وزیر دفاع آمریکا:

تا پایان تحقیقات، درباره عاملان تخریب نورداستریم صحبت نمی‌کنم

وزیر دفاع آمریکا امروز (جمعه) با تاکید بر لزوم آغاز تحقیقات درباره آسیب رسیدن به تجهیزات خط لوله انتقال گاز نورد استریم، گفت هنوز برای پیش‌بینی مقصران نشت گاز زود است.

تا پایان تحقیقات، درباره عاملان تخریب نورداستریم صحبت نمی‌کنم

 لوید آستین، در کنفرانس خبری در هاوایی از معرفی مسئولین آسیب‌های وارد شده به خط لوله انتقال گاز نورد استریم خودداری کرد، خط لوله‌ای که گاز روسیه را به اروپا می‌رساند.

وی گفت: گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این حمله و آسیب‌های وارد شده به این خط لوله وجود دارد و تا زمانی که یک تحقیقات کامل انجام نشود هیچ کس نمی‌تواند به شکل قطعی بگوید که چه اتفاقی افتاده است.

آستین بیان کرد که این مسئله نشت گاز را با همتای دانمارکی خود بررسی کرده است، زیرا این نشت در نزدیکی جزیره بورن هولم در دانمارک اتفاق افتاده است. وی افزود چندین روز طول خواهد کشید تا دانمارکی ها گروهی را برای بازدید از مراکز و شرح واقعه اتفاق افتاده، گرد هم آورند.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره تلویحی به اعلام آمادگی کشورش برای کمک در روند تحقیقات، تاکید کرد: تا زمانی که اطلاعات بیشتری در این باره به دست آوریم درباره مقصران احتمالی این مسئله گمانه‌زنی نخواهیم کرد.

فشار خطوط لوله نورداستریم ۱ و ۲ در روز دوشنبه به شکل ناگهانی کاهش یافت. مقامات دانمارک از نشتی گاز در نزدیکی جزیره برنهلم خبر دادند و زلزله‌شناسان سوئیسی وقوع چندین انفجار را ثبت کردند. اپراتور این خطوط تایید کردند که آسیب بی‌سابقه‌ای وارد شده و مشخص نیست که صادرات گاز در چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.

شامگاه روز دوشنبه، دولت آلمان به این نتیجه رسید که حمله‌ای عمدی در کار است. برلین احتمال می‌دهد که این حمله کار اوکراین و نیروهای وابسته‌اش باشد. یک احتمال دیگر برلین این است که روسیه پشت این حمله بوده و سعی دارد اوکراین را مقصر جلوه دهد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشتا
    1

    خداوندامریکا وروسیه باهم واردجنگ نظامی تمام عیاربشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها