تاکید دوباره رئیس پنتاگون بر حمایت از گسترش ناتو

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به حمایت واشنگتن از سیاست گسترش ناتو، گفت هرکاری بتوانند برای رساندن تجهیزات مورد نیاز اوکراین برای شکست دادن روسیه انجام می‌دهند.

تاکید دوباره رئیس پنتاگون بر حمایت از گسترش ناتو

علی‌رغم هشدارهای شدید روسیه درباره گسترش ائتلاف نظامی «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو)، واشنگتن بار دیگر از حمایت خود برای گسترش ناتو خبر داد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه گفت: «امروز با چالشی از سوی کشورهای استبدادی مواجه هستیم که تلاش می‌کنند از طریق تهدید کردن دیگران، شرایط را تغییر دهند».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، آستین که کشورش رکورددار حملات بی‌دلیل و مداخلات نظامی تجاوزکارانه در کشورهای دیگر است، مدعی شد: «ایالات متحده قاطعانه استفاده از خشونت و جنگ برای حمله به کشورها را رد می‌کند».

وی با بیان اینکه آمریکا متعهد به حمایت از سیاست درهای باز برای ناتو است، اظهار داشت: «ما هر کاری از دستمان برآید انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم اوکراین آنچه را که برای رسیدن به پیروزی نیاز دارد، کسب کند».

رئیس پنتاگون در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» نیز گفت: «مذاکرات سه جانبه سازنده‌ای با همتایان ژاپنی و استرالیایی خود برای تعمیق یکپارچگی دفاعی داشتم».

آستین درباره تهدید مقامات روسیه به استفاده از تسلیحات اتمی برای دفاع از خاک کشورشان تصریح کرد: «هیچ نشانه‌ای مبنی بر تصمیم پوتین برای استفاده از سلاح اتمی در اوکراین وجود ندارد».

همزمان با تاکید وی بر تداوم حمایت نظامی از اوکراین، «کریستن لامبرشت» وزیر دفاع آلمان هم در جریان دیدار با همتای اوکراینی خود داخل پناهگاه زیرزمینی در بندر اودسا، وعده داد که سامانه‌های پدافندی بسیار مدرنی را به کی‌یف ارائه می‌کنند. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • امیرحسین
    0

    بنظرم این حملات منشا آمریکایی دارد چون کالا های ترانزیتی دارند به بندر چابهار از طریق قطار می آیند
    الانم آمریکا با این تروریست می خواهد این مسیر مختل کند

  • ناشناس
    0

    برمیگردند

  • هادی
    2

    مرگ بر تروریست منافق درود بر حافظان امنیت
    درود بر نیروی انتظامی حافظ امنیت و آرامش مردم

  • ناشناس
    1

    😁😂

  • 🐜
    0

    ههههههههههههههههههههه

  • نادر
    2

    کفتارها خوب بدانند که غرش شیران وطن نخواهند گذاشت که خواب تجزیه ایران را ببینند...

  • ناشناس
    0

    خوب که چی، یعنی طرف رفته تو پناهگاه کار اشتباهی کرده؟؟؟ اتفاقا خیلی هم شجاع است که از خط مقدم جنگ(بخوانید عملیات ویژه. طبق نظر دیکتاتور پوتین)بازدید کرده، ایران به عنوان یک کشور اسلامی و مستقل بایستی اقدامات اشغاگرایانه روسیه و دزدیدن 20 درصد از خاک اوکراین را به شدید ترین وضع ممکن محکوم کند. چون این خواست ملت است.

  • عدالت کجاست؟!
    0

    ایشون بهتره انرژی اش رو بذاره برای گرفتن حق رنگین پوستان که در دوره ی تمدن و در کشور متمدنها!!؟؟ هنوز از حقوق کامل انسانی برخوردار نیستن!!!

  • سید محسن....
    0

    خدایا کمک کن تا به لطفت دیدن روزهای بدون جنگ را در سراسر دنیا شاهد باشیم .....
    خدایا این روزها مردم سرزمینم بیش از پیش نیاز به دیدن مهربونی و لطف تو دارند پس نمایان کن حمایت رو
    خدایا صبری به مردم داغ دیده و ستم دیده ایران بده .....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها