جزئیات گزارش وزیر کشور و فرمانده فراجا از آشوب‌های اخیر به مجلس

دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارایه جزئیاتی از جلسه غیرعلنی امروز مجلس با وزیر کشور و فرمانده فراجا اعلام کردند که در این جلسه وضعیت امنیتی کشور، نحوه کنترل آشوب ها و نیز حادثه تروریستی اخیر زاهدان مورد بررسی قرار گرفت.

جزئیات گزارش وزیر کشور و فرمانده فراجا از آشوب‌های اخیر به مجلس

جلسه غیرعلنی مجلس از امروز - یکشنبه - به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی با موضوع بررسی حوادث اخیر در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات این جلسه گفت: سردار اشتری و وزیر کشور در جلسه امروز گزارشی در مورد علل شکل‌گیری آشوب‌ها و اقدامات نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و برنامه‌های پیش رو ارائه دادند.

محمدحسین فلاحی افزود: علاوه بر این، گزارشی در مورد ماجرای فوت خانم امینی به نمایندگان ارایه شده که بر اساس آن پزشکی قانونی هرگونه ادعای ضرب و جرح را کاملا رد کرده و هیچ‌گونه ضرب و جرحی نسبت به سر و بدن مرحومه را تایید نکرده است و بنابراین هرگونه ادعای در این خصوص تکذیب می‌شود.

فلاحی بیان کرد: تحقیقات پزشکی قانونی در مورد داروهایی که خانم امینی استفاده می کرده است، همچنان ادامه دارد و نتیجه نهایی آن ارائه نشده و قرار است طی ۱۰ روز آینده گزارشی در این خصوص منتشر شود.

وی تصریح کرد: طبق گزارش فرمانده فراجا، نیروی انتظامی وظایف قانونی خود را در حفاظت از خانم امینی از زمان ورود به نیروی انتظامی تا زمان بروز حادثه و پس از آن انجام داده است.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس با بیان اینکه طبق گزارش وزیر کشور و فرمانده فراجا آشوب‌های اخیر کاملا برنامه‌ریزی شده بود، گفت: فوت خانم امینی بهانه‌ای برای بروز این آشوب‌ها شد. طبق گزارش سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) پیش از وقوع آشوب‌های اخیر، گروهک های منافقین و کومله اعلام کرده بودند که آمادگی عملیات مشترک را در ایران دارند و بنابراین یکسری از این عوامل وارد کشور شدند و اغتشاشات را آغاز کردند قرار بود عده دیگری نیز وارد کشور شوند که با عملیات سپاه پاسداران ناکام ماندند.

وی تصریح کرد: نیروهای گروهک های تروریستی کومله و منافقین به صورت برنامه ریزی شده آموزش‌های لازم برای ایجاد اغتشاشات و آشوب دیده بودند و برای اجرای سناریوی کشته سازی برنامه‌ریزی دقیقی داشتند.

فلاحی خاطرنشان کرد: در ادامه برخی جوانان تحت تاثیر اینستاگرام و فضای مجازی وارد آشوب‌ها شدند ، رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز از وقوع آشوب‌ها حمایت کردند و حتی اعلام کردند آمادگی پناهندگی دادن به آشوب گران را دارند.

وی عنوان کرد: طبق گزارش فرمانده فراجا آشوب ها کنترل شده است تجمعات پراکنده در حدی نیست که فضای کشور را مجددا به آشوب بکشد. این افراد اقلیت هستند که از نظر نیروهای امنیتی اهمیتی ندارند طبیعی است که فردی افراد فریب خورده تحت تاثیر تبلیغات قرار می‌گیرد.

درخواست نمایندگان سیستان و بلوچستان از وزیر کشور

معین الدین سعیدی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی نیز جزئیاتی از جلسه غیرعلنی مجلس در مورد آشوب‌های اخیر را بازگو کرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه مدعوین این جلسه توضیحاتی در مورد وضعیت امنیتی کشور و نحوه کنترل آشوب‌ها ارائه دادند، افزود: محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نکاتی را در مورد حوادث اخیر بیان کردند و سپس پنج نفر از نمایندگان به قید قرعه به بیان دیدگاههای خود در این خصوص پرداختند.

سعیدی در مورد وضعیت استان سیستان و بلوچستان پس از حادثه تروریستی روز جمعه ۸ مهر در زاهدان اظهار داشت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تلاش دارند دامنه‌های موضوع را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است کمیته‌ای از مجلس برای تهیه گزارشی از این حادثه تروریستی و ارایه آن به مجلس، به زودی به استان سیستان و بلوچستان سفر کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: نمایندگان سیستان و بلوچستان در جلسه غیرعلنی امروز از وزیر کشور خواستند گزارش ویژه‌ای را در مورد مسائل امنیتی این استان ارایه کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    اعتراض به بی عدالتی نه آشوب

  • حاج سعید طوسی
    0

    ۴۳ سال هست که همیشه خواستهای بحق مردم را با برچسب بیگانگان به بیراهه بردید، دیگر این تفکر،نخ نما شده است و مردم از قیافهای تکراری و مغرور و خودخواه و متکبر شما خسته شده اند.به خواسته و افکار ملت تن در دهید قبل از آنکه دیر شود

  • وصیت
    0

    جناب و زیر وصیت نامه امام را خوانده ای؟ که ورود نظامیان درسیاست ازدیدگاه امام ممنوع و حرام است !!!اگر فهمیده باشی کابینه حرامی تشکیل داده اید!!! پس روز خوشی از این مردم نخواهید دید!!! وجای تعجب از این نا آرامی ها نداشته باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها