ناتو: اگر اوکراین از روسیه شکست بخورد همه شکست خواهیم خورد

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی هشدار داد در صورتی که اوکراین در جنگ با روسیه شکست بخورد، همه شکست خواهند خورد.

ناتو: اگر اوکراین از روسیه شکست بخورد همه شکست خواهیم خورد

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز جمعه گفت در صورتی که اوکراین در جنگ با روسیه شکست بخورد، همه ما شکست خواهیم خورد.

وی در ادامه گفت: «همه پرسی روسیه در ۴ منطقه در اوکراین و هشدار ضمنی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای، تشدید بحران از سوی روسیه به شمار می‌آید».

دبیر کل ناتو اضافه کرد: «نمی‌توانیم انتظار پایان یافتن جنگ در اوکراین را داشته باشیم اما باید آماده ادامه حمایت از اوکراین برای طولانی مدت باشیم».

استولتنبرگ گفت: «در تلاش برای عدم تشدید تنش جنگ در اوکراین هستیم و حمایت کاملی از کی‌یف انجام می‌دهیم».

وی گفت ناتو این اعتقاد را ندارد که احتمال زیادی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای در جنگ اوکراین وجود دارد اما این احتمال را جدی در نظر می‌گیرد.

این در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه (۲۴ سپتامبر) به شبکه «بی‌بی‌سی» گفت معتقد است ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ممکن است در صورتی که نیروهای مسکو در تنگنا قرار بگیرند از تسلیحات اتمی استفاده کند. 

وی در گفت‌وگو با این رسانه انگلیسی مدعی شد «درگیری در اوکراین به لحظه خطرناکی رسیده زیرا ارتش روسیه در تنگنا قرار گرفته و واکنش پوتین--تهدید به استفاده از تسلیحات اتمی--خیلی بد است». 

پیش‌تر رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی درباره عملیات نظامی در اوکراین، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، تاکید کرد: «تهدید کردن نیروگاه زاپروژیا [با حمله به این منطقه] یک تهدید اتمی است و مسکو هم دارای سلاح اتمی است؛ ما از همه ابزارها برای محافظت از خاک روسیه استفاده خواهیم کرد». 

 بعد از اظهارات پوتین مبنی بر آماده بودن مسکو برای استفاده از هر ابزاری جهت دفاع از حاکمیت این کشور، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت مسکو می‌تواند از تسلیحات اتمی راهبردی برای محافظت از تمامیت ارضی و منافع خود استفاده کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    1

    در جنگ روسیه علیه اوکراین چنانچه روسیه از سلاحهای متعارف استفاده کند و غرب نیز به اوکراین سلاحهای پیشرفته متعارف نظامی اهداء نماید اوکراین نه تنها شکست نخواهد خورد بلکه می تواند سرزمینهای اشغال شده خود را از اشغال روسیه آزاد کند! اوکراین صرفاً در صورت حمله اتمی روسیه جنگ را خواهد باخت و در صورت حمله اتمی روسیه به اوکراین، غرب از اوکراین پشتیبانی اتمی نخواهد کرد! ناتو صرفاً در صورت حمله اتمی روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو مبادرت به دفاع اتمی از اعضاء خود خواهد کرد.

  • سالی رشتی
    3

    اوکراین احمق با طناب پوسیده غرب به چاه افتاد 😑مردم بدبخت چه گناهی داشتن

    نظرات شما -
    • 0

      احمق بی شعور. حتما تو هم نوکر ایت الله پوتین هستی . اوکراین 20 درصد از خاکش اشغال شده، چه تقصیری دارد؟؟؟ مثلا ما در جنگ عراق از خود دفاع کردیم ، میشه گفت ایران مقصر بود؟؟؟؟ کاش کمی با فکر حرف بزنی و گول صحبت های دروغ حکومت را نخوری

    • ناشناس
      0

      شعور و شرف، دفاع را مقدس و تجاوز را مذموم میدونه. یک انسان منصف، اگر جانوری هم در دفاع از توله اش، فرزند او را بدرد، ته دلش، حق را به جانور می‌دهد.

  • آزادی
    0

    لعنت به پوتین دیکتاتور و دنباله رو هاش

  • خاج مرتضی مداح همدانی
    0

    خدایش این پوتین آدم خطرناکیه.اگه بمب اتم بزنه اوکراین فلج میشه.مانبایدازروسیه حمایت کنیم یادمان نرفته درجنگ جهانی دوم توی کشورماچه جنایتهایی که نکردن

  • ناشناس
    0

    انشا الله به زودی پوتین کثیف و کودک کش به درک واصل خواهد شد. یا کودتا و یا مریضی سرطان. خدا حافظ بندگان ضیف خودش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها