی بریم اعتراض افقی خودکشی کرده بر می گردیم که !

  • صادق
    0

    مسئولین کشور هر روز رکورد جهانی "دروغگویی بیشرم" رو تو گینس جابجا میکنن!!!

  • ناشناس
    0

    حاج اقا زشته جان خودت این حرف ها را نزن ،، معترضین را لحبازتر میکنید ، به خدا اگر شماها منبر نروید و تریبون بدست نگیرید حرفهای خنده دار نزنید جو آرامترمیشود شما سکوت کنید

  • مخاطب
    0

    خیلی بیشعوری حاجیه دروغگووووو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها