شولتز ‌به پوتین:‌ الحاق خاک اوکراین به روسیه برسمیت شناخته نمی‌شود

صدر اعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور روسیه گفت که اقدام مسکو در الحاق بخش‌هایی از خاک اوکراین بدون پاسخ باقی نمانده و تحت هیچ شرایطی برسمیت شناخته نمی‌شود.

شولتز ‌به پوتین:‌ الحاق خاک اوکراین به روسیه برسمیت شناخته نمی‌شود

سخنگوی دولت آلمان خبر داد که «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت‌وگو کرده است.

شولتز در این گفت‌وگوی تلفنی از پوتین خواست که از طریق راه حل دیپلماتیک، درگیری‌ها در اوکراین متوقف شده و نیروهایش را از این کشور خارج کند.

صدر اعظم آلمان گفت که اقدام روسیه در الحاق بخش‌هایی از خاک اوکراین بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و تحت هیچ شرایطی برسمیت شناخته نخواهد شد.

شولتز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت تضمین امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا تاکید کرده است.

توافق انتقال غلات اوکراین نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوی صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور روسیه بوده است.

از سوی دیگر وزیر خارجه اوکراین غروب سه‌شنبه از آلمان بابت ارسال نکردن تانک‌ها و خودروهای زرهی برای نبرد با روسیه انتقاد کرد.

«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین، آلمان را به نادیده گرفتن درخواست‌های کی‌یف برای تانک‌های «لئوپارد» و خودروهای زرهی «ماردر» متهم کرد.

کولبا در توییتی نوشت: «برلین برای ارائه نکردن چنین تسلیحاتی، فقط از ترس و بهانه‌های واهی صحبت می‌کند».

کولبا در این توییت نوشت: «در حالی که اوکراین اکنون به تانک‌ها لئوپارد و خودروهای زرهی برای آزادی اراضی خود نیاز دارد، پیام‌های ناامیدکننده ارسال می‌کند. هیچ یک از استدلال‌های آلمان برای عدم ارسال به اوکراین منطقی نبود. برلین از چه چیزی می‌ترسد که کی‌یف نمی ترسد؟».

نشریه آلمانی «دی ولت» نیز به نقل از منابع نزدیک به دولت اوکراین گزارش داد، اولاف شولتز در جریان مذاکرات «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین بر مخالفتش با دادن تانکهای پیشرفت «لئوپارد -۲» به کی‌یف تاکید کرده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها