عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مردم از اصلاح‌طلب و اصولگرا خسته هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مردم از اصلاح‌طلب و اصولگرا خسته هستند و اگر جنگ‌های برره بالا و پایین، اصلاح طلب و اصولگرا را ادامه دهیم همین می‌شود که می‌بینید.

مردم از اصلاح‌طلب و اصولگرا خسته هستند

بیش از 2 هفته از فوت مهسا امینی و سلسله اعتراضات در بسیاری از شهرهای ایران می‌گذرد. در این حین بسیاری از کارشناسان بر این باورند امروز جای گروهها و شخصیت های مرجع اجتماعی حس می‌شود.

در این خصوص جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت کلی و سیاست خارجی گفت: مشکلات امروز ما نه به دست اصلاح طلبان و نه به دست اصولگرایان حل نمی‌شود. برای درمان دردها باید عزم ملی داشت و برای این عزم ملی باید از ظرفیت هر فرد، جناح و طیفی استفاده کرد و هر کسی که از پس کاری بر بیاید کمک کند.

وی افزود: اینکه بگوییم اگر اصلاح طلبان امروز بودند مشکل نداشتیم اشتباه است، ریشه مشکلات مردمی که امروز معترض هستند به یک سال اخیر برنمی‌گردد، بلکه در طول این ۴۰ سال ایجاد شده است. این نظام متعلق به همه‌ی ماست و اگر نظام آسیب ببیند، نه اصلاح طلب و نه اصولگرا باقی نمی‌ماند. باید از فاز جناحی بیرون بیاییم، پای صحبت مردم نشسته و درد دل‌های آنان را بشنویم و در مقابل، سخن و مطالبات و مشکلات نظام را نیز بشنویم تا به جمع‌بندی رسیده و مشکلات را حل کنیم، اما اینکه ما در اتفاقات اخیر بر اساس جناح‌بندی پیش برویم دردی از کشور حل نمی‌کند و می‌توان گفت که مردم از هر دو جناح خسته هستند.

جهان آبادی یادآور شد: دردهای امروز ما در کشور ناشی از مدیریت ضعیف است و بخشی هم ناشی از فشار علیه ایران بوده است؛ از جمله کمبود منابع ارزی و درآمد و مشکلات سیاسی و امنیتی. و در نهایت این آش شله قلم کاری است که می‌بینید، اما در حال حاضر بهترین کار این است که نظام جمهوری اسلامی را به عنوان تنها نظام مردمی در خاورمیانه تنها نگذاریم.

وی ادامه داد: بسیاری از سیاست‌ها ایراد دارد، اما نظام متعلق به مردم است و اگر تحلیل این باشد که این نظام غیر مردمی است و ژست دفاع از مردم گرفته شود، تحلیلی از اساس اشتباه است. اگر آسیبی وجود دارد باید درمان کنیم و از سویی اگر در جایی کار مثبتی انجام شده باید برای انتشار آن در عرصه رسانه‌ای کمک کنیم؛ ما امروز با چالش روبرو نیستیم بلکه با جنگ تمام عیار رسانه‌ای طرف هستیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از حوادثی که در کشور اتفاق می‌افتد و حتی خدماتی که نظام انجام می‌دهد، لابلای چالش رسانه‌ای گم می‌شود. توقع این است که اصلاح طلبان از این شرایط برای تسویه حساب جناحی استفاده نکنند و این توقع نیز وجود دارد که اصولگراها هر چه اتفاق می‌افتد را به اصلاح طلبان نسبت ندهند. این نظام با تمام درد و ضعف‌ها به همه‌ی ما تعلق دارد و همه وظیفه داریم از نظام دفاع کنیم چون نظام مردمی است.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برخی فکر می‌کنند که اگر خدای ناکرده معاند، تجزیه طلب و سلطنت طلب در این کشور به قدرت برسند بهتر از این نظام مردمی کار می‌کنند، سخت در اشتباه هستند. این‌ها درصدد این نیستند که به نظام آسیب بزنند، بلکه می‌خواهند ایران را تکه پاره کنند.

وی با بیان اینکه پشت این جریانات بسیاری از کشورهای منطقه دخیل هستند، یادآور شد: آن‌ها ایران واحد را نمی‌خواهند. اگر ما این مسائل را برای مردم بیان کنیم و مطالبات آنان را بشنویم می‌توانیم بخشی از این مشکل را حل کنیم و از طرفی اگر جنگ‌های برره بالا و پایین یا اصلاح طلب و اصولگرا را ادامه دهیم، اوضاع همین می‌شود که می‌بینید.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • رهگذر
    0

    تنها گروهی و دولتی که ایران واحد را نمیخواهد دولت و حکومت جمهوری اسلامیست وگرنه مردم از اقوام مختلف ایران در همین اعتراضات ثابت کردند کرد و ترک و بلوچ و بختیاری و فارس همه جزء کشور ایران و حمایتگر هم هستند .

  • ناشناس
    1

    دورعگویی فاش شدهوزیر نفت لبنان میگه هبه است برای ما میگه پولی است
    اینها باید درست بشه تا اعتماد عمومی برگرده میدونم میدونید
    درست کنید
    درست میشه

  • ناشناس
    0

    دیگه چیز وجود نداره که امتحانش رو پس نداده باشه سفره ما مردم بهترین نشانه است که چه کردند با معیشت و زندگی مردم اما عاقبت فقط از آن متقین است نه ظالمان

  • صادق خلیلی
    0

    موتور قایق خراب شده وام می‌خواهم بی بهره کمک کنید

  • اااااقااااااا
    0

    اورین....اورین.....ااااااااووووووررررییین

  • یکی از مردم
    0

    مردم از کل این سیستم بیزارند به هر روشی گفتند ولی خودتونو زدید به نفهمی

  • Behnaz
    0

    فعلا بیشتر از هرچیز از فیلترینگ اینستا و واتساپ‌خسته ایم چرا از چهار تا کامنت‌میترسند مسئولان اخه کددم‌احمقی اونجا گردهمایی اعتراض میزاره وقتی زود لو میره ک شما حالا اومدین این دو تا پلتفرم و فیلتر کردین مشکل شبکه های ضد نظام در خارج و گرونی و حجاب نخواستن ادماس

  • ایرانی اصیل
    0

    مردم از اصولگرا و اصلاح طلب خسته نشدند جناب جهان آبادی بیزارن و متنفر شدند از بس که دروغگو ، پدر سوخته ، رانتخوار و هزار عیبه اند

  • وحید
    0

    شیخ ما چشم بسته غیب گفتن.!!

  • ناشناس
    0

    والا ملت از همتون خسته شدن که یک عمره میخورین و عین خیالتون نی چی به سر ملت آوردین....

  • ناشناس
    0

    میگن جمهوری ولی بجاش که میرسه نظر مردم میشه تجزیه طلب وووو میگن اسلامی ما بجز اسم چیزی ازا اسلام ندیدیم هر کثافت کاری میکنند تا کسی اعتراز بکنه میشه منافق و غیره ووو تا دلت بخواد اسم دارند براش درود بر هرچه ایرانی از نژاد پاک اریایی ونه هیچ نژاد دیگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها