"سرآشپز پوتین" رسما خود را تاسیس کننده گروه واگنر اعلام کرد

یکی از تجار روس نزدیک به ولادیمیر پوتین در بیانیه‌ای امروز دوشنبه خودش را به عنوان بنیانگذار گروه پیمانکار امنیتی "واگنر" معرفی و استقرار نیروهای این شرکت در کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین را تایید کرد.

"سرآشپز پوتین" رسما خود را تاسیس کننده گروه واگنر اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یِوگنی پریگوژین، یکی از تجار روس متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بیانیه‌ای که از سوی شرکتش صادر شد، اعلام کرد گروه امنیتی "واگنر"‌ را با این هدف بنیانگذاری کرد تا شبه‌نظامیان این گروه را در سال ۲۰۱۴ به منطقه دونباس اوکراین بفرستد.

او در این بیانیه تصریح کرد: از آن لحظه به بعد و در تاریخ اول مه ۲۰۱۴، یک گروه متشکل از میهن‌پرستان زاده شد که بعدا گروه "بی.تی.جی واگنر" نام گرفت.

پریگوژین معروف به "سرآشپز پوتین" است چون در بسیاری از قراردادهای تهیه غذای کرملین نقش داشته و سابق بر این روابطش را با گروه واگنر تکذیب کرده بود اما آمریکا او را به بهانه روابط احتمالی‌اش با مزدوران روس وابسته به گروه واگنر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

پریگوژین خاطرنشان کرد: "من خودم کسی بودم که سلاح‌های قدیمی را تمیز کردم و از جلیقه‌های ضد گلوله سردر آورده و متخصصانی را که می‌توانستند به من در این زمینه کمک کنند پیدا کردم."

او که ۶۱ سال دارد، ادامه داد: "این افراد، قهرمانانی که از مردم سوریه، دیگر مردمان کشورهای عربی، و مردم مستمند آفریقا و آمریکای لاتین دفاع کردند، تبدیل به ارکان سرزمین مادری ما شده‌اند."

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها