اهتزاز پرچم اوکراین بر فراز شهر آزاد شده از اشغال روسیه/ ویدئو

نیرو‌های ارتش اوکراین پس از اینکه مناطقی در حومه خارکف را از اشغال روس‌ها پس گرفتند پرچم اوکراین را به اهتزاز درآوردند.

اهتزاز پرچم اوکراین بر فراز شهر آزاد شده از اشغال روسیه/ ویدئو

اوکراین ضمن اعلام پیشروی ده‌ها کیلومتری نیرو‌های نظامی خود در جبهه جنوب مدعی شد که کنترل یک شهر کلیدی واقع در شرق این کشور را بار دیگر در دست گرفته است. ارتش روسیه، اما گفته است به منظور دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه، تصمیم به سازماندهی مجدد نیرو‌ها در مناطق شرقی گرفته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: به منظور دستیابی به اهداف اعلام شده از عملیات ویژه نظامی برای آزادسازی دونباس، تصمیم به سازماندهی مجدد نیرو‌های روسی مستقر در مناطق بالاکلیا و ایزیوم برای ایجاد تلاش در جهت دونتسک گرفته شد.

برای این منظور، ظرف سه روز، عملیاتی برای محدود کردن و سازماندهی انتقال نیرو‌های گروه ایزیوم-بالاکلی به قلمرو جمهوری خلق دونتسک انجام شد. در این عملیات تعدادی از فعالیت‌های منحرف کننده و نمایشی با تعیین اقدامات واقعی نیرو‌ها انجام شد.

به منظور جلوگیری از آسیب به نیرو‌های روسی، یک حمله آتش قوی انجام شد با استفاده از هوانوردی، نیرو‌های موشکی و توپخانه به دشمن وارد شد.

در طی سه روز، بیش از دو هزار جنگنده اوکراینی و خارجی و همچنین بیش از صد دستگاه خودروی زرهی و توپخانه منهدم شدند.

ناتالیا گومنیوک، سخنگوی فرماندهی نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین در جبهه جنوب به رسانه‌های محلی گفت: سربازان ما در خطوط مقدمِ چندین منطقه از جبهه‌های جنوبی از دو تا چند ۱۰ کیلومتر در حال پیشروی هستند. وزارت دفاع روسیه خروج نیرو‌ها از چندین منطقه در سراسر منطقه خارکف اوکراین را تایید کرده است

اوکراین همچنین مدعی است که کنترل شهر کوپیانسک در شرق این کشور را که در مسیر تدارکاتی ارتش روسیه واقع شده بازپس گرفته است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در راستای دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه، تصمیمی برای بازتجمع نیرو‌ها در مناطق بالاکلیا و ایزیوم برای تقویت تلاش‌ها به سوی دونتسک اتخاذ شده است.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: نیرو‌هایی که در منطقه مستقر شده‌اند طی سه روز گذشته در مناطق جمهوری خلق دونتسک مستقر شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز اعلام کرده که نیرو‌های تحت امر کی‌یف ۳۰ بخش تحت اشغال را در این منطقه مرزی واقع در شمال شرقی اوکراین از روسیه پس گرفته‌اند.

یک مسئول منطقه‌ای با انتشار عکسی در شبکه‌های اجتماعی از حضور سربازان اوکراینی در شهر ۲۷ هزار نفری کوپیانسک، تسلط اوکراین بر این شهر را مورد تاکید قرار داده است.

نیرو‌های ویژه اوکراین نیز با انتشار تصاویری از حضور افسران خود در این شهر تاکید کرده‌اند که کوپیانسک همیشه بخشی از اوکراین بوده و خواهد بود.

از سوی دیگر، اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین هم با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی این چنین از پیشروی‌های نیرو‌های نظامی کشورش یاد کرده است: نیرو‌های اوکراینی در شرق در حال پیشروی هستند و شهر‌ها و روستا‌های بیشتری را آزاد می‌کنند. شجاعت آن‌ها که از حمایت نظامی غرب نیز بهره‌مند شده‌اند نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد.

وی سپس می‌افزاید: ارسال سلاح به اوکراین بسیار مهم است. شکست روسیه در میدان نبرد به معنای به دست آوردن و تضمین صلح در اوکراین است.

بزرگترین شهری که تاکنون توسط نیرو‌های کی یف بازپس گرفته شده بالاکلیا واقع در استان خارکیف است که جمعیت آن قبل از جنگ ۳۰ هزار نفر تخمین زده می‌شد.

حجم ویدیو: 11.94M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهروند
    0

    خدا نگهدار رزمندگان اوکراین باشد . به امید پیروزی های بیشتر . لعنت بر پوتین متجاوز .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها