رییس دفتر رییس جمهوری:

مقدمات حضور رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه رییس جمهوری قصد حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد اعلام کرد که مقدمات این امر هم انجام شده است.

مقدمات حضور رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر سیدابراهیم رئیسی به ازبکستان، اظهار کرد: این سفر چندوجهی است. هم یک سفر دوجانبه در ازبکستان انجام می‌شود و هم وزرای همراه وی با همتایان خود در آن کشور دیدار خواهند کرد.

وی افزود: جلسات مربوط به کمیسیون مشترک دو کشور برگزار می‌شود و حدود ۱۸ سند و تفاهم همکاری بین دو کشور به امضاء می‌رسد.

اسماعیلی یادآور شد: بعد دیگر سفر ملاقات‌های دوجانبه‌ای است که با سران کشورهای حاضر در اجلاس شانگهای انجام می‌شود، از جمله رییس‌جمهوری روسیه، چین و سایر روسای جمهوری حاضر در این اجلاس.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: بعد سوم این سفر که اصل آن است، شرکت در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی شانگهای است که یک سازمان مهم منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود. همچنین چون فرایند عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان کلیاتش به تصویب رسیده است و امسال هم سند عضویت جمهوری اسلامی ایران براساس مصوبه هیات وزیران به تصویب آنان رسیده است، از سوی وزیر خارجه ایران و وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان شانگهای به امضاء می‌رسد و یک موفقیت خوبی برای ما خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره شایعات مربوط به صادر نشدن ویزا برای رییس‌جمهوری جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آمریکا، تصریح کرد: اجازه دهید توضیح موارد مربوط به سازمان ملل را برای بعد از سفر ازبکستان بگذاریم. آقای رئیسی قصد حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد و مقدمات این امر هم انجام شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    سفری که جز هزینه سنگین برای کشور و تفریح برای اطرافیان هیچ خاصیتی برای مردم بدبخت ندارد !!

  • ناشناس
    0

    آقای رئیسی می خواهد برود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک چه بگوید؟! می خواهد برود توجیه کند عدم احیای برجام تاکنون به دلیل عدم انعطاف پذیری دولت دمکرات آمریکا بوده است؟! می خواهد برود توجیه کند سؤالات فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص منشاء اورانیوم پیدا شده با غنای بالا در مراکز اتمی اعلام نشده ایران ناشی از پرونده سازی سازمان مجاهدین خلق و رژیم اسرائیل برای ایران بوده است؟! همین حرفهای تکراری بارها در ایران گفته شده و به وسیله رسانه های گروهی دنیا به گوش جهانیان رسیده است دیگر چه نیازی به تکرار این گفته ها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با طی بیش از ۱۱ هزار کیلومتر مسافت و تحمل رنج سفر می باشد!

  • ترامپ
    0

    انگوزمان هم یه توضیح بده تو سازمان ملل

  • ناشناس
    0

    ایشان نماینده وبرخاسته از جمهوریت ایران نیست در آنجا کلی دروغ وشعار خواهد داد ومردم تاوانش را خواهند داد

  • رهایی
    0

    جناب ریسی کسی اونجا منتظرت نیست، میلیاردها دلار هزینه میکنی برای چه؟ ملت ایران دیگر توان هزینه های شما را ندارند

  • علی
    0

    آخه اینکه سواد درست وحسابی نداره می خواهد برود آنجا چه بگوید

  • تُرُب خان
    0

    بيشتر از اين ديگه آبروي فرهنگ و سطح فهم و سواد ايراني ها رو تو دنيا نبريد...آخه اين پاپتي و سانديس خورهاي اطرافش رو داشته باشيد كه بخوان ويترين روابط بين الملل ايرانيان باشند!
    اين سقوط ملت مثل اينكه پاياني نداره از دست اين مفت خورهاي جاهل

  • شهرام.ر
    0

    برو به سلامت . امیدوارم سرنوشت نوری نصیب تمامی کسانی که خودشون رو بالاتر از قانون !!! میدانند ، بشود.

  • مهرداد سربندی
    0

    چـــــــــه شــــــود!!!!؟ رئیسی ، سازمان ملل، مثه فینال جام جهانیه. باید خیلی تماشایی باشه. من شرط می بندم حداقل 5 تا توپوق 5 تا چاقان 5 تا هم تهدید تو خالی داره. شما چی فکر می کنید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها