۷۱ هزار غیر نظامی افغانستانی توسط نظامیان آمریکایی کشته شده‌اند

طالبان اعلام کردند نظامیان اشغالگر آمریکایی در مدت ۲۰ سال اشغالگری افغانستان، دستکم ۷۱ هزار غیر نظامی افغانستانی را کشته‌اند.

۷۱ هزار غیر نظامی افغانستانی توسط نظامیان آمریکایی کشته شده‌اند

طالبان امروز(جمعه) دربیانیه ای اعلام کرد که آمریکا ۲۱ سال قبل در چنین روزی (هفتم اکتبر) بدون مجوز و دلیل منطقی به افغانستان حمله کرد که نتیجه آن کشته شدن بیش از ۷۱  هزار غیرنظامی افغانستانی بود.

بر اساس این گزارش در این دو دهه بیش از ۷۸ هزار نفر از نیرو‌های ارتش و پلیس افغانستان نیز کشته شدند .

 طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و یکمین سالروز تجاوز آمریکا به افغانستان گفت حملات آمریکا و جنگ در افغانستان باعث آوارگی میلیون‌ها نفر از مردم این کشور هم شده است.

طالبان در بیانیه خود با اشاره به اینکه هم اکنون افغانستان از حضور نیرو‌های اشغالگر پاکسازی شده است و مردم افغانستان آزادانه زندگی می‌کنند گفت طالبان بار دیگر اطمینان می‌دهد که افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست و اجازه داده نمی‌شود از خاک این کشور ضد کشور دیگری استفاده شود و در مقابل، از سایر کشور‌ها نیز می‌خواهد موضع خصمانه در برابر افغانستان نداشته باشند و در برابر امنیت، ثبات و پیشرفت اقتصادی ما موانع ایجاد نکنند.

هر چند امروز اشغالگری آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است، اما این کشور با بحران اقتصادی، اجتماعی، بیکاری و فقر شدید در افغانستان ناشی از اشغالگری آمریکا و جنگ دردو دهه گذشته مواجه است.

آمریکا و متحدانش در هفتم اکتبر سال ۱۵ میزان ۱۳۸۰ به بهانه مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند.

نظامیان آمریکایی در نهایت پس از ۲۰ سال اشغالگری در افغانستان و ارتکاب جنایات بی شمار با نابودی زیر ساخت های اقتصادی،بهداشتی، اواخر ماه اوت سال ۱۴۰۰ با خفت و شکست از این کشور خارج شدند. طالبان هم اواسط همین ماه در افغانستان به قدرت رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    از نظر من خوب کاری کردن واقعا افغانی ها لی خاصیت ترین انسان ها هستی هستن جز حمالی تخصص دیگه ای ندارن آواره کشورها دیگه هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها