ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به محوطه سفارت ایران در دانمارک و حمله به سفیر/ امیرعبداللهیان: مایه تاسف است/ ویدئو

وزیر امور خارجه با انتقاد شدید از عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ، وضعیت ناشی از ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به سفیر کشورمان را بررسی کرد.

ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به محوطه سفارت ایران در دانمارک و حمله به سفیر/ امیرعبداللهیان: مایه تاسف است/ ویدئو

حسین امیرعبداللهیان در پی ورود غیرقانونی یک مهاجم مسلح به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، در گفت‌وگوی تلفنی با افسانه نادی‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، وضعیت ناشی از ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به سفیر کشورمان را مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با انتقاد شدید از عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ اظهار داشت: مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند.

نادی‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در این تماس تلفنی اظهار داشت: فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالیکه سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروهای مستقر در پارکینک سفارت کرد.  

سفیر کشورمان افزود: متاسفانه برغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک با تاخیر فراوان خود را به سفارت رساند.

169901360

حال عمومی سفیر ایران در دانمارک خوب است

وزیر خارجه کشورمان در اینستاگرام خود درباره ماجرای ورود مجرمانه یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت کشورمان در دانمارک و حمله به خانم نادی‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران نوشت.

در توضیح اینستاگرامی حسین امیرعبداللهیان در این‌باره آمده است:  در پی ورود غیرقانونی یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به خانم نادی پور سفیر کشورمان در کپنهاگ، با ایشان به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردم.

الحمدلله حال عمومی -و نه وضع روحی- خانم سفیر و سایر اعضای سفارت خوب است.

بر اساس اظهارات خانم نادی‌پور ، فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالی‌که سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید ایشان، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروهای مستقر در پارکینگ کرد.

متاسفانه برغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک بموقع در محل حاضر نشد .

مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و آن هم سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک می شود و پلیس بموقع در محل حضور پیدا نمی کند.

عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ بر عهده دولت دانمارک بوده است.

62396881

حجم ویدیو: 13.59M | مدت زمان ویدیو: 00:05:38 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 55
  • ناشناس
    11

    امنیت باید خودجوش به وجود بیاید یعنی اینکه نبایستی اقدامی کنیم که بدون جهت برای خود دشمن ایجاد کنیم تا مجبور نشویم دور خود حصار کشیده و یک ارتش را مسؤول حفاظت از جان و مال خود کنیم!

    نظرات شما -
    • داروغه ناتینگهام
      6

      فیک نیوز این بار از وزیر خارجه ایران!

      اظهارات وزیر خارجه دولت مستقر در ایران درباره قطعی خدمات اینترنت در روز شورش ترامپ و تلاش او برای کودتای انتخاباتی، یکی از عجیب ترین، بی سابقه ترین و غیرمنتظره ترین اظهارات مقامات ایرانی در تاریخ جمهوری اسلامی است.
      در حالیکه امید اندکی وجود دارد که این اظهارات در رسانه های غربی منعکس نشود و باعث تحقیر دولت فعلی کشورمان نشود، باید به این واقعیت بپردازیم که نه تنها خدمات اینترنتی در آمریکا در این روز قطع نشد، بلکه استفاده شورشیان از شبکه های اجتماعی، به شدت جدی بود و از سوی دیگر، خبرنگاران حاضر در کنگره تا لحظه اشغال ساختمان ها توسط حامیان ترامپ، لحظه به لحظه رویدادها را با استفاده از شبکه های اجتماعی منعکس می کردند.
      در ساعات اشغال کنگره توسط حامیان ترامپ، اینان با شخص ترامپ و کاخ سفید در تماس واتس اپی و فیس بوکی بودند. کارمندان گرفتار در دفاتر ساختمان کنگره، با خانواده هایشان تماس تصویری برقرار کرده بودند. فراتر از همه، گرفتار شدن و دستگیری شورشیان در ماه های متعاقب شورش، به لطف انبوه تماس های تصویری و پست هایشان در شبکه های اجتماعی صورت گرفت.
      اظهارات وزیر خارجه ایران، تنها باعث خواهد شد که مقامات آمریکایی، گزارش بسیار کلیدی سازمان های امنیتی درباره دخالت ایران در کمپینها و انتخابات آمریکا را دوباره به صدر اخبار ببرند.

    • ناشناس
      70

      در نظر شما همیشه ایران محکوم است عربستان آمریکا اینهمه آدم میکشن ایرادی نداره کل ایرادات دنیا در ایران هست دشمنی افراطی شما رو به بی انصافی کشونده

    • ناشناس
      1

      دروغ گویان قاصب رسوا،،، حالا شبکه اجتماعی تا کی قطع خواهد بود چه کسی جوابگو است

    • ناشناس
      1

      به ناشناس حق باشماست آنها کافر و شیطان بزرگ هستند ایران چه؟

  • عادل از قطب شمال
    11

    پس چرا شما امنیت سفارت امریکا. انگلیس و عربستان را تأمین نکردید

    نظرات شما -
    • من
      7

      ای قربون دهنت
      یکی از امنیت حرف بزنه که حمله به سفارت و مردم کشورش تخصصش نباشه

    • M
      55

      آفرین عادل جان.الحق که نوکر با وفایی هستی.خوب برای اربابات دم تکون میدی

    • ببین و بشین
      14

      اونی که بسفارت ایران حمله کرده چهل سال دیگه فرزندش رو برای ادامه تحصیل و زندگی عالی میفرسته ایران . ببین و بشین

    • ناشناس
      5

      عمو M ما هم از دم تکان دادن شما و کله سیاه های امثال شما به اربابانتان یاد گرفتیم

    • به ناشناس
      31

      عادل جان ما مثل شما نون و .... از نوکری نیست.شماها هستید که هنری جز نوکری برای دشمنان این مملکت نداشتید.راستی چه خبر از آلبانی.بن سلمان مواجبتون رو خوب میده؟

    • 4

      شما از بشار اسد و شیخ حسن و ارباب و رهبر پوتین چه خبر

    • بهm
      21

      چه توقع هایی داری؟پول امثال این عادل چاره ای ندارن.پول میگیرن و پیام میدن.اگه این طور پیام هارو ندن شب رو باید گرسنه تو توالت های کمپ تو آلبانی صبح کنن

    • .
      18

      پس قبول داری که نوکر مریم رجوی و بن سلمان هستی.ضمنا امثال سید حسن کابوس شب و روز اربابت اسرائیل .حق داری ازش کینه داشته باشی.راستی شنیدم که همه تو گروهک منافقین زناشون رو به عقد مسعود در آوردن.فقط خواستم بهت یادآوری کنم خخخخخ

    • به عادل منافق
      17

      تردیدی نیست که حمله امروز به سفارت هم کار نخاله های منافقین بوده.البته از گروهی که در زمان جنگ با صدام ملعون دست برادری بده و در عملیات مرصاد اون بی شرفی ها رو به خرج بده و گروهی که دستش به خون هفده هزار نفر از مردم این مملکت آلوده باشه حمله به سفارت و این کارها که چیزها که چیزی نیست.کارتون تموم منافقین کوردل

    • ناشناس
      1

      احمقانه است که تمام مشکلات کشور را به گردن دشمن شاختگی امریکا و البلنی و سعودی بدانید و هر که آگاه است و حق و حقوق انسانی خودش را بخواهد وابسطه البانی و سعودی بدانید بماند که همه میدانند این دشمن تراشی و دشمن هراسی همه تئاتری از طرف ساندیس خورها براز انحراف افکار ملت در جهت اهداف چپاول ثروت ملی است

  • ناشناس
    8

    شاید بصورت خودجوش از دیوار سفارت بالا رفتن

  • ناشناس
    4

    ببینید ریشه اینهمه نفرت وخشونت از خیابانهای ایران تا سفارتخانه ها در خارج از کشور کجاست آنرا درمان و ریشه کن کنید....

  • موسوی
    3

    کاش چن تا پلیس از ایران می بردین مراقب خانم. جون باشن،،، ی وقت نکشنش،،،،

  • ناشناس
    4

    عجب!! پس حمله به سفارتهای خارجی در ایران فقط مجاز است.

  • ناشناس
    3

    خودجوش بوده

  • الام
    3

    یه مرد پیدا شدحق ملت رو بگیره

  • ناشناس
    15

    دانمارک همون کشوری که روزنامه هایش علیه پیامبر مطلب می‌نوشتند و تصاویر زشت از پیامبر مخابره می‌کردند....
    از چه کسانی انتظار امنیت برای کارکنان ایرانی دارید....
    یک مشت کافر .....

  • بیژن
    4

    چاه مکن بهره کسی اول خودت دوم کسی از اول شما ها بود ازدیوار سفارت آمریکا و عربستان و...بالا رفتید وحمله کردید چطور خوب؟!!!

  • ناشناس
    4

    فقط ما حق داریم ازاین کارا بکنیم

  • سروش
    3

    میگه مایه تاسف است در قلب اروپا چنین اتفاقی بیفته یعنی خودش باورش نمیشه تو اروپا همچین‌اتفافی بیفته اما مایه تاسف نیست خودتون هر ۱۰ سال تقریبا یه سفارت خانه رو مورد عنایت قرار دادین وآبروی ایران رو در سطح جهان بردین

  • 1
    3

    حالا انقلاب بزرگتر از انقلاب اول صورت گرفته یا نه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • محمد
    2

    حقتونه.اینجا که یه گله آدم از بالای دیوار رفتن تو سفارت انگلیس و عربستان.

  • علی
    3

    دمش گرم ولی ای کاش خسارت جانی ایجاد میکرد

  • ناشناس
    6

    دستشون درد نکند هر ایرانی که به داخل ایران وصل است به گفته بوش تروریست است و ایران بر هم زننده تعادل دنیاست و باید سفارتش تعطیل شود .

  • رضا
    10

    چه نظرات عتیقه ای مواظب باشین ناسا نیاد سراغتون نابغه ها

  • بیژن
    4

    باسلام باتشکر از مدیرمحترم خبرفوری امیدوارم همیشه پیروز موفق بود وباشید باتشکراز خبرهای درست ودقیق که منتشر میکنید دورد بر شرفتان

  • ناشناس
    1

    شیر تو شیر شده بزن بزنه

  • ناشناس
    0

    سال۵۷ انقلابیون یاددادن

    نظرات شما -
    • 1

      وحشی بازی بیش نبود

  • 16

    اگر سلبریتی‌های آمریکایی در اغتشاشات اخیر نگران دختران ایران شده‌اند پس چرا برای بچه‌های پروانه‌ای کشورمان استوری نمی‌گذارند. این پلشتی‌ها، عدم صداقت و نیز وابستگی آنان به مقامات جنایتکار کشورشان را نشان می‌دهد.

  • 17

    کشورهای غربی که داروی بیماران پروانه‌ای کشورمان را تحریم کرده‌اند چگونه سخاوتمندانه شبکه‌های مستهجن اجتماعی و اینترنت را برایمان عرضه می‌کنند؟ همان طوری که در هیچ کشوری رسانه ‌این‌گونه رها نیست از مسئولین درخواست می‌شود حداقل همانند دیگر کشورها با رسانه‌های مجازی دارای سوگیری دشمنانه مثل اینستاگرام، تلگرام و واتساپ برخورد نمایند.

  • ناشناس
    16

    روزنامه‌های زنجیره‌ای چرا هیچ اشاره‌ای به بیانیه مهم وزارت اطلاعات در دستگیری جنایتکاران حوادث اخیر که از گروهک‌های الحادی و نفاق و تبعه اروپایی و تروریست‌ها بودند نکردند؟ نکند این‌ها هم نسبتی با آن طیف متنوع دشمنان کشور دارند؟

    امنیت و سلامت دو نعمت خدادادی است که انسان تا آن را دارد قدرش را نمی‌داند ولی وقتی از دست داد متوجه می‌شود. این روزها که عده‌ای معدود به بهانه مرگ مهسا امینی در برخی نقاط کشور به عقده‌گشایی پرداختند مردم به اهمیت امنیت پی بردند. دستگاه قضایی باید با شدت با افراد منافقی که بنای اغتشاش داشتند و صدمات فراوانی به کشور و مردم وارد کردند و قریب 50 نفر از هموطنانمان را به شهادت رساندند برخورد نماید.

    عراق، سوریه، یمن، لبنان، افغانستان و... آینه‌ای است در برابر هر ایرانی تا تصویر شفاف جمهوری اسلامی ایران را ببیند و برای رفع کمبودها تلاش کند و به پیشرفت کشور خود بیندیشد. عده قلیلی که مانند انسان‌های عصر توحش عمل کردند و داشته‌های مملکت خود را به آتش کشیدند واقعا دنبال چه بودند؟ البته مردم هوشیارند.

    هیچ انسان با شرافتی در این شرایط اقتصادی، اموال مردم کشورش را آتش نمی‌زند مگر داعشی‌صفت‌هایی که طبق قرارداد با ارباب خود عمل می‌کنند.

    از مسئولین محترم قوه قضائیه درخواست داریم با سلبریتی‌هایی که در فتنه اخیر آب به آسیاب دشمن ریختند برخورد قاطع داشته باشند و خسارت‌های وارده بر کشور را از طریق مصادره اموال آنان جبران نمایند.

    همان گونه که اسم رمز آشوب و اغتشاش در فتنه آمریکایی عبری عربی سال 88 «تقلب در انتخابات بود» آن هم با اختلاف ۱۳-۱۲ میلیون رأی، شهریور 1401 نیز «مرگ مهسا امینی» به عنوان«رمز آشوب و اغتشاش» انتخاب شد‌، ولی بلافاصله با شعارهایی که داده شد محرز گردید که از یک گنداب مشترک سرچشمه می‌گیرند و سر و ته یک کرباسند.

    مرگ مهسا امینی به هنگام بازداشت توسط پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی حادثه‌ای دردناک بود ولی نباید اجازه داد به خاطر این حادثه تمام زحمت‌های شبانه‌روزی حافظان امنیت کشور زیر سؤال برود و عده‌ای مریض‌القلب به این بهانه شروع به عقده‌گشایی بکنند.

    کشورهای غربی که داروی بیماران پروانه‌ای کشورمان را تحریم کرده‌اند چگونه سخاوتمندانه شبکه‌های مستهجن اجتماعی و اینترنت را برایمان عرضه می‌کنند؟ همان طوری که در هیچ کشوری رسانه ‌این‌گونه رها نیست از مسئولین درخواست می‌شود حداقل همانند دیگر کشورها با رسانه‌های مجازی دارای سوگیری دشمنانه مثل اینستاگرام، تلگرام و واتساپ برخورد نمایند.

    اگر سلبریتی‌های آمریکایی در اغتشاشات اخیر نگران دختران ایران شده‌اند پس چرا برای بچه‌های پروانه‌ای کشورمان استوری نمی‌گذارند. این پلشتی‌ها، عدم صداقت و نیز وابستگی آنان به مقامات جنایتکار کشورشان را نشان می‌دهد.

    18 ماه از مذاکرات احیای برجام گذشته و نتیجه‌ای حاصل نشده به نظر می‌رسد کش دادن مذاکرات و فرسایشی کردن آن توسط آمریکایی‌ها نمی‌تواند برای هیچ طرفی سودمند باشد.

    مرگ آن بانوی مریوانی یعنی خانم شیلر رسولی که هنگام فرار از دست همسایه متجاوز و فاسق از پنجره خودش را به بیرون پرتاب کرد و کشته شد خیلی دردناک بود.پس چرا افراد آشوبگر نسبت به این حادثه واکنش نشان ندادند؟ آیا جز این است که دلسوزی آنان برای فوت خانم امینی بهانه‌ای برای وحشی‌گری‌هایشان بود.
    یک پیام
    قطعاً حساب آشوبگران و اغتشاشگران از مردم جداست و مسئولین هم بر این امر واقفند. لازم است ضمن تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به مشکلات مردم اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پرداخته شود و رسانه ملی می‌تواند با گفت‌وگوهای کارشناسانه نقش اساسی ایفا نماید.

    دولت در بحث فضای مجازی به جد وارد عمل شود و یک پیام‌رسان قوی، مطمئن، توانمند با قابلیت صوتی- تصویری راه‌اندازی کند که پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد و آنها را از پیام‌رسان‌های نامطمئن خارجی بی‌نیاز نماید.

    از شورای شهر تهران درخواست می‌شود چند خیابان را به نام چند پزشک و ‌پرستار متعهد که در مبارزه با کرونا به شهادت رسیدند نام‌گذاری نماید.

    افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی به گونه‌ای است که قشر ضعیف در حسرت مسافرت با آن به سر می‌برند. مسئولین امر ترتیبی اتخاذ کنند که این حسرت حداقل برای یک بار هم شده به دل این قشر زحمتکش نماند.

    علی‌رغم وفور لوازم خانگی تولید داخل و قیمت بالای آنها، به کیفیت کالا کمتر توجه شده است. اگر تولیدکنندگان داخلی خواستار اقبال مردم به خرید کالاهای داخلی و سپس قابلیت صادر کردن ‌کالاهای خود هستند باید نسبت به افزایش کیفیت تولیدات خود توجه جدی‌تر نمایند.

    رئیس‌سابق بانک مرکزی در نامه‌ای سرگشاده از رئیس‌جمهور خواسته است کار را به اهل کار بسپارند. منظورشان شاید این است که مثل دولت قبل کاری کنید که در دوره 8 ساله 40 سال کشور را به عقب ببرید نه این طور که شبانه‌روز به فکر مردم و حل مشکلات باشید و خودتان را خسته کنید!

    از تلاش مجدانه وزارت امور خارجه کشورمان در پیگیری و آزادی حاجی ایرانی که به بهانه گرفتن یک عکس سردار دل‌ها در کنار کعبه بیش از دو ماه و ‌اندی بازداشت بود تقدیر و تشکر می‌شود.

    نظرات شما -
    • خوزستان خوزستان خوزستان
      1

      تمام کشورهایی که گفتی جنگ طلبی های جمهوری اسلامی به این روز دچارشون کرده کیه که ندونه ثروت ایران خرج ساخت باغ تو لبنان و مرز اسراییل میشه و خرج ساختمان سازی تو عراق و خرج حقوق و تامین مالی سربازهای لبنانی و خانواده هاشون میشه ؟ کیه که ندونه ثروت ما یا تو حساب اقا زاده ها میره یا سلاح میشه برای همه ی این کشورها .خبر فوری سانسور نکن لطفا

  • ناشناس
    0

    بزرگترین مشکل دولت و سایر ارکان نظام تناقض در رفتار و عمل است،از طرفی به سایر کشورها در سهل انگاری از سفارت ایران خرده میگیرند در حالیکه ایران با نیروهای ویژه لباس شخصی بارها به سفارت سایر کشورها حمله کرده،به سایر کشورها بدلیل عدم پذیرش دختران محجبه به دانشگاه ایراد میگیرد ،درحالیکه بالاترین مقام سیاسی هر کشور چنانچه وارد ایران شد باید محجبه باشد، جمهوری اسلامی ایران انچه بر خود نمی‌پسندد بر دیگران می پسندد و بر عکس.

  • ناشناس
    0

    جناب عبدالهیان گوشی اپل در دست داری عمل با گفتارت زمین تا اسمام فرق دارد.

  • آزادی
    0

    حمله به سفارت آمریکا و گروگانگیری کار زشتی نبود

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    وزیر تاسف و تشکر و انکار و تکذیب و پنهانکاری!!!!!
    تف بر این کابینه...

  • کلکلها
    6

    سفارتخانه های خارجی را آتش بزنید

  • ناشناس
    0

    اینم کار خودتونه. میخواین معترضا رو وحشی و قانون شکن نشون بدین

  • کاکتوس
    18

    به به میبینم که آلبانی نشین ها همه فعال هستند

  • ناشناس
    14

    پلیس فقط پلیس ایران اسلامی

  • داریوش اقبالی
    0

    آنچه این نامردان با جان انسان میکنند هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا آنچه این نامردان روزگار غریبی است

  • همه جا
    0

    یه بام و دو هوا نمیشه عشقم اینارو کی میخواین بفهمین ؟؟

  • ناشناس
    1

    این الکو برداری از اشغال سفارت خانه ها در سال ۵۷ است عوض گله ندارد خخخخخ

  • حاج سعید طوسی
    0

    این یارو حتما از شاگردان خانم ابتکار و سردار جعفری و اصغرزاده و...بوده که آموزش لازم جهت حمله بسفارت را دیده. خود کرده را تدبیر نیست لازم به توضیح هست که سفارت هر کشوری جزء خاک آن کشور محسوب می شود.

  • ناشناس
    0

    اول اینکه حمله به سفارت دیگران عمل ناپسندی هست و محکومه هر کجای دنیا که باشد ، عنایت دارید که..... ، دوم اینکه ماشینای خوبی سوار می شن

  • ناشناس
    1

    سفارت انگلیس و عربستان توی ایران را یادتون میاد آقای وزیر امور خارجه?برای اوناباعث تاسفه برای ماچی که ریختن کلی‌خسارت زدن که مجبور به پرداخت خسارت هم شدیم،نظرتون دراین مورد چیه؟

  • 1

    چاه مکن بهرمسی،اول خودت دوم کسی،
    برای دولتدماذهمهدکاری خوبه برای خارجی ها بده؟
    وقتی گفتار با عمل فرق میونه انتظار همه چی را داشته باشین،سالهاست تملق و دروغگویی هایتان امان همه را بریده ،متاسفانه هیچ تغییر سیاستی هم ندارین.

  • ناشناس
    1

    خداییش که باید اجازه ورود میگرفت،ما برای ورود و آتش زدن سفارت عربستان اجازه گرفتیم و اونها هم مردانه قبول کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها