دبیرکل حزب سبز:

برجام مرده است و باید فاتحه‌اش را خواند

دبیرکل حزب سبز با بیان این که «برجام مُرده است و باید فاتحه‌اش را خواند»، گفت: اگر مسئولیتی در این حوزه به من سپرده می‌شد، مستقیما با خود آمریکا در موضوع لغو تحریم‌ ها مذاکره می‌کردم و مذاکرات را به نتیجه می‌رساندم.

برجام مرده است و باید فاتحه‌اش را خواند

مذاکرات برجامی در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد. در حالیکه آمریکا از به بن بست رسیدن مذاکرات سخن می گوید، ایران برعکس می خواهد صحنه دیپلماسی را فعال و پرتحرک نشان دهد.

مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی حسین کنعانی مقدم درباره آخرین وضعیت مذاکرات برجامی را در ادامه می خوانید:

ایران قدرت هسته ای است و طبیعتا آژانس و شورای حکام ایران را به عنوان یک قدرت هسته ای مورد رصد قرار می دهند. چه برجام احیا شود و چه نشود ما به عنوان یک قدرت هسته ای باید یکسری تعهدات بین المللی را در چارچوب ان پی تی داریم.

دموکرات ها معتقدند احیای برجام پیش از انتخابات کنگره به ضرر این حزب و دولت بایدن است، بر همین اساس دولت واشنگتن سعی خواهد کرد که تا انتخابات صبر کند و بعد از آن موضوع مذاکرات را از سر بگیرد. در این فاصله آژانس و ایران بر سر موضوعات پادمانی گفتگو خواهند کرد بنابراین تحریم ها تا زمان بازگشت آمریکا به برجام برداشته نمی شود.

خیلی وقت است پرونده برجام بسته شده است. الان فقط موضوع تحریم ها روی میز قرار دارد. آمریکا پذیرفته بود در قبال یکسری از گام های ایران، یکسری تحریم ها را لغو کند، وقتی آمریکا به تعهداتش عمل نکرد بنابراین عملا تعهدی هم برای ایران باقی نمی ماند.

کنعانی مقدم

برجام مُرده است و باید فاتحه اش را خواند، وقتی ایران از موضوع لغو تحریم ها متنفع نشود، طبیعتا آن طرف معادله سعی خواهد کرد در قالب رعایت چارچوب های ان پی تی قدرت هسته ای اش را بیشتر کند.

اگر مسئولیتی در این حوزه به من سپرده می شد، مستقیما با خود آمریکا در موضوع لغو تحریم ها مذاکره می کردم و مذاکرات را به نتیجه می رساندم. ما متأسفانه برای باج دادن به سایر کشورهای 1+5 امکان دارد خیلی از منافع مان را از دست بدهیم. قرار گرفتن در وضعیت بلاتکلیفی بزرگترین ضربه را هم به اقتصاد و مسائل داخلی ما می زند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • نیری
    1

    گوگوش شنوا طرف اصلی ما آمریکاست وهیچ کشوری بدون اجازه اون نمیتونه حتی طلبمونو بده اونوقت مسئولین نادان وبی خرد ما با مس مس کردن وپیغام وپسغام دادن از طریق غیر دارن مذاکره میکنندوروز به روز سرمایه کشور وملت را به باد میدن

  • ناشناس
    1

    امریکا برنده
    کاسبان تحریم برنده
    کاسبان مقاومت برنده
    مردم کوچه وبازار بازنده

  • ناشناس
    4

    برجام 7 سال مرده است

  • ناشناس
    2

    دیپلماسی هیچ وقت نمی میرد! بدانید آن روزی که دیپلماسی شکست بخورد جنگ جای آن را می گیرد! امید است دیپلماسی احیای برجام کارگر بیفتد و شکست دیپلماسی منتهی به جنگ نگردد.

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      میگردد.

  • ناشناس
    0

    بالاخره این دکان سه نبش بسته شد....

  • ناشناس
    1

    نتیجه برجام همان ناآرامی های اخیر در سراسر کشور بود

  • ناشناس
    0

    هدف از مذاکره خریدن وقت تا رسیدن به بمب است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها