تشکیل تیم بازرسی سوئد، آلمان و دانمارک برای سانحه خطوط لوله گازی نورداستریم

وزیر کشور آلمان اعلام کرد، این کشور به دنبال تشکیل گروهی مشترک با همکاری دانمارک و سوئد برای بررسی حملات اخیر علیه خطوط لوله گازی نورداستریم است.

تشکیل تیم بازرسی سوئد، آلمان و دانمارک برای سانحه خطوط لوله گازی نورداستریم

وزیر کشور آلمان به روزنامه بیلد آم زونتاگ گفت، تمامی اطلاعات در دسترس نشان می‌دهد که نشت گاز اقدامی خرابکارانه بوده است. آلمان از نزدیک با دانمارک و سوئد برای بررسی علت این رویداد همکاری می‌کند.

وی افزود: ما می‌خواهیم یک گروه تحقیقاتی مشترک بر اساس قوانین اتحادیه اروپا تشکیل دهیم که سه کشور در آن حضور دارند. آلمان، لهستان، دانمارک و سوئد گشت‌های دریایی انجام می‌دهند که شامل نیروهای نظامی و قایق‌های پلیس فدرال می‌شود.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش کرد، روز دوشنبه چندین انفجار به هر دو خط لوله دریایی نورد استریم که گاز را از روسیه به اروپا انتقال می‌داد، آسیب رساند.

این انفجارها در بخش‌هایی از خطوط لوله در آب‌های دانمارک در نزدیکی جزیره بورنهولم رخ داد. مقام‌های سوئدی و دانمارکی گفتند که دو نشت گاز را کشف کرده‌اند و اتفاق نظر بر این است که این حادثه در نتیجه خرابکاری بوده است. روسیه نیز اعلام کرد که حمله به تاسیسات انرژی آن اقدام "تروریسم بین‌المللی" است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    فرا رو به جلوی روسیه. اقای روسیه هنوز بعد از سه ماه خط لوله را اورهال و سرویس نکردی؟؟؟؟ مرگ و نفرین خدا بر هرچه دیکتاتور، مستبد، اشغالگر . کودک کش مثل پوتین ، باد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها