عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

به خاطر فوت مهسا امینی دستاورد اربعین و پیروزی شانگهای را تحت الشعاع قرار داده‌اند/ هزاران نفر توسط گشت ارشاد به آن محل برده شده‌اند، یک نفر هم بیمار بوده که فوت کرده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخورد‌های گشت ارشاد سلبی نیست، چرا که نه زد و بندی و نه بی‌احترامی بوده و کاملاً تکریم ارباب رجوع است. وقتی پدیده بدحجابی را به عنوان یک ویروس ناپسند در جامعه می‌بینید، برای دفع این ویروس چه کار می‌کنید؟

به خاطر فوت مهسا امینی دستاورد اربعین و پیروزی شانگهای را تحت الشعاع قرار داده‌اند/ هزاران نفر توسط گشت ارشاد به آن محل برده شده‌اند، یک نفر هم بیمار بوده که فوت کرده است

حسین جلالی رییس دفتر سابق آیت الله مصباح یزدی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مرگ «مهسا امینی» می‌گوید: افراد زیادی روی منبر‌های مختلف صحبت و مردم را ارشاد و هدایت می‌کنند. یک فرد ممکن است کسالت داشته باشد و پشت فرمان خودرو سکته کند، یک فرد هم ممکن است در کلاس ارشاد سکته کند، یک فرد ممکن است در منزل یا بیمارستان سکته کند، یک فرد هم که مثلاً بیماری قلبی داشته به مقر پلیس برای شرکت در کلاس ارشاد برده می‌شود که در آن‌جا سکته می‌کند.

او می‌گوید: یا باید قبول کنیم در کشور قانون داریم یا نداریم. نیروی انتظامی در این باره باید چه کار کند؟ آیا نباید قانونی که برای حجاب در نظر گرفته‌اند را اجرا کند؟ اگر می‌خواهیم کشوری قانونمند داشته باشیم بایستی قانون اجرا شود و نیروی انتظامی هم قانون را اجرا کرده است.

نماینده رفسنجان و انار با اشاره به فوت مهسا امینی تصریح کرد: هزاران نفر برای ارشاد و هدایت توسط گشت ارشاد به آن محل برده شده‌اند، یک نفر هم در این بین، بیمار بوده که فوت کرده است. نمی‌شود که بی‌قانونی باشد. وقتی قانونی در نظر گرفته می‌شود باید اجرا شود و نیروی انتظامی هم قانون را اجرا کرده است، اما اگر باید قانون عوض شود، پیشنهاد بدهند عوض شود.

او می‌گوید: این قانون را ما نگذاشته‌ایم. قانون امر به معروف و نهی از منکر قانون امام حسین (ع) است. آیا ارشاد و هدایت جزء قانون اسلام است یا خیر؟ این برخورد‌ها سلبی نیست، چرا که نه زد و بندی و نه بی‌احترامی بوده و کاملاً تکریم ارباب رجوع است. وقتی ویروسی مثل کرونا می‌آید همه جا قرنطینه می‌شود، از این‌رو وقتی پدیده بدحجابی را به عنوان یک ویروس ناپسند در جامعه می‌بینید، برای دفع این ویروس چه کار می‌کنید؟

به خاطر فوت یک نفر قانون را زیر سوال نمی‌برند

جلالی می‌گوید: یک راه زد و بند است که قبول نداریم، یک راه زندان است که این را هم قبول نداریم و راه دیگر هدایت و ارشاد است که به نظر بنده این مسیر یکی از روش‌های صحیح و سالم است و محترمانه ارباب رجوع را می‌برند. در این بین، حالا یک نفر هم بیمار بوده و فوت می‌کند، نمی‌توان که اصل قانون را زیر سوال برد. این روش، روش درستی است و تا روش جایگزینی پیدا نکنید، همین قانون باید اجرا شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: چند قانون درباره پدیده بدحجابی داریم و این پدیده کاملاً مشخص است. ما موظف هستیم قانون را درباره پدیده بدحجابی اجرا کنیم و این موضوع به نیروی انتظامی ابلاغ شده و نیروی انتظامی هم وظیفه دارد اجرا کند، در غیر این صورت باید مواخذه شود، چراکه قانون محترم است و هیچ چیز بدتر از هرج و مرج نیست.

این چهره اصولگرای می‌گوید: بنده فوت خانم مهسا امینی را تسلیت عرض می‌کنم. در این موضوع یک جوان فوت کرده است، اما به خاطر یک جوان عده‌ای در آن سوی مرز‌ها و عده دیگری در داخل، پیروزی مراسم بزرگ اربعین و پیروزی بزرگی که در شانگهای به دست آورده‌ایم را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند که یک نفر فوت کرده است. نباید در زمین دشمن بازی کنیم و نباید ابزار دست دشمن شد.

وی می‌گوید: هرگاه دیدید در جایی دشمن آتش می‌ریزد، بدانید خط آن‌جاست. چطور شد در این زمینه بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان و آمریکا داعیه‌دار آزادی و حقوق بشر شده‌اند؟ بنابراین باید قدری منصفانه‌تر قضاوت کنیم. نیروی انتظامی مقصر نیست و قانون را اجرا کرده است و اگر به قانون انتقادی وارد است، باید نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

منبع: رویداد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 68
  • بیس
    1

    امام حسین ع آلام اگر بگوید من می خواهم امام باشم سرش را می‌برید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      جان من فدای یک تار موی امام حسین ع....
      مردی که در برابر ظلم ایستاد ،در برابر مشرکان، در برابر شیطان پرستان ، در برابر هوای نفس..........
      دنیا را طلاق داد با همه زیبایی هایش.............
      مثل حسین بودن سخت است اما فراموش کردنش سخت تر !


    • ناشناس
      0

      بزرگترین دستاوردتون این که جوانان ، کلا دین را گذاشتند کنار و هیچ چیزی راقبول ندارند ، طوری به دین و ایمان و اعتقاد مردم آسیب رساندید که در این ۱۴۰۰ سال مغول ، کافر و... آسیب نرسانده بودند ! دستتون درد نکنه خوب ... زدید .

    • ناشناس
      0

      آقای آخوند و ملای منبری!!! اگر تو و امثال تو از این نوع حکومتداری دفاع کورکورانه و جانبدارانه نکنند پس چه کسی بکند؟!!!

    • هه
      0

      دستاورد اربعلین شما مگر چیزی جز به کشتن دادن صد نفر و در این جو سازی ها و بی ارزش نشان دادن جان آدم ها بود.دستاورد شانگهای شما مگر چیزی جز هم کاسه شدن با دیکتاتور های کومنیسم و باج دادن به چین و روسیه هم بود

  • نیک سرشت
    1

    نمک بر زخم

  • قربان
    1

    شما که به خاطر تشکیل دادگاه حمید نوری در سوئد و محکومیت او طبق شهادت شاهدان عینی به انجام جنایت های سازمان یافته معترض هستید چطور وقتی گروهی به صورت وحشیانه به دختر مردم حمله می کنند و بر مبنای قوانین خود ساخته او را دستگیر می نمایند و خدا عالم است که چه بلایی به سرش می آورند که مرده اش را به خانواده اش پس می دهند اظهار می کنید که همه چیز بر روال عادی بوده اگر دختر خودتان هم مرده بود همچین نظری داشتید، شما نماینده چه کسی هستید؟ عضویت در شانگهای با وجود تحریم های بین المللی چه ثمری برای ما خواهد داشت وقتی که اربابتان پوتین هم گرفتار تحریم ها و به دنبال یافتن راهی برای فرار از آنهاست. مسأله اربعین را به خود نسبت ندهید که افرادی که در این همایش مذهبی شرکت کردند فقط به خاطر مظلومیت حسین و یارانش اینکار را کردند که در مقابل ظلم ایستاد که حالا مصداقش را در شماها باید جستجو نمود.

  • ناشناس
    1

    متاسفم برات

  • Mm
    0

    وقتی پلیس کسی را برای تادیب و نصیحت بازداشت می کند مسئول سلامتی اوهم هست.مضافا به این که مقوله بد حجابی با قتل و دزدی متفاوت است و باید به صورت متناسب با آن رفتار شود.

  • متفاوت
    1

    قانون باید بوسیله بزرگان اصلاح شود.زن باطنا دوست دارد خودش را زیبا جلوه دهد همانگونه که شما دوست دارید لباس زیبا بپوشید و محاسن خود راشانه بزنید و عمامه بزگتر برسربگذاریدو....پس یک جای این قانون میلنگد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عمامه بزرگتر خخخخ
      مرسی از اینکه ما رو میخندونی.....
      شما باید مغز بزرگ اما پرکاری داشته باشی
      چون معلومه از روی فرصت کامنت نمیزاری و خیلی سریع و گذرا کامنتت رو می‌زاری و میری
      خیلی عالی هم به نفع ملت هم به نفع دولت....

  • ناشناس
    0

    دخترخودت بود همینه می گفتید

  • ناشناس
    1

    خدا قسمت خودت کنه

  • ناشناس
    0

    امام حسین (ع)منکرش فقط حجاب بوده ؟
    دزدی ، اختلاس ،رانت ، ربای بانکی ، تصاحب شغل دیگران با رانت و توصیه ، گرفتن حقوق های نجومی ، گرفتن خانه های نصفه قیمت و رایگان ، گرفتن ماشین خارج از قرعه کش دولتی و هزار هزار مفسده مسولین ، مدیران و سران حکومت از نظر امام منکر نبوده؟

  • علیرضا
    1

    از اربابتان ارباب پوتین چه خبر ؟؟

  • یه بنده خدایی
    1

    چه دستاورد و پیروزی؟
    اربعین که خروجی ده هزار گرما زده، صد فوتی و مجروح و خوابیدن مردم در خیابان بود
    از شانگهای هم همه میدانیم که آبی گرم نمیشود

  • رابی
    1

    دستاورد اربعین؟
    دستاورد اربعین تا اکنون ۹۳ نفر کشته و چهار هزار نفر مجروح به علاوه تحقیر و پایمال شدن کرامت ملت ایران در زباله های صحرای عراق بوده است.

    نظرات شما -
    • 0

      آفرین بر تو ای هم وطن عزیز

  • حسین یوسفی
    0

    تو دیگه چه .......... هستی

  • دانا
    0

    هنوز پزشکی قانونی هیچ اظهار نظری نکرده و در حال بررسی می باشد چطور به این نتیجه رسیدی که این دختر بی گناه معصوم بیمار بوده چرا به خودتان به راحتی اجازه اظهار نظر می دهید

    نظرات شما -
    • 1

      هنوز پزشکی قانونی خودشان نظر نداده،شبانه مهسا را از ترش خودشان دفن کردند،از این پس مزار مهساها،محل زیارت آزادگان ایران خواهد بود انشاالله

  • ناکام
    0

    جون مردم واستون مهم نبوده و نیست و حق و ناحق هم مهم نیست و فقط مهم دید حریفها و دشمنهای خود ساخته واستون مهم.......
    قانون اساسی هر کشوری محترم هست چون منافع ملت و مملکت ان کشور و امنیت کامل اونهارو تامین میکنه .....
    اصلاح کلی قانون اساسی باید صورت بگیره بر اساس منافع ملت ایران نه کشور دیگه ای.....

    نظرات شما -
    • ناکام
      3

      مگه به زن و دختر شما تجاوز شد کسی رسیدگی نکرد ؟؟؟
      احتمالا با متجاوزین همدست بودید 😉

  • هههه قانون
    1

    از کدوم قانون صحبت میکنی دوست عزیز؟ اگه دو تا دزد شبونه بیان خونه ات و علاوه بر دزدی و خسارت مالی به زن و دخترت تجاوز و تعرض کنن تو فقط باید وایستی و نگاشون کنی که اگه یه خراش بیوفته به آقا دزده تو میشی محکوم... اختلاس و دزدی 92 هزار میلیاردی فولاد چه خبر؟قانون داره اجرا میشه؟عوامل رانت و فساد در ساختمان مترو پل کجا تشریف دارن؟جنایت در حادثه هواپیما به کجا رسید؟اینا همش تو این یکی دو سال اتفاق افتاده گذشته رو بیخیال...قانون کجای این اتفاقات افراد رو برد بالای چوبه دار؟به نظر من قانون فقط در مورد اخذ مالیات زودتر از شروع ماه از کارگر و کارمند تو فیش حقوقیش صدق میکنه وسلام.

  • عادل از قطب شمال
    0

    زر مفت نزن مردک. ایران رو به چین فروختن دست آورده. یا خرافات دست آورده. خون این دختر معصوم همچین گلوتونو بگیره. بیا و بپرس

  • ناشناس
    0

    شما ها خودتان ویروس کشور هستید

  • علیرضا
    0

    منافقین از کفار هم بدترند باشد برای روز قیامت

  • 0

    یکی از راه‌های حکومت کردن دشمن فرضی درست کردن است ومشغول کردن ذهن مردم شما وامثال جنتی که بازنشستگی ندارید واگذار تان به امام حسین

  • ناشناس
    0

    شما وامثال شما ویروسی هستید که جامعه ایرانی را به فساد وتباهی کشاندید.ویروسی کثیف وکشنده

  • ناشناس
    0

    متاسفم. که از کمیسیون فرهنگی چنین نظراتی را باید شنید.

  • شیدا
    0

    اربعین و شانگهای اگرهم دستاوردی داشته برای محکم کردن حکومت اخوندها است والا مردم گرسنه سودی از آن نمی برند .

  • کوروش
    0

    جوری حرف میزندکه اصلاجان یکنفرمهم نیست چیزی نشده ازصدها نفریکی مرده ولی جواب نمیدهد چراصدها نفربازداشت شدن اصلا قانونی که زیانش بیشتراز سودش باشه مثل تمام کشورهای دمکرات باطل میشوداگرمردم بخواهند هیچ چیزی ثابت وهمیشگی نیست الا خواست مردم

  • ناشناس
    0

    از پیروزی شانگهایتون امروز بورس بیش از 11 هزار واحد سقوط کرد کاش میتونستی ربطش را بفهمی که در حد سواد ودرک تو نیست .از دستاورداربعین تونم که اگه خبر داشته باشی سرم گیر نمیاد .اگه مرگ جگر گوشه مردم به همین بی خیالیست ایکاش سر عزیز خودت بیاد هر چند قشر شما انقدر بی صفتید که مرگ فرزندانتونم براتون مهم نیست .

  • 0

    اقایونی که تا دیروز بالا بالا ها بودند وامروز منتقدند ببینید امور مملکت را دست چه گوسفندانی سپردید .

  • ناشناس
    0

    تف تو شرفتون آخوندهای انگلیسی

  • حامد
    0

    لعنت به شما و دستاوردهای پوشالی تان.

  • مح
    0

    خیلی پستی

  • ناشناس
    0

    دهنتو ببند بخاطر وجود شماهاست همچین اتفاقاتی

  • باد صبا
    0

    خدا لعنت کند یزیدیان زمان را که از قتل یک دختر بیگناه توسط پلیس کثیف حمایت می کنند .افرادی مانند تو جایشان در قعر جهنم است .

  • ناشناس
    0

    تف به روحت

  • ناشناس
    1

    راهپیمایی مردم مومن ایران برای مظلومیت فرزندتان رسول خدا ص را خرج خشونت گرایی و فسادگستری خود میکنند تا چند صباحی به مدیریت ظالمانه و ستمگرانه خود ادامه دهند غافل از اینکه در بارگاه الهی همه مواخذه خواهند شد.

  • عوام
    0

    البته ایشون راست میگن افتخار صدها کشته و هزاران زخمی در اربعین که ابرو ریز ترین در تاریخ اربعین بود دستاوردسفر و شانگهای میز شامپاین آقای رئیسی این کار رو کردین که گند این دو بخوابه

  • Ali
    0

    ویروس ناپسند جامعه شما آخوند ها هستید
    اگر دختر خودت بود هم چنین نظری داشتی؟!!!

  • ناشناس
    1

    ویروس خود خود تویی

  • ناشناس
    0

    غلط میکنی ببری مگه جون مردم بازیچه دست شماس
    نون به نرخ روز خور
    شاید
    یکی مشکل داشته باشه




    این خاک خاک تو تنها نیست که دستور بدی

  • ناشناس
    0

    مثلا پیاده روی اربعین چه دستاوردی برای ملت ایران دارد؟؟؟یا شانگها؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه واسه ملت نون نداشته برای اینا یه بطری شامپاین داشته

  • ناشناس
    0

    خیلی خری تو چه ملایی هستی که این جمله امام حسین که میگه اگه دین نداری آزاده باش رو نمیدونی

  • م.ج
    0

    انسان نمیدونم هستی یانه رفتن به مراسم اربعین ما شد پیروزی شما عجب یعنی ما بخاطر صحه گذاشتن به حکومت شما میریم کربلا

  • محمود
    0

    اون که پای منبر رفته سکته کرده اونی که توی بیمارستان و مدرسه رفته سکته با اختیار خودش رفته و بحثی نیست اما اگه یکی رو کشان کشان ببری پای منبر بنشونی یا اگر یکی رو گروگان بگیری بعد لز ترس و استرس سکته کنه چی؟! قاضی برای این گروگانگیر چه حکمی میده

  • ناشناس
    0

    والله که امثال شماها سینه می کوفتید برای امام حسین ، ذره ای منش حسینی ندارید . وقتی فاجعه قتل مهسا امینی را اینگونه وقیحانه توجیه میکنید پست فطرت هستید . ریاکار هستید ، حقیر هستید ، نمک به حروم هستید بی وجدان های الدنگ بی سواد . قسم میخورم هیچ کدام از مسئولین کشورهای دیگر اینقدر در حد شما بی سواد و احمق نیستند !

  • ناشناس
    0

    امام حسین (ع) چونکه خلافت یزید بن معاویه را بر خلاف مفاد صلح نامه پدرش امام حسن (ع) و معاویه بن ابی سفیان غصبی و نامشروع می دانست و با یزید بن معاویه بیعت نکرد و سر باز زد به شهادت رسید حال اگر بخواهیم سال 61 هجری قمری را به زمانه فعلی تشبیه و با آن مقایسه کنیم اگر امام حسین (ع) با خلیفه وقت بیعت نکند و سر ناسازگاری بگذارد و نظم حکومت را بر هم بزند خلیفه وقت با او چه برخوردی خواهد داشت؟!

  • ناشناس
    0

    کجای دنیا شهروند را به بزه پوشش دستگیر و کتک زده و برایش پرونده سازی میکنند؟؟؟ پوشش هر کس به خودش پیوند دارد و فضولیش به کسی نیامده.

  • مهرداد سربندی
    0

    واقعا حالا مشکل تو شانگهایه!!!؟ خب همینجوری حرف میزنید که مردم به هفت جدتون هم بد و بیراه میگن. نمیدونم چرا از عقلت استفاده نمی کنی. مگه هر کی بیمار بود باید بدست پلیس کشته بشه. نکنه چون از هزاران نفر یه نفر کشته شده ناراحتی؟ اگه مثلا هزاران نفر کشته می شدند اون وقت جا داشت که مثلا خبر شانگهای را فدای خبر مرگ هزاران نفر کنیم. اما حالا اصلا ارزش نداره. درسته؟ بنازم به این مخ فرهنگی که تو سر شما خشک شده.

  • مهسا
    0

    اربعین و شانگهای مال تو
    جواب خون دختر جوان مردم و خانواده اون رو کی باید بده
    ارزش جون خانم امینی از جورج فلوید آمریکایی کمتره؟
    ارباب شما نمیخواد دو‌کلمه افاضات کنه ؟

  • ناشناس
    0

    مردک ما در ایران قانون زیاد داریم: قانون مبارزه با فساد، قانون مبارزه با پولشویی، قانون منع به کار گیری غیر قانونی وابستگان مقامات در دستگاه های دولتی، قانون برخورد با دزدی و قانون... الی ماشاالله که هیچکدام اجرا نمی شود. چرا مسئولین محترم اجرای این یک قانون خاص را پافشاری می کنند. احتمالاً این تنها قانونیه که بر اساس آن نمی شه به با مسئولین یا وابستگانشان برخورد کرد.
    ضمناً قانونی که مورد پذیرش اکثریت جامعه نباشد، هرچند تمام مراحل قانونی تصویب را گذرانده باشد (که قانون مورد ادعای حجاب اجباری این ویژه گی را ندارد) اعتبار برای اجرا ندارد.

  • کوروش بزرگ
    0

    هربلایی سر خانواده ات بیاد اون موقع جرات داری زر بزنی بیمار خودتی ملا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینا ملا نیستند. نه مدرسه رفته اند نه در س حوزوی درستی خواند ه اند. گنده ترهاشون هم با چهار پنح کلاس سواد رفتند حوزه و بعد یکی دو سال اونجا را هم برای سیاست رها کردند. حتی حجه الاسلام هم نیستند ولی با تبلیغات نظام یه شبه شدند عظمی

  • عادل
    0

    تو هر‌ارگانی‌که اخوند در رابطه با مهسا امینی صحبت کرده مهسارا مفصر میکنه اما هرجا بدون عمامه ها قضاوت کردن گفتند کار ارشاد مشکل داره این یعنی اخوند دشمن مردمه

  • ناشناس
    0

    شکر نخور بابا

  • ناشناس
    0

    منظورتون از دستاورد اربعین همون ۳۰۰۰تن گوشت قرمز یا ۱۴۰۰تن مرغ یا ۱۱۰۰۰تن آرد یا...هست که جهاد مجوز عبور مرز داد.اقلام مردمی به کنار

  • ناشناس
    0

    دقیقا! کشته ها و گندکاریهای اربعین را پشت خبر مهسا امینی مخفی کردید

  • ناشناس
    0

    این اگه زمان یزید بود در تقدیس یزید و لزوم حفظ حکومت امیر المومنین خلیفه مسلمین که اوجب واجبات است حتی به بهای کشتن حسین (ع) سخن می گفت.

  • ...
    0

    حاج آقا جلالی؛
    خواهشا چیزی بنام گشت ارشاد که اینقدر وجهه ی بدی در اذهان عمومی داره رو جمع کنید.
    ارشاد باید ملایم باشد تا کرامت بانوان عزیز کم حجاب ما رعایت بشه.
    خیلی ترس همراه با استرس داره .

  • مهسا
    0

    این جماعت به خاطر قدرت به دختر خودشونم رحم نمیکنند.
    مهسا حجاب داشت....

  • مسیح ع
    0

    اگر خداوند جان بخشیده تو که باشی جانش بگیری ....لعنت بر شغالان و امثالهم

  • ناشناس
    0

    پهن خیس میخورید که جوونای مملکتو مثل اسرای آشویتس میبرید وزرا که بخواد کسی بمیره یا نمیره..دونه دونه تونو از تیر برق آویزون میکنیم

  • ناشناس
    0

    اگر اون یک نفر هم‌که‌مرده دختر خود شما بود باز هم‌همین‌حرف رو‌ می زدی؟ حیف از القاب کمیسیون فرهنگی که به شما دادند. من چند بار قران رو‌با دقت خوندم کدوم ایه اش درباره اجبار حجاب بوده که من ندیدم؟ شاید اون ایه است که می فرمایند لا اکراه فی االدین…
    وظیفه شما تو‌مجلس رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و‌بررسی فسادهای گسترده مالی است که تو‌ارگان های دولتی به اصطلاح اسلامی نهادینه شده . به مشکلات فقرا و ضعفا برسید‌که جمعیت غالب کشور رو تشکیل میدن الان مسیله ی مردم چند تار موی دخترای نوجوان نیست این دخترا حکم نوه های شما رو‌دارند شرم اوره به خدا..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها