دیشب در دانشگاه شریف چه گذشت/ برخی دانشجویان بازداشت شدند

دانشگاه صنعتی شریف عصر دیروز (یکشنبه) صحنه برگزاری تجمع برخی دانشجویان این دانشگاه در واکنش به حوادث اخیر در کشور بود.

دیشب در دانشگاه شریف چه گذشت/ برخی دانشجویان بازداشت شدند

ایرنا، خبرگزاری وابسته به دولت نوشت: در پی برگزاری این تجمع و ملتهب شدن فضای دانشگاه صنعتی شریف و درگیری‌های رخ داده در این دانشگاه، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شخصا برای گفت وگو با دانشجویان و پیگیری و مدیریت تجمع دانشجویان در دانشگاه شریف حاضر شد.

همچنین بنابر گفته شاهدان عینی، به دنبال اتخاذ تدابیر انتظامی در اطراف دانشگاه شریف و عدم امکان خروج دانشجویان و اساتید از این دانشگاه، با دستور وزیر علوم چندین دستگاه خودرو برای خروج دانشجویان و اساتید از دانشگاه در نظر گرفته شد.

1343484_574

اکنون فضای دانشگاه شریف و مناطق اطراف آن آرام گزارش شده است.

بخوانید: کلاس های دانشگاه شریف تا اطلاع ثانوی"مجازی"شد

اقدام وزیر علوم برای حضور بی‌واسطه در دانشگاه شریف برای مدیریت وضعیت دانشگاه و جلوگیری از تشدید التهابات مورد استقبال اساتید و دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت.

1343490_513

همچنین خبرگزاری فارس نوشت: از عصر دیروز دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی شعارهای تندی را علیه مسئولین کشور سردادند.

معترضین همچنین خواهان آزادی دانشجویانی شدند که گفته شده در روزهای اخیر بازداشت شده اند.

تعدادی از دانش‌جویان با هماهنگی مسوولان دانشگاه از درب شمالی خارج شدند. اما دانشجویان می گویند برخی لیدرها به پارکینگ رفته و در آنجا بازداشت شدند.

1343483_928

همزمان برخی افرادی در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کردند که منجر به ترافیک سنگین در آن محدوده شد و این افراد نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند.

دقایقی بعد وزیر علوم در جمع دانشجویان حاضر شد و به آنها اطمینان داد که موضوع دانشجویان بازداشتی را پیگیری خواهد کرد.

هم اکنون در بیرون دانشگاه برخی خانواده ها که نگران فرزندانشان بودند منتظر خروج آنها هستند.

یک فعال دانشجویی: وزیر علوم راه خروج دانشجویان دانشگاه شریف را باز کرد/ نگران ایجاد فضای دو قطبی هستیم

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف با روایتی از اتفاقات یک شنبه شب دانشگاه شریف، از نحوه مواجهه نیروهای امنیتی با دانشجویان انتقاد کرد.

امیرعباس جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتفاقات شب گذشته دانشگاه شریف اظهار کرد: دیشب تجمع مقابل دانشکده کامپیوتر دانشگاه شروع شد و سپس جمعیت به سمت سردر دانشگاه حرکت کردند و چون قول‌های داده شده به دانشجویان درباره آزاد شدن برخی دانشجویان هنوز عملی نشده بود، دانشجویان تندتر از تجمعات قبلی شعار می‌دادند، حتی شعارهای رکیکی هم به مسئولان نظام دادند.

وی ادامه داد: هنگام خارج شدن دانشجویان از دانشگاه در سردر دانشگاه و پارکینگ درگیری‌هایی رخ داد، نیروهای امنیتی از قبل لیدرهای اعتراضی را نشان کرده بودند و آماده دستگیری بودند، اما هنگامی که دانشجویان از پارکینگ قصد خروج داشتند درگیری رخ داد، گاز اشک‌آور شلیک شد و براساس آنچه من شنیدم تیرهای پینت‌بال هم شلیک شد و وقتی حراست مانع می‌شود که دانشجویان توسط نیروهای امنیتی دستگیر می‌شوند، آن نیروها با حراست برخورد می‌کنند. این اتفاقات ادامه داشت تا وزیر علوم آقای زلفی گل وارد دانشگاه شده و با نیروهای امنیتی صحبت می‌کند پس از آن مسیر خروج دانشجویان باز شده و دانشجویان با ون و اتوبوس‌هایی که از سوی دانشگاه تهیه شده بود به خوابگاه رفتند و عده‌ای هم از دانشگاه خودشان خارج شده و مشکلی پیش نیامد.

وی تصریح کرد: من آماری از دستگیرشدگان شب قبل ندارم، مجروح شدید هم نداریم فقط یک فیلمی منتشر شد که فردی تیر ساچمه‌ای خورده و او را منسوب به دانشجویان دانشگاه شریف کرده‌اند و من واقعا از آن اطلاعی ندارم. دیشب نیروهای امنیتی نه به خوابگاه‌ها حمله کردند و نه وارد محوطه دانشگاه شدند فقط درگیری‌ها در ورودی دانشگاه‌ و پارکینگ بوده است، نیروهای امنیتی حتی نزدیک خوابگاه‌ها هم نیامدند.

این فعال دانشجویی در مورد تاثیر این اتفاقات بر فضای دانشگاه اظهار کرد: متاسفانه دیروز دومین روزی بود که ورودی‌های جدید به دانشگاه می‌آمدند و در بدو ورودشان این اتفاقات افتاد. البته تجمع‌کنندگان شعار رکیک دادند، اما نوع برخورد نیروهای امنیتی هم به شدت به فضای دانشگاه آسیب زده است. واقعا ما نگران ایجاد فضای دوقطبی و رادیکال و ورود نفرت میان دانشجویان هستیم. نباید اینگونه برخورد با دانشجویان انجام می‌شد. من معتقدم از این به بعد ترس و احتیاط ویژه‌ای بر فضای دانشگاه حاکم خواهد شد.

بیانیه انتقادی بسیج دانشگاه شریف علیه وزیر علوم:برخورد خشن و قهرآمیز با دانشجویان عمیقا و قویا محکوم است

به گزارش شرق، بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در خصوص رخدادهای دیشب بیانه‌ای علیه وزیر علوم دولت رییسی صادر کرد.

در بخشی از بیانیه آمده است: جناب ▫️آقای وزیر، حضور بی‌ضابطه و رعب‌آور جمعی از نیروهای امنیتی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، صحنه‌هایی تاسف‌آور و نگران‌کننده را رقم زد و بی‌تردید این حضور بی‌مبالات، در دمیده‌شدن بر آتش تنش در دانشگاه صنعتی شریف نقش داشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برخوردهای خشن و قهرآمیز با دانشجویان را عمیقا و قویا محکوم می‌کند و از شما انتظار دارد قاطعانه نسبت به جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی در فضای دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور، اقدام کنید.

حداقل انتظار ما از شما علاوه بر تضمین جلوگیری از تکرار چنین وقایعی، دلجویی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف و جبران خسارت معنوی عظیمی است که امروز بر دانشگاه صنعتی شریف وارد شد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • ناشناس
    1

    مسئولین محترم انتقام توهینهایی که بابت کم سوادی و شش کلاسه بودن و ... شنیده بودند از برترین دانشگاه کشور گرفتند.

  • صادق
    12

    دروغ چیه میگید؟؟!! نیروهای امنیتی زدن بچه های مردمو کشتن!

    نظرات شما -
    • الساندیس ملساندیس
      3

      ورودیه دانشگاهها باید از حوزه های علمیه باشن . ابراز نظر هم دیگه ممنوعه . فیلتر میکنم . اعلام شد تموم . فقط باید مطیع محض اوامر باشین و بس

    • الساندیس ملساندیس
      2

      ورودیه دانشگاهها باید از حوزه های علمیه باشن . ابراز نظر هم دیگه ممنوعه . فیلتر میکنم . اعلام شد تموم . فقط باید مطیع محض اوامر باشین و بس

    • به کارگزاران حکومتی!
      3

      آیا اسم دانشجویان نخبه تظاهرات کننده برترین دانشگاه صنعتی ایران یعنی دانشگاه شریف را باز می شود اغتشاش کننده گذاشت؟!!! از خواب بیدار شوید!

    • ناشناس
      22

      دانشجو !
      اسمش رویش هست یعنی کسی که حالا حالا ها باید به جستجوی دانش باشد نه قاطی سیاست و گنده بازی بره....

  • ناشناس
    91

    جوونهاي خام تحت تاثير رسانه هاي بيگانه و فتنه گران داخلي

    نظرات شما -
    • دلسوز کشور و دانشجویان
      4

      این جوانها خام نیستند و جزو نخبه ترین افراد این کشور می باشند. آنقدر هم شعور، بینش، بصیرت و عقل دارند که بفهمند در کشورشان چه می گذرد و هیچ نیازی هم به هدایت رسانه های خارجی ندارند گرچه فهم چنین مسائلی از مغزهای امثال شما خارج است. شما همه را عامل صهیونیسم بین الملل می بینید و نمی خواهید قبول کنید که عامل تمام این مسائل خودتان هستید!

    • ناشناس
      5

      اره حق با شماست اساتید و دانشجویان نخبه شریف خامند و چماق بدست هایی که قلاده شان را باز کردن تا هر جنایتی بکنند پخته هستند

    • کرگدن
      4

      نخبه مملکت نمیفهمه مغز ساندیس پسند تو میفهمه

    • دانا
      0

      شما هم خام بودید خمینی در فرانسه بود و رادیو در اختیارش بود چطور نگفتید چرا از خارج انقلاب را کنترل می کند .حال بماند خیلی از مسولین یا زاده ی خارج از کشور هستند یا در زمان انقلاب در آمریکا و کشورهای غربی حضور داشتند.

    • 13

      نخبه !!
      خدا کننننننه کشور ما این همه نخبه داشته باشه...
      ولی بعید می‌دونم وگرنه الان ایران گلستان شده بود

    • مرادی
      2

      آخه ابله این رو بسیج دانشگاه شریف گفته نادان ایران اینترنشال نگفته که
      جناب آقای دکتر زلفی‌گل
      وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

      آن‌چه روز یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف گذشت، مجموعه‌ای از رویداد‌های عمیقاً تلخ و ناباورانه بود که دانشگاه را در منگنه‌ی افراط‌گرایی و ویرانی‌طلبی قرار داد. برگزاری یک تجمع هتاکانه و وقیحانه توسط عده‌ای از دانشجویان از یک سو، و رفتار‌های خارج از منطق و ورود غیرمسئولانه‌ی نیرو‌های امنیتی به فضای پیرامونی دانشگاه از سوی دیگر، روزی تلخ و سیاه برای دانشگاه شریف رقم زد و صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای در محیط علمی دانشگاه آفرید که به‌راحتی از حافظه‌ی دانشجویان و اساتید پاک نخواهد شد.

      جناب آقای وزیر.
      حضور بی‌ضابطه و رعب‌آور جمعی از نیرو‌های امنیتی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، صحنه‌هایی تاسف‌آور و نگران‌کننده را رقم زد و بی‌تردید این حضور بی‌مبالات، در دمیده‌شدن بر آتش تنش در دانشگاه صنعتی شریف نقش داشت. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برخورد‌های خشن و قهرآمیز با دانشجویان را عمیقا و قویا محکوم می‌کند و از شما انتظار دارد قاطعانه نسبت به جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی در فضای دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور، اقدام کنید. حداقل انتظار ما از شما علاوه بر تضمین جلوگیری از تکرار چنین وقایعی، دلجویی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف و جبران خسارت معنوی عظیمی است که امروز بر دانشگاه صنعتی شریف وارد شد.

      از سوی دیگر رفتار‌های پر از توحش و سر دادن شعار‌هایی رکیک که حتی کلمه‌ای از آن‌ها را نمی‌توان بازگو نمود، تجمع گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف در روز دهم مهرماه را تبدیل به صحنه‌ای شرم‌آور نمود که هیچ رنگ و بویی از ادب و فرهنگ عموم اساتید و دانشجویان نداشت و لکه‌ی ننگی بر صفحه‌ی تاریخ دانشگاه صنعتی شریف شد. از شما درخواست می‌کنیم قاطعانه نسبت به رهگیری ریشه‌های این رفتار‌های بی‌منطق در دانشگاه صنعتی شریف اهتمام ورزید.

      بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکوم کردن این رخداد تلخ، خواستار برخورد صریح و بدون مماشات طبق آیین نامه‌ها و قوانین انضباطی حاکم بر دانشگاه و نه براساس رویه‌های امنیتی و مصلحت اندیشی‌های چند روز اخیر با کسانی است که فضای مطالبه‌گری در دانشگاه را این‌چنین آلوده می‌کنند.

      والسلام علی من التبع الهدی

      رونوشت به:
      ریاست محترم جمهوری
      وزیر اطلاعات
      مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
      دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
      رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس

    • مرادی
      1

      جناب آقای دکتر زلفی‌گل
      وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

      آن‌چه روز یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف گذشت، مجموعه‌ای از رویداد‌های عمیقاً تلخ و ناباورانه بود که دانشگاه را در منگنه‌ی افراط‌گرایی و ویرانی‌طلبی قرار داد. برگزاری یک تجمع هتاکانه و وقیحانه توسط عده‌ای از دانشجویان از یک سو، و رفتار‌های خارج از منطق و ورود غیرمسئولانه‌ی نیرو‌های امنیتی به فضای پیرامونی دانشگاه از سوی دیگر، روزی تلخ و سیاه برای دانشگاه شریف رقم زد و صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای در محیط علمی دانشگاه آفرید که به‌راحتی از حافظه‌ی دانشجویان و اساتید پاک نخواهد شد.

      جناب آقای وزیر.
      حضور بی‌ضابطه و رعب‌آور جمعی از نیرو‌های امنیتی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، صحنه‌هایی تاسف‌آور و نگران‌کننده را رقم زد و بی‌تردید این حضور بی‌مبالات، در دمیده‌شدن بر آتش تنش در دانشگاه صنعتی شریف نقش داشت. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برخورد‌های خشن و قهرآمیز با دانشجویان را عمیقا و قویا محکوم می‌کند و از شما انتظار دارد قاطعانه نسبت به جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی در فضای دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور، اقدام کنید. حداقل انتظار ما از شما علاوه بر تضمین جلوگیری از تکرار چنین وقایعی، دلجویی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف و جبران خسارت معنوی عظیمی است که امروز بر دانشگاه صنعتی شریف وارد شد.

      از سوی دیگر رفتار‌های پر از توحش و سر دادن شعار‌هایی رکیک که حتی کلمه‌ای از آن‌ها را نمی‌توان بازگو نمود، تجمع گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف در روز دهم مهرماه را تبدیل به صحنه‌ای شرم‌آور نمود که هیچ رنگ و بویی از ادب و فرهنگ عموم اساتید و دانشجویان نداشت و لکه‌ی ننگی بر صفحه‌ی تاریخ دانشگاه صنعتی شریف شد. از شما درخواست می‌کنیم قاطعانه نسبت به رهگیری ریشه‌های این رفتار‌های بی‌منطق در دانشگاه صنعتی شریف اهتمام ورزید.

      بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکوم کردن این رخداد تلخ، خواستار برخورد صریح و بدون مماشات طبق آیین نامه‌ها و قوانین انضباطی حاکم بر دانشگاه و نه براساس رویه‌های امنیتی و مصلحت اندیشی‌های چند روز اخیر با کسانی است که فضای مطالبه‌گری در دانشگاه را این‌چنین آلوده می‌کنند.

      والسلام علی من التبع الهدی

      رونوشت به:
      ریاست محترم جمهوری
      وزیر اطلاعات
      مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
      دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
      رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس

  • حاج قاسم طوسی
    6

    دیشب مقدار زیادی ساندیس نشون دادن گفتن هرکی نخبه های بیشتری نفله کنه ساندیس بیشتری بهش میدن . وحوش هم حمله کردن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      😂😂😂😂

    • 5

      همشون میرن خارج یادشون میره

    • ناشناس
      0

      حالا تو اين موقعيت كشمكش ها كه عده او مغرض ومريض دارند به مردم آسيب مى زنند نخبه ها وقت گير اوردن
      نمى شد تو يك شرايط آروم تر وبا گرفتن مجوز حرف هاى خودشون رو بزنن؟اگر نخبه هستند چرا اين همه فحش وبد زبانى ؟البته شايد بعضى هاشون نخبه هاى بى ادب و ضد ارزش ها باشند

  • ِ بازگیر
    38

    اعتراض حق مردم است ولی با تحسن نه با هنجار شکنی و امنیت مردم را بخطر انداختن ونه آسیب زدن به بیت المال و اموال مردم .
    این قطعا کار منافقین است و دولت باید با آنها برخورد جدی کند و اجازه ندهد هر غلطی دلشان میخواد بکنند.هیچ انسان با غیرتی حاضر نیست زن یا دختر وحتی خواهرش بدون حجاب در شهر رفت و آمد کند. من دست نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و دیگر نیروهای امنیتی مدافع را میبوسم و با جان ومال حمایتشان میکنم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      جناب بازگیر، اگر احیانا زن و دختر یا خواهرت بدون روسری رفتند خیابان و از حجری مثل شما اطاعت نکردند، زنگ بزن به اونایی که دستشونو می بوسی تا ترتیبشونو بدن.

    • ناشناس
      0

      به جان و مال، ناموس هم اضافه کن که این سومی را خیلی بیشتر طالبند

    • دانا
      1

      منافقین مخالف برداشتن حجاب هستند چون آنها خودشان را از شما شیعه تر می دانند به همین دلیل مریم رجوی خفه شده چون عقایدش در ابتدای ۵۷ خیلی به مسولین حاکم نزدیک بوده است و در عمل هم امروز مسولین حاکم به ایشان نزدیکترند.

    • محمد گلکار خوزانی
      1

      بسیجی .دیشب توی دانشگاه به کجای بیت المال اسیب زدن که باز رگ غیرتت باد کرد.توی اعتراض شعار دادن که نتونستی اونمت حمل کنی. لابد اعتراض از دید شما اینه که از درون تظاهر کنیم

    • ناشناس
      0

      احسنت.اعتراض و اغتشاش رو باید از هم جدا کرد کسانی که فحاشی و اسیب به اموال عمومی را در پیش میگیرند باید به سزای اعمالشون برسند.
      این رفتارها چوب لاچرخ مملکت گذاشتن هست. رفتارهای دشمن شاد کن هست .

    • نیروانا
      0

      نداشتن بصیرت و آگاهی در زمینه سیاست های داخلی و خارجی ارتباطی به نخبه و غیر نخبه بودن ندارد .

    • لیدا
      0

      کشور ما همیشه دستخوش این حوادث در داخل و خارج کشور بوده .در این شرایط سخت تحریم و ظلم روشن امریکا و کشورهای غربی ما مردم عزیز و غیور باید پشت هم باشیم. نه در مقابل هم .

  • ناشناس
    4

    دانشگاه صنعتی آریامهر به واسطه ی اهمیت بالایی که در تحولات کشور داشته همیشه در طول این نیم قرن مورد توجه مسیولین! این مملکت بوده!

  • 1

    گویا اوضاع خیلی وخیم تر از اونیه که خبر فوری خیلی شیک و مجلسی گزارش داده...پیگیری کن آقا ببین چطور حوادث کوی دانشگاه تهران 1378 رو با حملات "گاز انبری" تکرار کردن این بی فانوسا!

  • محمد
    50

    هرکس یک ترم رفته دانشگاه فکر می کنه عالم دهر شده و هرچه می گوید وحی منزل است و باید بدون چون وچرا انجام شود وعقلانیت هم مهم نیست چون او اینطور فکرمی کند و می خواهد

    نظرات شما -
    • مملی
      2

      نه مملی !!!!اونهایی که دانشگاه که هیچ سرکلاس سواد هم ندارند فکر میکنند ،ع د هستند،
      بچه ی مردم 12 سال درس خوندن شده نخبه که خوب بد را تشخیص بده ،،نه بله قربان گو و مخلص متخلص ،اختلاصگر بار بیاید ،،،

    • مهسا امینی
      3

      منظورتان همان خودرو های وم میباشد که دور دانشگاه را پر کرده اند

  • ناشناس
    0

    رابطه دلی که ازابتدا انقلاب وجود داشت جای خود را به زبانی بنام بله قربان خواهد داد یعنی دلی وجود نخواهد داشت اما برپایه قانونی که اجرا نمیشود همه چیز قهری میشود

  • ناشناس
    3

    ورود غیر قانونی نیروی انتظامی و اوباش به دانشگاه جز با هدف شعله ور کردن اعتراضات نبود. جالب اینکه خانواده نگران دانشجویان نیز شاهد برخوردها بودند و دیگر طرفدار این حکومت نخواهند بود. این یعنی خدمتی کامل به بدخواهان کشور!

    نظرات شما -
    • 1

      کور بدنیا اومدی، احتمالا کر و لال و غرق در جهالت هم از دنیا بری.

  • احمد
    3

    سرمایه ی مملکت دانشجویان شریفند یا سطل آشغال؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      دانشجویی که با پول دولت و نظام ۴ سال یا ۷ سال ثمرش بشه خروج از کشور و کار برا آمریکا و اروپا و هیچ سودی برای ایران نداشته باشه و فقط دنبال گرین کارت و ویزا شنگن باشه همون بهتر که نباشه در ضمن این شورش ها هزاران میلیارد تومن خسارت فقط طی چند روز به کشور زده کار از سطل آشغال سوزوندن گذشته یکم نگاه کنی میفهمی. بانک ادارات امبولانس آتش نشانی ماشین پلیس اتوبوس مترو پله برقی ساختمان های تجاری ....و ازهمه مهم تر ۱۳۳ کشته از پلیس مردم عادی معترض بسیجی سپاهی و رهگذر

    • ناشناس
      0

      به نظر سرمایه های این اقایون کسایی هستند که از سطل اشغال در امدند

  • ناشناس
    29

    ما انشالله باید دشمن اصلی مون هم دشمن نظام و هم دشمن خانواده ها و جوانان یعنی ماهواره رو انشالله نابود کنیم که بسیار ضررش از جنگ با دشمن بدتره

    نظرات شما -
    • 1

      شما با کبک نسبتی داری؟

  • ناشناس
    2

    خیلی ها رادستگیر وخیلی ها هم روانه بیمارستان وخیلی ها هم روانه آرامیتان کردند

  • ا
    10

    من حدود ۲۵ سال پیش دانشجوی دانشگاه...بودم و مثل خیلی از دانشجویان اعتراضی به دانشگاه هم آسیب زدیم فکر می کردم که چون دانشجو هستم خیلی می فهمم خوشبختانه قصر در رفتم الان می فهمم که مضحکه دیگران شده بودم

    نظرات شما -
    • 1

      مطمئن باش الان هم نفهمیدی و فاز فهمیدن برداشتی. فهمیده بودی که پشت فرمان تاکسی کامنت نمیدادی.

  • ناشناس
    2

    این حکومت نخبه کش جز فرار مغزها ونابودی ثروت کشور کاری ازشون ساخته نیست

    نظرات شما -
    • 1

      مغزهايى كه تعهد وتربيت ندارند همان بهتر كه بروند

  • کاوه
    1

    هرچه هوا روشن تر و مه و گردو غبار کنار می رود بیشتر اشکار خواهد شد که دشمنان دانش و بشریت و ازادی چه کسانی هستند و پرده های تزویر و ریا کنار زده میشود...

  • ناشناس
    4

    خدا رحمت کند شاه را

  • ناشناس
    1

    هیچ آینده روشنی با جمهوری اسلامی وجود نداره، دیرزو بهتر بود از امروز، هفته پیش از این هفته بهتر بود، سال پیش بهتر از امسال بود، 10 سال پیش بهتر از امسال بود. ما توی سراشیبی سقوط هستیم.

  • متفاوت
    1

    همه این حوادث فقط یک شبهه رابرطرف کرده است که نظام با ان همه بودجه فرهنگی واقعا بزنم به تخته خوب توانسته است فرهنگ سازی بکند.البته فقط در راه بودجه خوری.این همه بودجه در راه تبلیغات اسلامی و این همه فرهنگ سازی واقعا میشه شاهکار حرافی.واین یعنی عاقبت نان حرام خوری.چون نان حلال خوردن هرگز چنین نتایجی رو ببار نمیده.حالا بگید دست خارجی توکاره.نه عزیزم مال حرام برچشم وگوش ادم قفلی میزنه که جز با اشوب وچماق باز نمیشه.

  • زینب
    0

    جوونای عزیز گول حرفای مجری های ماهواره را نخورید عقده ای هستند و مخالف پیشرفت ما هستند اونا دشمن ما و دروغگو هستند

  • ناشناس
    0

    جمع کنید بساط این به اصطلاح دانشجویان را، این افراد جویای دانش هستند واقعا، دانشگاه شریف گه گل سرسبده واقعا ازش این انتظار نبود.
    مثلا این دانشجویان، گل سرسبد دانشگاه‌های کشورند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها