وزیر خارجه آمریکا: پاسخ تهران، گامی به عقب بود/ در کوتاه مدت هیچ انتظاری برای احیای توافق هسته‌ای با ایران نداریم

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن هرگز یک توافق بد در مذاکرات وین را نمی‌پذیرد، مدعی شد که در کوتاه مدت هیچ انتظاری برای احیای توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

وزیر خارجه آمریکا: پاسخ تهران، گامی به عقب بود/ در کوتاه مدت هیچ انتظاری برای احیای توافق هسته‌ای با ایران نداریم

علی‌رغم تاکید مقامات جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر مبنی بر سازنده بودن نظرات ارسالی چند هفته قبل در واکنش به پاسخ آمریکا، مسئولان کاخ سفید اما هوز در تلاش برای فرار رو به جلو و شانه خالی کردن از مسئولیت اجرای تعهدات‌شان ذیل برجام هستند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد دوشنبه با تکرار ادعاها علیه پاسخ تهران به متن پیشنهادی توافق در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، مدعی شد: «پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا برای احیای توافق هسته‌ای، یک گام بزرگ رو به عقب بود. من در کوتاه مدت هیچ انتظاری برای احیای توافق هسته‌ای با ایران ندارم».

بلینکن در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» در شبکه «سی‌بی‌اس»، ادعا کرد: «ایران همچنان به افزودن مسائل فرا-برجامی به مذاکرات ادامه می‌دهد، که ما هم به این راحتی‌ها با آن موافقت نمی‌کنیم. ما یک توافق بد را نمی‌پذیریم».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جنگ اوکراین گفت: «ما سخنان غیرمسئولانه زیادی از پوتین شنیده‌ایم، اما تمرکزمان بر این است که مسئولانه عمل کنیم. ما با روس‌ها چه در محافل خصوصی و چه در ملاء عام بسیار صریح بودیم و از آنها خواستیم که صحبت در مورد سلاح‌های اتمی را متوقف کنند».

این دیپلمات ارشد آمریکایی اظهار داشت: «پوتین راه روشنی برای خروج از این جنگ دارد و آن توقف جنگ است. استفاده از تسلیحات اتمی، اثرات فاجعه‌باری برای کشوری که از آنها استفاده می‌کند و دیگران نیز خواهد داشت».

بلینکن درباره حمایت کشورهای حامی کی‌یف و ارسال تسلیحات به این رژیم نیز گفت: «ما مصمم به حمایت از اوکراین هستیم و همچنین اصرار داریم که این جنگ گسترش نیابد».

پیش از این نیز «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده بود تا رسیدن به توافق با ایران در موضوع هسته‌ای و مذاکرات وین فاصله زیادی دارند. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • حسین درویشی
    11

    اره جان عمه ات منتظربودی فتنه گران مسیرتان هموارکنندوچون هیچ غلطی نکردن بازصحبت ازبرجام کردید،این که ازاولش معلوم بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دولت ایران در مذاکرات احیای برجام همچنان در حال وقت کشی، عقبگرد یا از این شاخه به آن شاخه پریدن است!

  • ناشناس
    10

    اغتشاشگران و دشمنان برای ما یکی هستند

    نظرات شما -
    • 0

      معترضان کجا هستند ؟؟؟؟
      خدا انشالله کسانی را که به حقیقت خدشه وارد می کنند نابود کند

  • ناشناس
    0

    این مملکت اغلب حرکت هایش رو به عقبه

  • ناشناس
    7

    فقط مقاومت جواب میدهد ،درست است مردم درفشارندولی هیچ راهی بجز ایستادگی درمقابل زور گویان ومستکبران وجود ندارد آشوب فتنه گران خارجی ووطن فروشان پست فطرت داخلی هم تاابد بر عزم واراده راسخ ملت میهن پرست کوچکترین خللی وارد نمیکند ماملت امام حسین وشهادتیم وهیچ موقع ذلت رابرعزت ترجیح نمی دهیم دولت هم بایدبدون گوش کردن به حرف بعضی ضعیفان ترسو محکم از حقوق حقه ملت شریف ایران دفاع کند

  • ناشناس
    8

    معترضان دشمنان درجه داخل کشور هستند و هم سگ دست نشانده آمریکا و متحدانش هستند.

  • ناشناس
    0

    یکی از شعارهای دولت رئیسی قبل انتخابات،فرسایشی نشدن مذاکرات بود،حالا طرف غربی به طور علنی از عملی نشدن برجام در آینده نزدیک سخن گفته؛دولت چه برنامه ای در این مورد خواهد داشت،البته اگر برنامه ای وجود داشته باشد مثل قول و برنامه ساخت۴میلیون واحد مسکونی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فرسایشی نشدن مذاکرات احیای برجام خواسته رهبری بود و نه شعار انتخاباتی آقای رئیسی!

  • ناشناس
    0

    قرارداد۲۵ ساله با چین بسته شده نیازی به برجام نیست برده داری مردم واختلاس بیشتر و دزدی بالا با افتخار و سکوت همه معلوم نیست چی تو قرارداده بقول احمدی‌نژاد

  • ناشناس
    7

    ما دیگر اعتقادی به مذاکره و توافق نداریم

    نظرات شما -
    • 0

      کی شما کله سیاه ها را قبول دارد

    • ناشناس
      0

      زیادی "ما ما" کنی می برند تو طویله می بندنت

  • ناشناس
    1

    ادامه نجات ایران به اتش افروزی در منطقه بستکی دارد

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    تهران و نظامش چهل و چهار ساله رو به عقب است !!!

  • ناشناس
    0

    دست شما و اخوندها و اسرائیل و انگلیس تو یک کاسه است و این ۴۳ سال دارید ملت ایران را زجرکش می کنید تا لقمه چرب و نرم شما ادامه داشته باشه،حالا با برجامتان هم می خواهید این غارت را تداوم دهید

  • 0

    دولت کی یف طی یک انتخابات آزاد و دموکراتیک بر سر کار امد،لذا نبایستی از لفظ رژیم برای آن استفاده کرد، کلمه رژیم برای حکومت های غیر مردمی و غیر آزاد مثل روسیه چین و ... کاربرد دارد

  • فاتح
    0

    نیازی به گام عقب وجلو نیست ، شیطان بزرگ برخلاف عهد وتوافقی که در برجام شده بود به صورت یک طرفه وقلدر مابانه از برجام خارج شد وتعهد بین المللی خود را زیر پا گذاشت حالا اگر دولت جدید شیطان بزرگ از خروج خود از برجام نارا ضی است کافی است دوباره به برجام بر گردد و قلدری و بدعهدی را کنار بگذارد وتحریم های غیر قانونی ترامپ جنایت پیشه را لغو کند ان وقت همه چیز مثل اول خواهد شد در غیر این صورت ایران هم نظاره گری دست بسته نخواهد بود وبه ایه کریمه واعدوالهم من استطعتم من قوه عمل خواهد کرد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها