این روزها نگرانم، نگران دوستانم، نگران معترضین، نگران اغتشاشگران؛ نگران مردم کشورم!

وحید ایمانی/ فعال رسانه

این روزها نگرانم، نگران دوستانم، نگران معترضین، نگران اغتشاشگران؛ نگران مردم کشورم!

آنهایی که در بطن حوادث سال ۷۸ و ۸۰ و ایام روز دانشجوی ۸۵ و اتفاقات ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ بوده‌اند و آن را درک کرده‌اند، حتما تصدیق می‌کنند که آنچه این روزها در جریان است، در قیاس با آن روزها، شبیه یک شوخی‌ با صدای بلند است!

کافیست که در این نا کجا آباد اینستاگرام، مشترک خانه بی‌بی‌سی فارسی و سعودی اینترنشنال باشید، حالا ایستاده‌اید وسط صحرای بی سرپناهی که هر چند دقیقه یکبار، یک بمب هیدروژنی را بر روح شما فرود می‌آورد، انقدر شلیک می‌کند که ذهن شما را تسخیر کند و نم‌نم قدرت تحلیل را از شما بگیرد و ذهن شما را تبدیل کند به رباتی که هر چیزی که او میخواهد پردازش کند.

photo_2022-10-02_00-41-34

حالا شمایید و یک ذهن کاملاً در اختیار دشمن؛ با امید واهی و دور از واقعیت؛ با بزرگنمایی و اغراق شدید؛ شما را پرخاشگر و بی منطق می‌کند؛ در محسباتتان دو بعلاوه دو می‌شود هزار !! شروع می‌کنید به کنشگری انتحاری! فحش می‌دهید، باورهای اعتقادیتان را زیر پا می‌گذارید، به خیابان می روید و هرکسی که هم نظر شما نبود را دشمن می پندارید و ... می‌شود آن چیزی که این روزها در استوری و توییت و حضور اجتماعی افراد در سطح شهر میبینیم.

من این روزها نگرانم، نگران دوستانم، نگران معترضین، نگران اغتشاشگران؛ نگران مردم کشورم!

photo_2022-10-02_00-41-30

من نگران آنهایی ام که تحت تاثیر این فضای غبار آلود، به انتحار رسیده‌اند و چند صباح دیگر، که آرامش به شهر برگشت، خود را سرخوردهء سرکوب شده‌ای ببینند که همه چیزشان را باخته‌اند.

من نگران آنهایی‌ام که رفتاری هزاران بار بدتر از چیزی که به آن معترضند را مشغول انجامند.

photo_2022-10-02_00-41-25

من نگران خط کشی‌های این روزهایم. نگران خط جدایی رفاقت‌هایی ام که با نظرات مختلف در کنار هم زیست میکردند و دوستدار هم بودند.

من نگرانم؛ نگران ذهن‌ها؛ نگران دیکتاتوری غالب شده بر عقیده‌ها....

photo_2022-10-02_00-41-23

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • پدر
    3

    نگران نباش . مردم به دنبال آزادي هستند . نگران انگل زاده ها و مسئولين بي لياقت باش كه به مردم و شهدا خيانت كردند .

  • ناشناس
    31

    نگران این همه شهیدی که ناجوانمردانه توسط معترضین حیوان صفت و وحشی کشته شدند نیستید؟؟؟؟ بی معرفتای غیر آدمیزاد؛ نگران سمفونی هماهنگ غرب برای تحریم و فشار جدید بر کشور نیستید؟ نگران یه عده وطن فروش و گوش به فرمان دشمن نیستید؟ نگران گروههای جدایی طلب که اگر موفق بشن همتونو سلاخی میکنن نیستید؟ نه نیستید شما خوابید؟ شما فقط نگران پروپاگاندای رسانه های اونور در مغزتون باشید ، وطن فروشیهاتون در تاریخ این مرزوبوم ثبت میشه.

    نظرات شما -
    • علی
      1

      من فقط می خوام یدانم بعصی ها از اینکه قلب نوجوانان را با گلوله نشانه گرفتند چطوری می توانند از مسلمانی حرف بزنند

    • ناشناس
      3

      مسلمان بودنتان را ثابت کن و بعد از گلوله به نوجوانان حرف بزن
      هرچند جای نوجوان در این جاها نیست و وقتی رها باشند و بی هویت چنین کثافتی خواهند شد

  • ناشناس
    2

    وقتی افکار خشن و افراطی افرادی مثل شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه ی کیهان و علم الهدی بر امور کشور حاکم بشه ، وقتی شریعتمداری سنگ جلوی پای پیشرفت کشور و جوانان ناامید از همه جا می ندازه و دستور می ده مذاکرات را فقط دو ماه به عقب بیندازید همه چیز درست می شود ،غافل از اینکه طرف مقابل بارها اعلام کرده بود این آخرین فرصت است !
    وقتی مسئولی آنقدر ناآگاه و بی سواد است که فکر می کند اروپا در زمستان محتاج گاز ایران می شود ! در صورتی که خود کشور ما در زمستان کمبود گاز دارد و از طرفی کشورهای قطر و عراق با شرکتهای بزرگ ، چاههای مشترک با ایران رو استخراج می کند و این تحریم و عقب ماندگی ایران برای کشورهای منطقه علاوه بر کاسبان تحریم در ایران! چه سود سرشاری نصیبشان می کند!
    وقتی مسئولان آینده ی جوانان و مردم رو ندید می گیرند و برایشان بهایی قائل نمی شوند و فقط وعده و وعید و شعار می دهند نتیجه این می شود که مردم خشمگین و سَر خورده به مرحله ای از ناامیدی می رسند که با هر کسی که دشمن مسئولان باشد همراهی می کنند و چه بسا کشور توسط فرصت طلبان تجزیه هم بشود!
    یکی دو سال پیش یکی از کارشناسان در صدا و سیما چنین روزهایی رو پیش بینی کرد، ایشان هشدار دادند با این وضعیتی که مسئولان کشور رو اداره می کنند ، اول فروپاشی اقتصادی و بعد فروپاشی سیاسی و خدای نکرده تجزیه ی ایران پیش خواهد آمد !
    ولی خوب مسئولی که خودش رو به خواب زده و دچار کبر و غرور و طمع شده رو نمی شه از خواب بیدار کرد!
    کاش مسئولین کمی تاریخ را ورق می زدند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      از امثال شریعتمداری که شما را رسوا می کند معلوم هست نفرت دارید خخخخخه

  • ناشناس
    2

    اتفاقاً ما هم نگران شما هستیم

  • مرادی
    3

    خبر فوری با مایی یا با اونا ما که فیلتریم ولی دمت گرم همه اخبار bbc رو یکجا منتشر کردی ازت متشکریم مثل شبکه سه که بعد سال ها مصاحبه شاهین نجفی رو نشون داد شادمون کردین بخدا

  • سعید
    1

    مردم ایران هم نگران هستند. نگران اختلاس، فساد اقتصادی، تورم، گرانی، تحریف دین و استفاده از اسم دین و مکتب. نگران هستن برای آزادی های سلب شده. نگران آینده. نگران حقیقت. نگران فرزندان و آینده. نگران فرزندان بیگناه کشته شده.

  • ناشناس
    2

    مردم احساس خودشون رو که درک می کنند نیاز به گفتن شما و هیچکس دیگه ای هم نیست.

  • رزمنده سابق
    2

    ازشهدا خجالت بكشيد از زنده به گور شدن غواصان عزيزمان توسط عراقى ها ،اى مسؤلين بى كفايت برويد در مزار شهدا تاريخ تولد وتاريخ شهادت آنها را ببينيد چند سالشان بوده اكر بودند الان چه به شما مى گفتند

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      الان اینو به مسئولین گفتی یا معترضین؟

    • رابی
      1

      اگر شهدا زنده بودند الان کف خیابان کنار مردم بودند و اسمشان اغتشاش گر و ضد انقلاب بود.

    • ناشناس
      3

      شهدا با شما وطن فروشان که با ندای دشمنان می آیید کاری ندارند اگر زنده می بودن بلکه مقالبله هم می کردن همچون مردم واقعی که با شما کاری نداشتند

    • ناشناس
      0

      همین مسئولین بیشعور و بی کفایت شما رفتند با عراقی ها توافق کردند و شهدای جنگ با ایران را زیر پوشش حمایت بنیاد شهید ایران آوردند. عراقی های بیشرف هم هر چه کشته جنگ با ایران داشتند ثبت نام کردند. حتی آنهایی که غواصان دلاور اما دست بسته ما به درک واصل کرده بودند

  • ناشناس
    1

    فکر کنم بیشتر نگران خودت و همپالکی هات هستی! فرمودی " آنچه این روزها در جریان است، در قیاس با آن روزها، شبیه یک شوخی‌ با صدای بلند است!"؛ پس من نگرانم که قوه تحلیلت را از دست داده‌ای و یا از آن بدتر، زیر پوستی تهدید می کنی که بزرگتر از این را هم خفه کردیم! اگر صدا و سیما مرتب فیلم هایی از تجمعات این مردم بقول شما تحت تاثیر القائات دژمن! نشان دهد و با آن ها مصاحبه کند؛ نیازی نخواهد بود که مردم به رسانه‌ی خارجی متوسل شوند. وقاحت و حماقت را کنار بگذارید و با خودتان و مردم صادق باشید!

  • آزادی
    1

    مردم حکومتی‌برپایه دموکراسی میخوان دنبال آزادی هستن رنسانس ایرانی داره شروع میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پاشو از خواب دیرت شده باید بری جهنم

    • 0

      بی بندو باری و عیاشی و هرزه گی آزادی نیست

  • ناشناس
    0

    یکیش خودتی

  • ایران
    0

    کاش یکی هم پیدا میشد تا نگران مسئولان خوابیده در خواب عفلت میشد ،مسئولانی که دغدغه معیشت ندارن اونایی که خودشونو به کری وکوری زدن ،نه اینکه این جوانانی که جونشو نو از دست میدن بچه های همین کشورن؟مگه شما نمیخواستید جمعیت رو افزایش بدید اینطوری که دارید جوونای مردمو به کشتن میدید با سکوت مسخرتون ،واقعا نمیتونستید این بحران رو مدیریت کنید؟کسی خبر داره آقای معاون اول کجاهستن؟چرا هیچکس با مردم حرف نمیزنه؟چرا هیچکس براش مهم نیست آبروی کشور ازبین رفته؟همش فرافکنی همش توهم دشمن،بابا اون زمانیکه فرماندارو استادار رو از نظامیان انتخاب کردید شمشیر رو برای مردم از رو بستین وجلوشون صف آرایی کردین،نفرین بهتون که فقط به فکر خودتون بودید،اشتباه پشت اشتباه واینقدر مشکل رو بزرگ کردید که به نظر میرسه ....

  • سامان
    0

    همه مردم نگران کشور هستند اختلاس - بیکاری - گرانی - رانت - خیانت ووو..... چرا باید خانواده مسئولین نظام که همه می شناسند در اروپا و آمریکا زندگی مرفه ای داشته باشند از پول مردم را به خانواده خودشان تزیق می کنند ؟ مردم ما از حکومت عدالت می خواهند مگر دین اسلان نگفته عدالت ؟10 درصد افزایش حقوق کارمند و کارگر = 100 درضد افزایش هزینه ها ؟ آیا مدیران ما هنوز توی خوابند ؟ آینده جوانان ما را کی تضمین می کند ؟ مدیران ما کی از خواب خرگوشی بیدار می شوند و اگر نشوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    شما نگران خودت باش که شرفت را مفت فروختی

  • متفاوت
    0

    اقا اینکه غصه نداره ، هرکه نگرانه دو راه بیشتر نداره، یا قرص ضد اظطراب و دونخود شیره بخوره بره بخوابه یا بلند بشه بره سر یه کار وتوکار دیگران هم دخالت نکنه.

  • ناشناس
    0

    ما هم نگرانیم انهایی که خود را به خواب زده ان هیچوقت از خواب بیدار نشوند چهار دهه نتیجه نگرانی شما مسبب این وضع اسف بار شده حال اجازه دهید چند سال هم ما نگران باشیم تا نتیجه اش را بچشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها