پوتین بسیج عمومی اعلام کرد/ هدف غرب تضعیف روسیه است

رییس جمهوری روسیه اعلام بسیج عمومی نسبی در سراسر کشور کرد.

پوتین بسیج عمومی اعلام کرد/ هدف غرب تضعیف روسیه است

ولادیمیر پوتین امروز چهارشنبه در جریان یک سخنرانی ویدئویی ضمن اعلام این مساله گفت: هدف غرب تضعیف، تفرقه افکنی و در نهایت نابودی کشور ما است. آنها مستقیم می‌گویند که در ۱۹۹۱ آنها قادر به از هم پاشیدن شوروی بودند و حالا زمان برای خود روسیه فرا رسیده است.

رئیس‌جمهوری روسیه با امضای حکم بسیج عمومی تصریح کرد که اقدامات برای بسیج عمومی از امروز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در روسیه آغاز خواهد شد.

وی افزود که فقط شهروندانی در چارچوب بسیج عمومی نسبی قرار می‌گیرند که در درجه اول تجربه داشته باشند.

پوتین در این سخنرانی ویژه دستور داد که وضعیت حقوقی داوطلبان در منطقه نظامی شمالی و مبارزان در منطقه دونباس با پرسنل ارتش فدراسیون روسیه برابر شود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین هشدار داد: کسانی که روسیه را تهدید هسته‌ای می‌کنند، جهت باد به سمت خودشان برمی‌گردد.

پوتین در مورد سناریوهای غرب علیه روسیه بیان کرد: چنین طرح‌هایی از مدت ها قبل در غرب طراحی شده بود، آنها باندهای تروریستی بین‌المللی را در قفقاز تشویق می‌کنند، زیرساخت های تهاجمی ناتو را در نزدیکی مرزهای روسیه ارتقا می‌دهند و "روس‌هراسی" را به سلاح خود تبدیل می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه غرب در سیاست تهاجمی ضدروسی خود از تمام خطوط عبور کرده، گفت: ما دائماً تهدیدهایی علیه کشور و مردم خود می‌شنویم.

رییس‌جمهوری روسیه با اشاره به عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین تصریح کرد: نیروهای روسی با شایستگی عمل و گام به گام این سرزمین را آزاد می کنند.

وی یادآور شد که جمهوری خلق لوگانسک به صورت کامل از نئونازی‌ها پاکسازی شده و درگیری در جمهوری خلق دونتسک در جریان است. پوتین بار دیگر هدف تهاجم روسیه به اوکراین را آزادسازی منطقه دونباس عنوان کرد.

فراخوان برای ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره

در همین حال شبکه خبری راشا تودی گزارش داد، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه بلافاصله پس از امضای این حکم اعلام کرد که ۳۰۰ هزار نفر فراخوانده خواهند شد که نزدیک به ۱ درصد از منابع بسیج عمومی در دسترس است.

وی در مورد شرایط بسیج عمومی تشریح کرد که این شرایط شامل حال دانشجویان نمی‌شود و فقط شامل نیروهای ذخیره در ارتش یا آنهایی که تجربه لازم را دارند، است.

وزیر دفاع روسیه در مورد کمک‌های فراوان غرب به اوکراین خاطر نشان کرد که ۷۰ ارتش، بیش از ۲۰۰ ماهواره غیرنظامی و تمام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در راستای منافع اوکراین کار می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد که اوکراین حدود ۳۰۰ هزار نفر را بسیج کرد اما تقریبا نیمی از ارتش خود را از دست داده است. به گفته شویگو، روسیه در جنگ با اوکراین نیست بلکه با مجموع بلوک غرب می‌جنگد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    آخه گالش! گیوه! دمپایی!
    تو که از عهده یک دلقک و هنرپیشه بر نمیایی
    چرا اینقدر گ و ز گ و ز می کنی؟؟؟
    تا همین جا هم پوزت اساسی خورده ببم جان. اساسی هاااااااا

  • ناشناس
    0

    رییس جمهور روسیه غلط کرد با هفت جد و آبادش

  • ناشناس
    0

    برادر پوتین بسیج بخوای تشکیل بدی اول باید تو مساجد پایگاه تشکیل بدی بعدش حوزه بسیج بعدش ناحیه بسیج و بعدش برادران روس باید ریش بگذارن و شبهای یک شنبه هم ایست بازرسی .... و بعدش به همدیگه باید بگن حاجی- و بعدش با باتوم بیافتن به جون مردم 🤣🤣🤣در ضمن آخوند هم نیاز مبرم هستش که از شهر قم با پست پیشتاز برای تک تک پایگاها ارسال میشه ( کاملا رایگان)

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دستمال گردن یادت رفت با...

  • میشوبالا
    0

    پوتین نفس های آخر را میکشد دوستانش نگران باشد

  • ناشناس
    0

    بسیج ؟ساندیسم میده؟ سهمیه هم میده؟ چند نفرو باید بکشی که سر سپردگیت مسجل بشه ؟امامزاده داری یا با خودشون بیارن ؟

  • 0

    ایشونم ویار خون دارند ؟

  • ناشناس
    0

    بیچاره مسئولین کشور ما که به این تا دمپایی دلبسته بودند!

    آرزوی مردم ایران نابودی پوتین!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها