مشرق مطرح کرد:

اسامی و نحوه شهادت ۱۵ شهید مدافع امنیت در ناآرامی‌های اخیر کشور

«در هر برهه‌ای که دشمنان قسم‌خورده این مرزوبوم، ملت ایران را آماج فتنه‌ها و حملات خود قرار داده و دست به اغتشاش زده‌اند، این مدافعان امنیت بودند که در صف اول دفاع حاضر شده و مظلومانه جان فدا کردند.»

اسامی و نحوه شهادت ۱۵ شهید مدافع امنیت در ناآرامی‌های اخیر کشور

سایت مشرق نوشت: طی ۱۰ روز گذشته که هرازگاهی خبر التهابات و ناآرامی‌ها در برخی نقاط کشور از رسانه‌ها منتشر می‌شد، یکی از موضوعاتی که اخبار و گزارش‌های مکرری را به خود اختصاص داده بود، خبر «شهادت مدافعان امنیت» بود؛ مدافعان و جوانانی که برای دفاع از ناموس و جان و مال ملت و امنیت این مرز و بوم در برابر اغتشاشگران سینه سپر کردند و در نهایت مظلومیت، به خیل عظیم شهدا پیوستند.

همین ظرف یکی دو روز گذشته و در جریان حمله اغتشاشگران به کلانتری ۱۶ زاهدان، یک‌بار دیگر خون شیعه و سنی برای تأمین امنیت سیستان و بلوچستان درهم‌آمیخته شد و ۵ نفر از پاسداران و بسیجیان به شهادت رسیدند.

در این درگیری‌ها سرهنگ پاسدار «سید حمیدرضاهاشمی»، پاسدار «محمدامین آب درشکر» (نیروی خرید خدمت)، پاسدار «علی ‌بیک وارازی» و بسیجی «محمدامین عارف» شهید و ۳۲ نفر از نیروهای بسیج و سپاه مجروح شدند.

همچنین «سعید برهانزهی ریگی» جوان بسیجی اهل سنت طرح امنیت سپاه که در اغتشاشات زاهدان مجروح شده بود، به خیل شهدا پیوست.

چند روز پیش هم فرمانده نیروی انتظامی رباط‌کریم از شهادت گروهبان‌یکم «فرید کرم‌پور» که براثر زیر گرفتن به‌وسیله خودروی اغتشاش‌گران مجروح شده بود خبر داد.

«حسین تقی پور» یکی دیگر از بسیجیان فعال سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بود که طی ناآرامی‌های روزهای گذشته توسط اغتشاشگران در محله تهران‌پارس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ستوان‌یکم شهید «مسلم جاویدی مهر» افسر تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی بود که چهارشنبه ۳۰ شهریور در ماجرای اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر بدون داشتن هیچ مأموریت و ابلاغی، هنگام دفاع از مردم و اموال عمومی و برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به بیت‌المال توسط اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یا بسیجی شهید «حسین اوجاقی» متولد ۱۳۷۰ و فرمانده پایگاه علامه طباطبایی مسجد فاطمی تبریز که برای مقابله با آشوبگران در مقابل مصلای تبریز حضور داشت، همان روز با ضربه چاقوی اغتشاشگران به شهادت رسید.

شهادت در خیمه امام حسین‌(ع) هم گوشه‌ای از این مظلومیت‌های مدافعان امنیت است که روایت دیگری دارد؛ «محمد رسول‌دوست محمدی» یکی از نیروهای بسیجی، چهارشنبه ۳۰ شهریور در مقابله با آشوب‌گرانی که قصد به آتش کشیدن خیمه امام حسین‌(ع) را داشتند، در مشهد براثر ضربات چاقو به شهادت رسید.

شهید «رضا زارع‌مویدی»، همیار پلیس و مدافع امنیت، فرزند شهید انوشیروان زارع‌مویدی از شهدای خلبان، شامگاه سه‌شنبه ۲۹ شهریور در تجمعات غیرقانونی در خیابان معالی‌آباد شیراز، همراه با چهار مأمور پلیس مضروب شد و به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل آمد. او ۳۷ ساله و دارای دو فرزند دختر یک و ۹ ساله بود.

در کرج هم شهید «علی‌اصغر قورت بیگلو» بسیجی فعال یکی از پایگاه‌های نیروی مقاومت بسیج شهر در جریان تجمعات چهارشنبه‌شب گذشته توسط عده‌ای اغتشاشگر به درجه رفیع شهادت نائل شده است. در تاکستان قزوین نیز، بسیجی «عباس خالقی» ۲۴ ساله که متأهل و صاحب یک فرزند بود، در درگیری با آشوبگران براثر شلیک گلوله به شهادت رسید.

شهیدان «امیرضا اولادی»، «سید عباس فاطمیه»، «محمدحسین سروری»، «مجتبی امیری‌دوماری» از دیگر شهدای امنیت این روزهای اخیر هستند.

دیروز یکشنبه هم دو شهید دیگر به این شهدا اضافه شد.

«مهدی زاهدلویی» از طلبه‌های بسیجی استان قم که در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر قم از ناحیه قلب با سلاح سرد مجروح شده بود، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همچنین سرهنگ عبداللهی فرمانده یگان امداد مریوان نیز در درگیری با اغتشاشگران باشلیک تیر مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    1

    حیفه واقعا، هم اینا بچه های ما هستن‌هم اونایی که تو خیابونا کتک میخورن، توروخدا همدیگر رو نکشید، هیچکس دشمن نیست، هرکاری یک‌راهی‌داره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      نه کی گفته ؟
      فقط زنان فاحشه آدم هستند

    • ناشناس
      1

      اگه فقط زنان فاحشه ادم بودند که تو هم الان ادم بودی .

    • ناشناس
      0

      سایت وزین خبر فوری : چاپ دیدگاه ها و نظرات پیرامون مطالبی که در سایت درج میشود حق مسلم مردم داخل ایران است . لطفا از چاپ نظرات ایرانی های خارج نشین جدا جلوگیری شود کسی که عرق وطن ندارد کسی که نمیداند هموطن کیست نباید از این امکانات استفاده کند بروند در همان سایت های خارجی خودشان را مشغول کنند .

  • ناشناس
    0

    چرا واقعا باید شهید شوند .اگر اعتراضات را به رسمیت بشناسید ،نه از مردم ‌معترضین شهید میشوند نه از سربازان امنیت .

  • محمد
    21

    روحشان شاد و برقاتلینشان وآشوبگران و محرکانشان لعنت خداوند باد

  • اغتشاش طلب و اشوب طلب و ماشین کشتار ....
    1

    مامورین گارد و لباس شخصی ها خودشون مخل امنیت بودند کف خیابون
    وحوش حکومتی با درگیری درست کردن و زدن مردم بی دفاع و رهگذر و خسارت زدن مالی میخواستن اشوب و اغتشاش درست کنند
    چرا گزارشگری نبود تا ببینه شیشه ماشینها رو میشکنند
    چرا گزارشی از تیر اندازی به سمت خانواده هایی که با خودرو در خیابان در حال حرکت بودند هیچ رسانه ای بیان نکرد ؟؟؟
    چرا تیر اندازی به زن و دختران و کودکانی که حتی جزوی از اعتراضات نبودند رو انجام میدادند و کسی حتی تذکری نداد؟؟؟
    این دروغ ها و مظلوم نماییها نشان میده که توی همه مسائل امواج ناصادقی و دروغ در بین گفته های حکومتی ها وجود دارد و قابل اعتماد نبودند و نیستند ........


    نظرات شما -
    • 5

      تو یک نادان هستی
      چه فرقی داره؟؟ مهم اینه که این انسان‌ها برای چه جانشون رو از دست بدن؟؟؟

    • 3

      آنقدر شعورتان پایین بود که این جوان‌ها از بین رفتند....

  • رضا
    1

    لباس شخصی حافظ امنیت نیست و مخل امنیت هست. غیر از نیروی انتظامی هیچ نیروی حق دخالت ندارد.

  • ناشناس
    7

    چرا باید جونشونا برا دفاع از یه مشت دزد وغارتگر هدر بدهند ؟

  • آزادی
    0

    اگر مجوز اعتراض قانونی به مردم می‌دادید این افراد الان زنده بودن اما وقتی با گلوله جواب مردم را می‌دهید مردم هم دست به اقدام متقابل میزنند

    نظرات شما -
    • 4

      هر کس که کشته میشود در اطرافش نادانهای بسیاری در حال نظر دادن هستند

  • سید
    3

    خدا رحمت کند همه ی این ها را فرزندان ما هستند. ولی اسامی کسانی راکه این ها کشتند وحشدی ها شهید کردند را هم بنویسی‌د.

  • ناشناس
    0

    حفظ تمامیت ارضی کشور مهمترین دغدغه کل مردم ایران تو این موقعیت باید باشه......یه عده حرومزاده مثل مهسا علینژاد یا اون مریم رجوی حرومزاده نشستن دارن فتوا میدن.........#کل ایران سرای من است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها