مدودف: روسیه درباره بکارگیری سلاح هسته ای بلوف نمی زند

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه می گوید کشورهای غربی به رغم جنگ افروزی مداوم در اوکراین، مستقیماً وارد درگیری با روسیه نمی شوند.

مدودف: روسیه درباره بکارگیری سلاح هسته ای بلوف نمی زند

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه درباره تبعات مداخله کشورهای غربی در تنش میان مسکو و کی یف هشدار داد.

«دیمیتری مدودف» در اظهاراتی عنوان کرد که ائتلاف نظامی (علیه روسیه) به رهبری ایالات متحده به دلیل ترس از یک آخرالزمان هسته ای کماکان خود را از درگیری در اوکراین دور نگه می دارد.

رئیس‌جمهور سابق روسیه در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه تلگرام تاکید کرد در صورتیکه محدودیت های روسیه نادیده انگاشته شود، روسیه حق دارد از خود با سلاح‌های هسته‌ای دفاع کند. مدودف در ادامه یادآور شد که این مطمئناً یک بلوف نیست.

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در ادامه پیام خود شرایط توسل روسیه به سلاح هسته ای را تلویحاً بیان کرد: بیایید تصور کنیم که روسیه مجبور است از هولناک ترین سلاح علیه رژیم اوکراینی استفاده کند که اقدام تجاوزکارانه وسیعی علیه ما انجام داده است، اقدامی که برای موجودیت کشور ما خطرناک است.

مدودف در ادامه متذکر شد: بر این باورم معتقدم که ناتو حتی در این حالت نیز مستقیماً در درگیری دخالت نخواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • آزادی
    2

    اگه جمهوری های سابق شوروی میخاستن با روسیه متحد باشن که جدا نمیشدن جنایات‌حکومت شوروی در فرستادن میلیونها نفر به سیبری‌مثل جنایات نازی ها در جنگ جهانی بود. شعار های مسخره غرب ستیزانه فساد اداری و مقامات نظامی باعث فروپاشی شوروی شد.در همین اوکراین در زمان شوروی هزاران نفر به سیبری فرستاده شدن و مردن حالا توقع دارین که اوکراینی ها فرش قرمز برای شما بندازن‌ و از شما استقبال کنند

  • ناشناس
    0

    برای همینه که حکومت های استبدادی و خودکامه و دیکتاتوری نباید و نباید به سلاح هسته ای دست پیدا کنند چون برای ماندن حاضرند کل جهان رو نابود کنند !!!

  • ناشناس
    0

    بزن تا بخوری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها