هشدار یک اصولگرا: وقایع کهریزک تکرار نشود

یک فعال سیاسی اصولگرا با هشدار به نیروی انتظامی، گروه های امنیتی و قوه قضاییه گفت: نباید واقعه کهریزک دوباره تکرار شود.

هشدار یک اصولگرا: وقایع کهریزک تکرار نشود

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال که آقای اژه‌ای تاکید جدی بر پیگیری وضعیت بازداشتی‌های وقایع اخیر داشتند. چقدر ضرورت دارد تا بازداشتی‌های این وقایع همانطور که رئیس قوه قضائیه دستور داد تفکیک شوند و شفاف‌سازی صورت بگیرد تا نگرانی‌های خانواده‌ها به ویژه بازداشتی‌های زیر ۱۸ سال مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته حوادث بعد از گرانی بنزین در سال ۹۸ و اتفاقات بعد از انتخابات سال ۸۸، قاعدتا نیروهای انتظامی و گروه‌های امنیتی و همچنین قوه قضائیه باید از این تجربیات استفاده کنند تا واقعه زندان کهریزک بار دیگر تکرار نشود. 

وی افزود: قطعا درباره تفکیک کسانی که دست به آشوب زده و ماموران نیروی انتظامی را کشتند، قانون صریحی وجود دارد و اشد مجازات برای آن‌ها مشخص شده است. اما در این بین ممکن است افرادی مقصر نبوده و به صورت هیجانی حضور پیدا کرده باشند که قطعا بعد از بازجویی‌های اولیه و یکسری تعهدات، ممکن است آزاد شوند.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: باید صبر و حوصله داشت، اخلاق سیاسی و اسلامی را برای کسانی که زیر ۱۸ سال هستند و هیجانی وارد این اقدامات شدند، رعایت و آن‌ها را ارشاد کرد و دوره‌های آموزشی گذاشت تا بار دیگر هیجانی نشوند. به هر ترتیب باید تجربیات گذشته مورد استفاده و توجه مسئولان قضایی و امنیتی قرار گیرد. 

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال چقدر ضرورت دارد تا قانون تجمعات تعیین تکلیف شده و برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز به امری طبیعی تبدیل شود. با توجه به اینکه در اصل ۲۷ قانون اساسی تجمعات اعتراضی می‌تواند با داشتن شرایطی از جمله نداشتن سلاح برگزار شود چرا تا به حال شاهد برگزاری تجمع اعتراضی مجوزدار نبوده‌ایم، گفت: ما به عنوان فعالان سیاسی بارها درباره این موضوع به دوستان مسئول در وزارت کشور تذکر دادیم که این قانون مترقی بوده و تمام اصناف، سندیکاها، احزاب و گروه‌ها به دنبال فضای آزادی هستند تا عقاید خودشان را مطرح کنند. منتهی تعهداتی که از برگزارکنندگان می‌گیرند عمدتا سختگیرانه است. به طوری که وقتی شما برای گرفتن مجوز اقدام می‌کنید، فرم‌هایی در اختیار می‌گذارند که به طور مثال اگر خونی ریخته شود، کسانی که مجوز گرفتند باید پاسخگوی این رفتار باشند. 

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: ما باید احزاب رسمی را وارد عرصه نقد و رسیدگی به اعتراضات مردم کنیم و به آن‌ها اطلاع دهیم بر اساس فعالیت‌هایی که دارند، در محل‌هایی مانند استادیوم‌های ورزشی حضور پیدا کرده و سخنرانی منتقدانه خود را انجام داده و عقاید خود را مطرح کنند. اینگونه نباشند که در خیابان‌ها این اقدامات را انجام دهند و به افرادی که تجمعات را به آشوب می‌کشانند، اجازه داده شود تا تظاهرات مسالمت‌آمیز را به تجمعات پر از آشوب و درگیری و اقدامات مخرب تبدیل کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال در این حوادث، شاهد میدان‌داری رسانه‌های خارجی در غیاب رسانه‌های داخلی بودیم. دلیل این مسئله چیست؟ چرا برخی مردم گاهی به رسانه‌های خارجی اعتماد می‌کنند، گفت: ما درگیر جنگ هیبریدی یا ترکیبی هستیم که در این میان سه عنصر بسیار مهم وجود دارد؛ یک جنگ روانی، دو جنگ اطلاعاتی و سوم جنگ سیاسی که بحث خاص خود را دارد. 

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که پاسخگویی مسئولان به رسانه‌های داخلی و بازگذاشتن دست آن‌ها تا چه اندازه می‌تواند این معادله را تغییر دهد، گفت: شفافیت در پاسخگویی و جلب اعتماد عمومی مردم که سرمایه اجتماعی هستند، دو اصلی است که همه ارکان کشور باید به آن توجه کنند. باید به شکلی اطلاع‌رسانی کنند تا مردم اعتماد خود را از دست ندهند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • محمودی
    1

    ما ملت ایران جانمان را فدای ایران می کنیم همه را بکشیدهر کاری دلتان خواست بکنید با خون جوانان این مملکت ایران فردا ساخته خواهد شد

  • ناشناس
    0

    گاهی یا همیشه؟؟؟چقدر دروغ و دغل بازی

  • ترامپ
    0

    لعنت بر جد آباد غیر ایرانیتان

  • مهرداد سربندی
    1

    مگه می شه کهریزک تکرار بشه . نظام جمهوری اسلامی همه عوامل مستقیم و غیر مستقیم کهریزک را اعدام کرد و خاکسترشون را هم بر باد داد کهریزک هم که با خاک یکسان کردند و روی ویرانه اش پارک علم و دانش ساختند. تا کسی دیگه مردم معترض را به کهریزک نبره. نکنه چند کهریزک برای روزهای تنگتان دارید و مردم خبر ندارند.

  • ناشناس
    1

    نه بابا اونجا همه نماز خوان هستند و انقلابی

  • ناشناس
    0

    مگر عاملان قبلی مجازات شدنند که انتظار عدم تکرار آنرا دارید ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    هرکسی نماز میخواند ،ریا کار است برای گول زدن مردم نماز می خواند ،مردم را گول زدی ،،،،خدا را که نمی توانی گول بزنی

  • مهسا امینی
    0

    این شده شعار ملی ،،،،،زن ،،،زندگی ،،،آزادی
    پیشنهاد میکنم همه ی ناشناس ها با نام مهسا امینی پست بگذارند

  • حمید
    0

    بازداشتگاه معترضین در شیراز که خبر اومده یک جای کثیف هست که هیچ امکاناتی ندارد وبه گفته معترضین مرغدونی بوده تا بیست وچهاریاعت هیچ خوراک وابی هم بهشون نداده بودن

  • ناشناس
    0

    حالا مثلا اگر تکرار بشه کسی پاسخگو هست!!!!!

  • سعید
    0

    از اون بدتر تکرار میشه صداشم در بیاد همه رو خفه میکنید

  • 🐜
    0

    شیشه نوشابه برای همین پلاستیکی شده

  • ناشناس
    0

    تکرار شود چه اتفاقی می افتد؟؟
    ایرانیان عزیز خلایق هرچه لایق

  • ناشناس
    0

    اتفاقاباید امثال فائزه هاشمی را ببرند کهریزک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها